Gras maaien op zondag?

Ik heb een manuele grasmaaier (zo'n rollertje). Dat maakt een stuk meer lawaai en duurt langer. Maar voor de 12m² die ik moet afmaaien zal geen buur klagen :)
 
Ik heb een manuele grasmaaier (zo'n rollertje). Dat maakt een stuk meer lawaai en duurt langer. Maar voor de 12m² die ik moet afmaaien zal geen buur klagen :)
Meer lawaai met zo'n manuele kooimaaier dan met een klassieke grasmachine? Hoe doe je dat?
 
Dat ratelt echt gigantisch, ik versta ook niet goed hoe.
Het mijne (ik heb een manuele en een op batterijen) "tikt" wel, maar op blak van decibels is dat toch een pak minder dan het toestel op batterijen. Mogelijk wel storender voor wie achter het toestel loopt.
 
In mijn gemeente geen probleem. Vind zo'n verbod ook best belachelijk, niets speciaal aan een zondag. Er gaat op eender welk moment wel iemand zich storen aan mogelijk lawaai.
 
Achterhaald principe, waarschijnlijk ooit ingevoerd om mensen in de kerk te krijgen op zondag? :unsure:

In onze gemeente mag het gewoon en iedereen doet dat ook gewoon zonder mopperen, ik heb liever dat m'n buurman op een zondagmiddag een half uurtje lawaai maakt dan dat hij het in de week na z'n werkdag doet terwijl de kinderen al in hun bed liggen.

Momenteel zijn er in onze straat drie huizen op een rij van acht verbouwingswerken aan het doen, waaronder wij zelf. Veel lawaai, veel passage van allerlei stielmannen. Een beetje vervelend voor de buurt maar die zaken horen nu eenmaal bij het wonen in een gemeenschap.
 
Ik heb mijn vrouw jarenlang kunnen wijsmaken dat gras maaien op zondag niet mocht.

Tot bij de laatste verkiezingen de media kopstukken volgde de dag van de stemming. Eén van die mannen vond er niets beter op om, na zelf te gaan stemmen, nog even het gras af te rijden. Sindsdien weet mijn vrouw dat het dus wel mag op zondag.








Ik stem volgende keer sowieso ongeldig.
 
Robotmaaier... geen lawaai, geen probleem :)

De robotmaaier van onze achterbuur is hier nochtans allesbehalve stil. Dat ding produceert continu een irritante hoogfrequente pieptoon, en doet dat een paar uur aan een stuk. Dan heb ik liever een half uur geluid van een ‘gewone’ grasmaaier.

Hier mag het trouwens niet op zondag, ik hou mij daar aan ook al vind ik het achterhaald.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan