GSM van het werk

Altijd 2de gsm gebruikt of 2de sim in 1 gsm, maar altijd mijn eigen nr behouden, simpelweg omdat ik in mijn prive niet wil gebeld worden voor werk zaken .

edit
en ook wat suphafly aangeeft, ik ben geen admin op mijn dienstgsm.

Ik heb altijd al hetzelfde nummer gehad. Dat gaat mee van 1998 ofzo en ik heb dat over 2 werkgevers al meegenomen.

Maar wel terecht opmerking van @Japser , ik wist niet dat het wettelijk kon maar als je werkgever je nummer niet laat gaan is dat wel een risico voor je privé.

Dat kan je toch vragen?
Mijn nummer heb ik al van voor ik werkte en als ik vertrek blijft dat mijn nummer.
Wat gaat je werkgever met jou nummer kunnen doen… wordt iemand anders constant gebeld door uw kenissen.

Als we op de gsm van het werk, ook toegang tot office/outlook willen moeten we wel een pincode hebben. Voor de rest kunnen alle apps wel geïnstalleerd worden.

Ik kreeg een basic smartphone en basic abonnement van 't werk met split billing voor private telefoons en 1 GB data... Ik heb me er niet mee bezig gehouden en gebruik gewoon mijn private iPhone + privaat abonnement (€9 per maand via Proximus pack) voor mijn werk. Ik had wel graag €20 nettovergoeding gehad of zo, maar dat wordt niet gedaan.

Ik heb altijd mijn privenummer laten omzetten naar werk nummer. 3 maal veranderd van werkgever, altijd kunnen meenemen, zowel bij kmo als big four. Altijd wel mijn eigen device gebruikt. Ik heb veel contacten dubbel in mijn gsm, prive en werk, die dan uiteindelijk toch hun werk gsm altijd gebruiken en als die dan van werk veranderen je ze ook niet meer kan bereiken. Telefoontjes tijdens niet werk uren komen niet vaak voor, als ik thuis ben en kan helpen doe ik het indien niet moeten ze maar verder zoeken. Het gaat in 2 richtingen, ik ga ook naar de tandarts of winkel tijdens de "werkuren".

GSM van het werk die ik dan ook privégebruik. 1 gsm met 1simkaart (ik doe er alles mee van het werk en privé).
Zelfde (persoonlijke) gsm nummer sinds 2001.

Iedereen bij ons heeft een aparte werk gsm. Ons cliënteel (OCMW) belt, whatsapped op elk moment van de dag/ weekend.

Het is zelfs zo erg dat wij zeggen dat we niet reageren op WhatsApp berichten. Bij dringende zaken moeten ze het algemeen nummer bellen.

Aparte GSM & nummer. Zo geen gedoe ivm werk/privé gescheiden te houden.
Had in het begin enkel een dualsim GSM van het werk, maar na tijdje werd die gsm gewoon veel te traag. Dan maar eigen toestel gekocht. en zo dan gebleven.

Ik heb mijn nummer laten overzetten naar mijn werkgever. Ik zou niet weten waarom ik extra zou betalen voor een privé abonnement. Als iemand van het werk buiten de uren belt (wat zelden gebeurt) en ik wil niet opnemen dan neem ik gewoon niet op.

Al zal ik vrijwel altijd opnemen, aangezien het meestal toch maar is om te vragen of ik ergens van shift zou kunnen wisselen.

Dat kan je toch vragen?
Mijn nummer heb ik al van voor ik werkte en als ik vertrek blijft dat mijn nummer.
Wat gaat je werkgever met jou nummer kunnen doen… wordt iemand anders constant gebeld door uw kenissen.
Bij handelsvertegenwoordigers is zo'n gsm nummer wel goud waard.

Wettelijk moet je bij het overdragen van je nummer door je werkgever iets laten tekenen zodat het achteraf terug je eigen nummer wordt. Kan bij een rumoerig ontslag wel anders voor miserie zorgen.

Bij handelsvertegenwoordigers is zo'n gsm nummer wel goud waard.

Wettelijk moet je bij het overdragen van je nummer door je werkgever iets laten tekenen zodat het achteraf terug je eigen nummer wordt. Kan bij een rumoerig ontslag wel anders voor miserie zorgen.

Ik werk in een R&D afdeling en heb maar beperkt contact met leveranciers, mijn gsm is wel van het werk maar die is voornamelijk prive.

Mijn werkgever heeft mijn gsmnummer niet overgenomen volgens mij, dat staat nog steeds op mijn persoonlijke naam. Ze hebben mijn abbonement overgenomen.

Maar veel maakt dat niet uit denk ik, ik kan mijn werkgever meer pijn doen dan omgekeerd en vooralsnog vertrouwen we elkaar. Dat is in zo een functie wel noodzakelijk.

Mijn werkgever heeft mijn gsmnummer niet overgenomen volgens mij, dat staat nog steeds op mijn persoonlijke naam. Ze hebben mijn abbonement overgenomen.
Ik denk als ze je abonnement hebben overgenomen (als in: je hebt hetzelfde abonnement als al je collega's, betaald door het bedrijf) dat ze technisch jouw nummer "bezitten" en je ergens wel een overdracht zal hebben toegestaan.

Bij ons is het denk ik ook zo, maar aangezien we eigenlijk 0 contact hebben met zakelijke contacten via telefoon, dat dat niet uitmaakt in mijn geval hoe het nu juist geregeld is.

Net zoals velen al zeiden, dual sim of twee gsm's....

Ik heb de fout gemaakt om mijn nummer te laten overnemen met als gevolg dat ik op een zondagavond plotseling whatsapp berichten kreeg van één van mijn bazen. De kloterij is als je die dan negeert kan hij/zij dat perfect zien aangezien whatsapp toont wnnr je het laatst online bent geweest. For the record het was absoluut niet dringend of noodzakelijk, wel hoogst vervelend.

Net zoals velen al zeiden, dual sim of twee gsm's....

Ik heb de fout gemaakt om mijn nummer te laten overnemen met als gevolg dat ik op een zondagavond plotseling whatsapp berichten kreeg van één van mijn bazen. De kloterij is als je die dan negeert kan hij/zij dat perfect zien aangezien whatsapp toont wnnr je het laatst online bent geweest. For the record het was absoluut niet dringend of noodzakelijk, wel hoogst vervelend.
Dat laatste kan je uiteraard afzetten.

Stel je hebt je eigen gsm met eigen oproepnummer. Maar je nieuwe werkgever wil je een gsm kopen + abo en je mag deze ook prive gebruiken.

Ga je dan voor het gemak van 1 gsm of behoud je liever je eigen nr/gsm voor prive zaken en de tweede gsm voor werk gerelateerde zaken. Wat ook inhoud dat je vaak 2 gsm's op zak hebt.
Zat ook in die situatie.

2 simkaarten heb ik in het begin ook gedaan, maar ik merkte dat de batterij van mijn gsm erg veel sneller leeg was!
bovendien, na een tijdje wisten mijn vrienden ook wel dat ze me beter belden op mijn werk gsm, dus heb ik mijn privé gsm nr afgebouwd.

uiteindelijk de privé gsm nr overgezet op een herlaadkaart, en aan mijn vriendin gegeven. deze gebruikt zij nu , al belt zij eigenlijk nooit. enkel wifi.

2 simkaarten in uw gsm zitten hebben was trouwens ook "belemmerend", want als ik buiten EU op reis ga, koop ik zowiezo toch een lokale sim kaart, en moet ik er toch 1 van mijn "belgische" uit doen, dus.....

Ik heb al 20 jaar dezelfde nummer. Sinds een jaar of 12 is die altijd overgenomen geweest door mijn werkgever. Nog nooit problemen mee gehad.
Als het kan zal ik altijd opnemen na de uren, maar als het niet past (of geen zin) negeer ik het of wimpel ik vriendelijk af.

Moest er ooit misbruik van gemaakt worden kan je altijd nummers blokkeren, maar dan denk ik dat dat er wel andere dingen verkeerd zitten en het misschien tijd is om een andere job te zoeken.

Bij mij gaat de "niet storen" functie trouwens automatisch aan om 22u. Enkel telefoontjes van mijn "favorieten" komen er dan nog door.

Er zijn een aantal goede argumenten om 2 nummers te behouden, zeker in bepaalde functies is dat wenselijk.
Maar het argument van "ik wil dat gescheiden houden anders ben je *altijd* verplicht op te nemen" op zich zonder meer is gewoon zever imo.

Je kan er ook gewoon voor kiezen van *niet* op te nemen... zelfs als dat uwen baas is en zeker als diej er een gewoonte van maakt van te pas en ten onpas te bellen. Op mijn vorig bedrijf belde mijn baas mij zo regelmatig als hij 's avonds af kwam van klanten, voor de grootste onnozelheid die op dat moment in hem op kwam, om dan meestal te eindigen met "we zullen het er morgen over hebben. *click*". Waarna ik dan dikwijls dacht: "dit had je ook gewoon morgen kunnen zeggen ipv mij om 22:15 te storen" :sop: . Maar ik wist dat en soms pakte ik op, soms ook niet... afhankelijk van mijn mindset. Ik doe dat al 10 jaar zo, ook voor mijn huidige bedrijf en ik heb nog nooit miserie gehad met een telefoon die ik niet op nam buiten de uren.

Voorbeeld van mijn vorige werkgever.

Verkoper service vertrekt met zijn gsm nummer.
De werkgever was fabrikant van materiaal met service afdeling.

Als je dan van klanten aanvraag krijgt voor service met verkoop van materiaal en van de nieuwe werkgever van de verkoper enkel een aanvraag van materiaal, omdat ze zelf service geven en dan telkens naast de bestelbon grijpt kost je dat enorm veel geld als werkgever.
Hadden die klanten nooit contact opgenomen met de verkoper? Misschien niet, maar dan hadden ze niet gewoon naar hetzelfde nummer bellen als vroeger. Maar al via linkedin of ander platform gaan...
Bestellingen met 40K werkuren zo meerdere keren zien "verloren" gaan.

Sinds corona, thuiswerk en een forward van mijn vaste lijn op het werk die ik niet deftig geconfigureerd kreeg hebben veel professionele contacten mijn GSM-nummer.
Niet echt een probleem geweest, af en toe een oproep buiten de werkuren maar afhankelijk van wie belde en mijn eigen goesting op dat moment pakte ik wel of niet op.
Laatste twee maanden loopt het wel wat de spuigaten uit en onlangs heb ik dan ook de niet storen functie zo gemaakt dat enkel mijn privé-contacten mij dan nog kunnen bellen. Dus als ik nu een dag congé pak zet ik dat gewoon op en komen de klanten niet door. Mijn collega’s kunnen mij wel nog bellen want ik weet dat ze dat enkel doen als het belangrijk is.
Dual sim etc lijkt mij overbodig als je op 10 minuten een GSM zo kan configureren dat je enkel nog privé-oproepen krijgt.

Terug
Bovenaan