Web Gratis trial voor Wordpress

Spector

Well-known member
Heren,

Ik heb sinds enkele jaren een website lopen via Smugmug (bedrijf rond Flickr) voor mijn bijberoep als fotograaf. Fungeert super, makkelijk drag & drop.
Kortom, gemakkelijk. Groot nadeel, je kan er niet zoveel aan pimpen en tweaken als bij een gewone wordpress bv.

Nu ben ik sinds enkele tijd aan het overwegen om mijn website opnieuw te maken via wordpress. Maar ik zou hem uiteraard graag eens maken in een draft zodat ik zie dat ik er wel geraak met wat ik wil. Ik zou de website zelf maken. Heb enige kennis van wordpress en html maar het zou vooral knutselen zijn om er te geraken.
Maar wil me dus de kost besparen van 2 website lopende te hebben (1 gehost, andere nog niet), terwijl ik die andere uit probeer.

Bestaat er dus zoiets al eens trail peroide voor wordpress om een website te kunnen bouwen vooraleer hem 'te bestellen'?

Alvast bedankt
 
Je kan Wordpress gewoon gratis downloaden en lokaal draaien als je een omgeving zoals xampp installeert. Dan kan je op uw gemak en volledig gratis alles uitproberen wat je wilt.

Op youtube gewoon even op “xampp wordpress install” ofzo zoeken en dan vind je 101 tutorials om die omgeving op te zetten.
 
Als ge enkel html kent, dan gaat ge niet ver geraken om bv een eigen template op te zetten. Ge zult dan al moeten kijken naar fotografie templates
 
Je kan Wordpress gewoon gratis downloaden en lokaal draaien als je een omgeving zoals xampp installeert. Dan kan je op uw gemak en volledig gratis alles uitproberen wat je wilt.

Op youtube gewoon even op “xampp wordpress install” ofzo zoeken en dan vind je 101 tutorials om die omgeving op te zetten.
Owkay! Merci daarvoor.

Kan je daar meteen ook de nodige themes en plugins (elementor bv) installeren in die omgeving?
Ik vermoed dan dat uw website, eens klaar, 1 op 1 over te zetten is naar wordpress om hem online te zwieren?
Daar heb ik wel totaal geen ervaring mee. Net zoals met die xampp...
 
Owkay! Merci daarvoor.

Kan je daar meteen ook de nodige themes en plugins (elementor bv) installeren in die omgeving?
Ik vermoed dan dat uw website, eens klaar, 1 op 1 over te zetten is naar wordpress om hem online te zwieren?
Daar heb ik wel totaal geen ervaring mee. Net zoals met die xampp...
Dat werkt allemaal net hetzelfde als wanneer je WP gewoon op een host zou installeren. Vroeger was het in elk geval mogelijk om alles te exporteren naar een live omgeving dus ik zou het vreemd vinden mochten ze die functionaliteit eruit gegooid hebben.
 
Owkay! Merci daarvoor.

Kan je daar meteen ook de nodige themes en plugins (elementor bv) installeren in die omgeving?
Ik vermoed dan dat uw website, eens klaar, 1 op 1 over te zetten is naar wordpress om hem online te zwieren?
Daar heb ik wel totaal geen ervaring mee. Net zoals met die xampp...
Dat gaat, maar het enige "probleem" als ge bv een volledige site lokaal maakt in Wordpress, dan moet ge daarna die database ook overzetten. Die urls van de images etc zijn dan verkeerd in de database (localhost:1000/image.jpg --> mijndomein.be/image.jpg). Er bestaan daar natuurlijk wel plugins voor om dat automatisch te doen.
 
Dat gaat, maar het enige "probleem" als ge bv een volledige site lokaal maakt in Wordpress, dan moet ge daarna die database ook overzetten. Die urls van de images etc zijn dan verkeerd in de database (localhost:1000/image.jpg --> mijndomein.be/image.jpg). Er bestaan daar natuurlijk wel plugins voor om dat automatisch te doen.
Dan ga ik dat eens uitvogelen hoe dat werk met xampp.
Opzich moeten daar foto's opkomen, maar qua opmaak is dat wel beperkt. En als de pagina's voor het portfolio lukken voor 2 foto's, lukt het ook voor 25 foto's.
Het is vooral de styling die ik zou willen uitproberen.
 
Je kan op themeforest Wordpress templates aankopen met een "theme builder" die ook voor niet programmeurs verstaanbaar is. Maar er zijn nog andere alternatieven dan Wordpress die weliswaar betalend zijn maar voor jou mogelijks een pak makkelijker zijn dan lokaal even Wordpress proberen op te starten:
 
Je kan op themeforest Wordpress templates aankopen met een "theme builder" die ook voor niet programmeurs verstaanbaar is. Maar er zijn nog andere alternatieven dan Wordpress die weliswaar betalend zijn maar voor jou mogelijks een pak makkelijker zijn dan lokaal even Wordpress proberen op te starten:

Wel ik zit nu op smugmug.
Ik zie het vooral niet zitten om na mijn uren de website te bouwen en ondertussen al 2 websites te moeten betalen (waarvan 1 mét hosting).
dus zou ik alle voorbereiding achter de schermen willen doen zodat hij klaar staat. Daarna mijn smugmug afzeggen en meteen de wordpress opzetten. Kan het mij nu ook niet veroorloven om mijn website voor enige tijd offline te halen.
 
Xamp? Doe eens normaal en koop u hosting bij one.com
Koop u ook geen thema via themeforest, veel kans dat je daar een traag thema kiest

ga naar wpAstra en neem daar een fotografie Website thema (en zet dat op one.com op jouw gekozen domeinnaam) die Elementor zal je enorm leuk vinden

ik veronderstel dat je toch enkele honderden euro’s over hebt voor jouw bijberoep?

carrion moet eens leren van Nederlands te spreken tegen de mensen die niet zo technisch zijn aangelegd als hem, doe je er om? Of wil je gewoon opvallen dat je iets banaals als xamp kent? Tegen dat die man xamp heeft opgezet is de zomer gepasseerd
 
Xamp? Doe eens normaal en koop u hosting bij one.com
Koop u ook geen thema via themeforest, veel kans dat je daar een traag thema kiest

ga naar wpAstra en neem daar een fotografie Website thema (en zet dat op one.com op jouw gekozen domeinnaam) die Elementor zal je enorm leuk vinden

ik veronderstel dat je toch enkele honderden euro’s over hebt voor jouw bijberoep?

carrion moet eens leren van Nederlands te spreken tegen de mensen die niet zo technisch zijn aangelegd als hem, doe je er om? Of wil je gewoon opvallen dat je iets banaals als xamp kent? Tegen dat die man xamp heeft opgezet is de zomer gepasseerd

Bedankt voor uw command Poepie.
Gisterenavond Xampp al kunnen runnen. Ik keek net naar de agenda en zag dat het nog steeds april is. Dus gelukkig, we zijn de zomer nog niet gepasseerd!

Mijn doel is om een website offline volledig te maken vooraleer ik moet dubbel hosten. Mijn huidige website wil ik nog niet offline halen om een draft van een nieuwe online te zetten. Ik heb geen tijd genoeg om er voltijds mee bezig te zijn. Dus het is een werk van langere tijd. Dus het offline gegeven die Carrion mij aanbood sluit dus perfect aan bij wat ik nodig heb.

Enige wat ik nog tracht uit te vogelen is of mijn website 1 op 1 overdraagbaar is naar een online wordpress. Uiteraard zorg ik dat ik tegen dan zowel een hosting heb lopen, en dat elementor en het thema aangeschaft zijn.
 
Bedankt voor uw command Poepie.
Gisterenavond Xampp al kunnen runnen. Ik keek net naar de agenda en zag dat het nog steeds april is. Dus gelukkig, we zijn de zomer nog niet gepasseerd!

Mijn doel is om een website offline volledig te maken vooraleer ik moet dubbel hosten. Mijn huidige website wil ik nog niet offline halen om een draft van een nieuwe online te zetten. Ik heb geen tijd genoeg om er voltijds mee bezig te zijn. Dus het is een werk van langere tijd. Dus het offline gegeven die Carrion mij aanbood sluit dus perfect aan bij wat ik nodig heb.

Enige wat ik nog tracht uit te vogelen is of mijn website 1 op 1 overdraagbaar is naar een online wordpress. Uiteraard zorg ik dat ik tegen dan zowel een hosting heb lopen, en dat elementor en het thema aangeschaft zijn.

Een gloednieuw opgebouwde website ga je altijd vlot kunnen verplaatsen, veel webhosting bedrijven doen dat ook gewoon voor je (zeker bij Managed WordPress) of geven je een plugin om dit makkelijk te doen.

Bij Managed WordPress Hosting heb je ook bijna altijd staging omgevingen waar je vlot tussen schakelt.
 
Xamp? Doe eens normaal en koop u hosting bij one.com
Koop u ook geen thema via themeforest, veel kans dat je daar een traag thema kiest

ga naar wpAstra en neem daar een fotografie Website thema (en zet dat op one.com op jouw gekozen domeinnaam) die Elementor zal je enorm leuk vinden

ik veronderstel dat je toch enkele honderden euro’s over hebt voor jouw bijberoep?

carrion moet eens leren van Nederlands te spreken tegen de mensen die niet zo technisch zijn aangelegd als hem, doe je er om? Of wil je gewoon opvallen dat je iets banaals als xamp kent? Tegen dat die man xamp heeft opgezet is de zomer gepasseerd
Rustig Franske rustig, ge gaat uzelf nog eens een aanval bezorgen. Hij haalt in zijn openingspost aan dat hij kennis van wordpress en html heeft en ermee wilt experimenteren. Ook haalt hij aan dat hij voorlopig de kost wilt beperken en geen 2 lopende websites wilt betalen. Daarop reageer ik dan dat hij met xamp dat allemaal lokaal kan draaien en dat dan gratis kan. Daarna zeg ik dat hij dat makkelijk via een youtube tutorial kan volgen. Gij doet precies alsof ik Chinees praat tegen hem.

En de zomer is blijkbaar nog sneller gepasseerd dan ik dacht, want hij heeft xamp ondertussen al lang draaien. Misschien zelf de moeite eens doen om 5 minuten effectief zijn openingspost lezen want jij raadt hem alles aan wat hij net niet wilt (extra kosten, hij wil er zelf aan knutselen, etc).
 
Laatst bewerkt:
Probeer de plugin Duplicator eens als je de site wil verhuizen... All-in-one Migration tool is ook handig
 
Terug
Bovenaan