Groep E (Oekraïne, Slovakije, BELGIË, Roemenië)

Ik hoop dat Tedesco zijn abonnement op Statsbomb tijdig heeft vernieuwd en inziet dat het enkel met een combinatie van Catenaccio & Kick en Rush zal lukken. Het zou gewaagd zijn, maar Trossard op de linksachter is de sleutel.

Als CDK plots in de basis zou staan straks, dan zit er toch een plan met voorbedachte rade achter. Of zien jullie hem echt als flankaanvaller? Is toch meer het soort speler dat je centraal vooraan zet?

Ik neem aan dat CDK mee is als doublure voor KDB op de 10.
In het beste geval had je KDB vandaag rust kunnen gunnen, maar helaas kan dat niet.

De Cuyper is een ander verhaal. Ik dacht dat die mee was als doublure voor Theate. Maar dan stond daar tegen Slovakije plots Carrasco op de LB.
Nu Theate fit is gaan we De Cuyper ook niet snel zien denk ik.
CDK kan ook spelen zoals Lukebakio tegen Roemenië, namelijk naar binnen komen in de pocket om zo ruimte te geven aan Castagne om zijn lijn af te lopen. Dan dwing je de verdediging van Oekraïne om keuzes te maken, namelijk neemt een CV over, maar dan spelen ze man op man vanachter of volgt Zinchenko mee centraal zodat Castagne een boulevard voor zich krijgt.

Casteels, Castagne, Faes, Vertonghen, Theate, Onana, Tielemans, De Bruyne, Trossard, Doku, Lukaku

Geen verrassingen dus. Zelfde tactiek als tegen Roemenië dan maar? (met Trossard ipv geschorste Lukebakio)

Met deze ploeg, als trainer van Oekraïne zou ik zeggen hoog druk zetten en wachten tot Faes en/of Vertonghen de mist in gaan.

Wat is dat voor een intro van Tedesco met beelden van Het Eiland, Van Vlees en Bloed.. Trekt nu eens werkelijk op niets, week van de jobstudenten?

Terug
Bovenaan