Graspop Metal Meeting 2025

Vind dat allemaal oké muziek, maar geen idee of die even legendarische status gaan krijgen als pakweg een Metallica, SOAD of Slipknot.
Dat dacht quasi iedereen van Slipknot in 2002 ook :) Toen waren dat ook gewoon 9 gemaskerde idioten die lawaai kwamen maken.

En SOAD is toch ook gigantisch overhypet? Het is gvd 20j geleden dat ze nog met een album op de proppen kwamen en buiten die ene single, die ondertussen ook al meer dan 5j oud is, komen ze enkel nog in het nieuws omdat ze weeral eens cancellen door interne ruzie.

Er gaan in elk geval wel een aantal extra vissen in de headlinervijver moeten gegooid worden want er zijn er daar een aantal uit vertrokken de afgelopen 5 jaar. Sommige de festivals ontgroeid, anderen gewoon gestopt/gestorven.

Als headliners kan GMM niet blijven teren op oerklassiekers/dinosaurussen zoals Iron Maiden, Alice Cooper en Judas Priest. Dat snap ik ook wel. Dus gaan ze ook voor jongere bands die veel publiek trekken, zoals Gojira, Sabaton en Five Finger Death Punch. Die spreken mij dan weer totaal niet aan, maar voor de organisatie zijn die bands no-brainers omdat die veel volk trekken. Als ze tegelijk in de Marquee dan een andere interessante band programmeren heb je voor elk wat wils.

Feit blijft wel dat GMM jaar na jaar uitverkocht is, dus zo slecht doen ze het dan toch niet.

Lorna klikt voor mij toch niet zoals het blijkbaar voor velen wel doet. Ik snap dat zijn stemtechnieken enorm indrukwekkend zijn en zo klinken ze ook maar ik vind het geheel persoonlijk moeilijk om aan te horen vanuit een muzikaal standpunt.

Ik hoop volgend jaar Jinjer eindelijk eens te kunnen zien want kheb ze nu al 2 jaar door omstandigheden gemist terwijl ik er wel was -_-.
En The Warning mag voor mij wel een op de main in de latere namiddag, ik vind dat een fantastisch getalenteerd trio dat serieus wat energie bijheeft, en op Hellfest hebben ze bewezen dat ze weldegelijk op een mainstage horen.

Lorna klikt voor mij toch niet zoals het blijkbaar voor velen wel doet. Ik snap dat zijn stemtechnieken enorm indrukwekkend zijn en zo klinken ze ook maar ik vind het geheel persoonlijk moeilijk om aan te horen vanuit een muzikaal standpunt.

Ik hoop volgend jaar Jinjer eindelijk eens te kunnen zien want kheb ze nu al 2 jaar door omstandigheden gemist terwijl ik er wel was -_-.
En The Warning mag voor mij wel een op de main in de latere namiddag, ik vind dat een fantastisch getalenteerd trio dat serieus wat energie bijheeft, en op Hellfest hebben ze bewezen dat ze weldegelijk op een mainstage horen.
Jinjer speelt in de AB in Januari

Dat dacht quasi iedereen van Slipknot in 2002 ook :) Toen waren dat ook gewoon 9 gemaskerde idioten die lawaai kwamen maken.

En SOAD is toch ook gigantisch overhypet? Het is gvd 20j geleden dat ze nog met een album op de proppen kwamen en buiten die ene single, die ondertussen ook al meer dan 5j oud is, komen ze enkel nog in het nieuws omdat ze weeral eens cancellen door interne ruzie.

Er gaan in elk geval wel een aantal extra vissen in de headlinervijver moeten gegooid worden want er zijn er daar een aantal uit vertrokken de afgelopen 5 jaar. Sommige de festivals ontgroeid, anderen gewoon gestopt/gestorven.
Iowa was toch een instant hit?
Als je SOAD zet dan is dat een ding, een event. Dat hebben die mannen wel goed gezien met zo weinig te doen.

Muziek is ook veranderd he, de tijden van een glimps opvangen van legendes is wel voorbij, alles is heel bereikbaar. Waardoor er geen nieuwe Metallica, Iron Maiden, etc meer kan komen vrees ik.

Gojira en Parkway wil ik nog wel eens zien.
Slayer en Disturbed zijn ook prima. Machine head, architects,..

Terug
Bovenaan