[Groep G] België, Egypte, Iran, Nieuw-Zeeland

Toch echt wel goesting in de match. De voorbije jaren met het eindigen van die gouden generatie was de interesse even wat minder, maar zo'n groot toernooi is altijd bijzonder. En door de voorbije dagen al wat wedstrijden te volgen is die WK-koorts automatisch beginnen op te steken. Ideale aanloop geweest naar vanavond. Ons toernooi gaat beginnen verdekke!

De groepsfase thuis kijken. Knock-outs mogelijk een café opzoeken.

edit: zal er toch wel boenk op moeten zijn denk ik, want ik verneem nu pas dat IRAN hoger gerangschikt staat in de fifa lijst, dus die zijn moeilijkere tegenstander? (wtf eigenlijk).

België staat momenteel 9e en Iran staat 20e op de FIFA-wereldranglijst.

België staat momenteel 9e en Iran staat 20e op de FIFA-wereldranglijst.
sorry was niet duidelijk geweest: Iran staat hoger op de ranglijst dan egypte bedoelde ik.
vandaar dat ik liet uitschijnen dat vandaag , op papier, een makkelijkere/haalbaardere tegenstander is.

Oh, 20e plaats? Daar verschiet ik wel van.
Is beter dan een Turkije, Denemarken of Oostenrijk, wat me hele moeilijke tegenstanders lijken.

Ik kijk op groot scherm vanavond!

Ik kijk er wel naar uit!
Blijf het wel absurd vinden dat Iran straks een wedstrijd speelt in een land waarmee het in oorlog is..
Ja maar hoeveel mensen van de gewone bevolking staan dan ook achter een oorlog?
Kijk es wat in rusland gebeurt... tis nu niet dat die de volledige bevolking achter zich hebben hé met dat conflict.

interessanter vind ik hoe de spelers zich zouden gedragen als bv rusland tegen oekraine zou spelen,
of usa tegen iran.
daar ga je volgens mij altijd wel hardliners in de ploeg hebben, die het persoonlijk op nemen.
Maar goed, dat zal de toekomst uitwijzen als iran tegen usa zou uitkomen. dat zou toch wat zijn hé :)

sorry was niet duidelijk geweest: Iran staat hoger op de ranglijst dan egypte bedoelde ik.
vandaar dat ik liet uitschijnen dat vandaag , op papier, een makkelijkere/haalbaardere tegenstander is.

Ik zou eerder naar de transfermarktwaardes kijken om het "correcter" in te schatten.

Egypte = 116 miljoen euro
Iran = 32 miljoen
Nieuw-zeeland = 34 miljoen.

Natuurlijk twee spelers van Egypte nemen al 72 van de 116 in.
En transfermarktwaardes onderwaarderen oudere spelers.

Maar Egypte is wel een slag beter dan Iran normaal gezien.

Terug
Bovenaan