Haartransplantatie

Ben al een hele tijd verschillende zaken aan het overwegen van Minoxidil tot HT, maar beiden zijn toch ingrijpend. Min kan de vruchtbaarheid beïnvloeden en daar heb ik niet echt zin in, zelfs al is het maar tijdelijk.

Finasteride bedoel je.

Minoxidil beïnvloedt de vruchtbaarheid niet.

Finasteride bedoel je.

Minoxidil beïnvloedt de vruchtbaarheid niet.
Klopt idd, haalde ze door elkaar. Bij Minoxidil was het probleem dat je vettig haar zou krijgen en heb van m'n eigen al snel vettig haar (moet elke dag m'n haar wassen), dat wil ik niet nog erger maken. :p

@utolor. daarom dat ik de capsules neem. Veel handiger,
Met die lotion vergat ik het ook vaak omdat ik er tegenop zag. Met alle gevolgen vandien.
Met die capsules krijg je geen vet haar dan? Ik dacht dat je vettig haar kreeg door de stof zelf en niet per se door de lotion, maar dat klopt dus niet?

Met die capsules krijg je geen vet haar dan? Ik dacht dat je vettig haar kreeg door de stof zelf en niet per se door de lotion, maar dat klopt dus niet?

Neen, dat vettige komt door die dingen die in die vloeistof van die lotion zit en ook dat gepruts met dat pipetje.
Dat maakt uw haar vet.

Die pilletjes/caspules is de “droge” vorm. Moet wel voorgeschreven worden door dermatoloog en gemaakt door apotheker.

Neen, dat vettige komt door die dingen die in die vloeistof van die lotion zit en ook dat gepruts met dat pipetje.
Dat maakt uw haar vet.

Die pilletjes/caspules is de “droge” vorm. Moet wel voorgeschreven worden door dermatoloog en gemaakt door apotheker.
En natuurlijk kan je pas na een jaar terecht bij een dermatoloog. :unsure: Dan is die injectie wel eenvoudiger. Ook wel duurder natuurlijk.

En natuurlijk kan je pas na een jaar terecht bij een dermatoloog. :unsure: Dan is die injectie wel eenvoudiger. Ook wel duurder natuurlijk.

1 week.
Aan mijn apotheker gevraagd “of ze niet iemand kende”.
Dan bij dermatoloog geweest “met haar groeten”.

Bij een niet-geconventioneerde geraak je natuurlijk wel sneller binnen.

Is die injectie (hairfiller) effectief bewezen? In de literatuur zijn er maar twee bewezen middelen, enfin 3:
-minoxidil
-fina (duta)
- shampoo met Ketaconazol (bv Nizoral).

Probleem ook bij finasteride is dat het haaruitval niet volledig stopt, het vertraagt het alleen maar. Je lichaam past zich na verloop van tijd aan, gewent aan het middel.
Het hoogtepunt van de werkzaamheid piekt rond de 2-5 jaar en dan begint het langzaamaan zijn werking te verliezen.

Ik zou dus enkel maar een HT overwegen wanneer het haaruitval gestabiliseerd is zonder gebruik van medicijnen.

Trouwens mogelijks gaat finasteride verboden worden in de EU.

https://www.pharmaceutical-technolo...gs-about-potential-link-to-suicidal-thoughts/

Alles was twee keer niets

Enkel de paar spuiten op voorhoofd voelde ik wel maar da was snel weg. Max 5/10 pijn en da zegt veel met mijn naaldenfobie.

Bloedafname: niet gevoeld
Donorgebied injecteren met 50(??!) naalden: 2/10 pijn, daarna ronde 3 met adrenaline shots heb ik zelfs niets gevoeld. Kwist zelfs nie da ze der in zaten

Momenteel lig ik hier nog want ze zijn aant inplanten

Alles was twee keer niets

Enkel de paar spuiten op voorhoofd voelde ik wel maar da was snel weg. Max 5/10 pijn en da zegt veel met mijn naaldenfobie.

Bloedafname: niet gevoeld
Donorgebied injecteren met 50(??!) naalden: 2/10 pijn, daarna ronde 3 met adrenaline shots heb ik zelfs niets gevoeld. Kwist zelfs nie da ze der in zaten

Momenteel lig ik hier nog want ze zijn aant inplanten

Hahaha voila :p
2/10 is wel heel weinig :p ik had zo ff traantje uit m’n oog van het te verbijten lol.

Iemand hier ervaring met hairfillers?

Lijkt me een niet te ingrijpende oplossing voor een beginnend dunner wordende haardos. Ben al een hele tijd verschillende zaken aan het overwegen van Minoxidil tot HT, maar beiden zijn toch ingrijpend. Min kan de vruchtbaarheid beïnvloeden en daar heb ik niet echt zin in, zelfs al is het maar tijdelijk. Ik heb nog een kinderwens. En HT is dan weer een grote stap.

Die hairfiller is maar een injectie per kwartaal van 200 euro en heeft geen bijwerkingen. Als dat ervoor zorgt dat je niet meer door m'n haar kan kijken, dan lijkt me dat z'n geld wel waard.

Ik heb dit 1 jaar geprobeerd, geen effect. Lijkt me zeer dure marketing die ze in uw hoofd spuiten. Ze beweren ook vaak op hun instagram al bij de 2e sessie opmerkelijke resultaten, maar gezien er maar 3 weken tussen zitten is het gewoon niet mogelijk dat je al zoveel extra haar hebt. Zo snel groeit je haar eenvoudigweg niet. na 3 sessies zag ik geen verschil.

Ik heb het na 1 jaar gestopt bij die kliniek.

Laatst bewerkt:
Hahaha voila :p
2/10 is wel heel weinig :p ik had zo ff traantje uit m’n oog van het te verbijten lol.
Ah zelfs ik da nie haha, enige kutte was op mijn buik liggen, mijn hoofd in da spel gedrukt terwijl ze op mij leunde. Dacht da mijn kaak misvormd ging zijn. Mijn arm dat begon te slapen

Ik heb dit 1 jaar geprobeerd, geen effect. Lijkt me zeer dure marketing die ze in uw hoofd spuiten. Ze beweren ook vaak op hun instagram al bij de 2e sessie opmerkelijke resultaten, maar gezien er maar 3 weken tussen zitten is het gewoon niet mogelijk dat je al zoveel extra haar hebt. Zo snel groeit je haar eenvoudigweg niet. na 3 sessies zag ik geen verschil.

Ik heb het na 1 jaar gestopt bij die kliniek.
Bedankt om je ervaring te delen! Niet echt een optie dus...

Hoe gadet @Soeplepel ?

Eerste 24 u vond ik het zwaarst. Verder infeite na 3-4 dagen viel het echt goed mee al.
Net thuis maar nog nergens last van tot nu toe.

Ben wel ff in paniek want de haarlijn was goed getekend maar nu heb ik het gevoel dat toch niet volledig hetzelfde is, en de ene kant minder als de andere 😩

Klopt idd, haalde ze door elkaar. Bij Minoxidil was het probleem dat je vettig haar zou krijgen en heb van m'n eigen al snel vettig haar (moet elke dag m'n haar wassen), dat wil ik niet nog erger maken. :p
Voor het slapengaan op uw scalp doen en even 5 minuten laten opdrogen. Volgende ochtend gewoon een deftig product in uw haar of wat droogshampoo. Totaal geen probleem.

Terug
Bovenaan