Grand Theft Auto Definitive Edition

Grand Theft Auto: The Trilogy

Gezien dit 2k is zou ik daar niet zo zeker van zijn. Al eens vermeld, maar verwacht u aan nieuwe bugs, ontbrekende muziek etc etc
Dat zou dan helemaal al triest zijn, maar we zullen afwachten. Het is goed dat tijdloze games tijdloos kunnen worden, maar dan moet met respect omgegaan worden naar de games en de klanten toe, en daar knelt vaak het schoentje.

Anderzijds is dit ook een manier om te verbergen dat creativiteit en originaliteit stilaan wat opraken bij sommigen. Hoewel gaming nog relatief jong is, het landschap diverser wordt met een groter deel v/d populatie dat gamet waardoor commercieel het interessanter wordt, ook voor kleinere projecten. Er zit veel toekomst in games, maar de grote slokops moeten voldoende uitgedaagd worden voor mij, en dat gebeurt te weinig nu. Niet zo moeilijk om originele dingen te bedenken. Nu de tijd en resources die men zou moeten investeren in deze remasters, zal er ook wel niet voor zorgen dat een andere game ervoor verdwijnt.

Benieuwd wat ze met de muziek zullen doen omdat ik dacht dat de rechten ten einde liepen van de meeste liedjes. Wellicht hebben ze er een deel moeten vernieuwen, maar zullen er ook verdwijnen. Voor mij was de muziek essentieel in de ervaring van GTA: SA.

Laatst bewerkt:
Dat zou dan helemaal al triest zijn, maar we zullen afwachten. Het is goed dat tijdloze games tijdloos kunnen worden, maar dan moet met respect omgegaan worden naar de games en de klanten toe, en daar knelt vaak het schoentje.

Anderzijds is dit ook een manier om te verbergen dat creativiteit en originaliteit stilaan wat opraken bij sommigen. Hoewel gaming nog relatief jong is, het landschap diverser wordt met een groter deel v/d populatie dat gamet waardoor commercieel het interessanter wordt, ook voor kleinere projecten. Er zit veel toekomst in games, maar de grote slokops moeten voldoende uitgedaagd worden voor mij, en dat gebeurt te weinig nu. Niet zo moeilijk om originele dingen te bedenken.

Een GTA3, vice city of SA zijn allesbehalve tijdloze games.
Dat waren op het moment van verschijnen gewoon in de eerste plaats veelbesproken games, en qua insteek en setting vernieuwend voor hun tijd.
De besturing en hoe de game reageerde in GTA3 was allesbehalve smooth, zelfs voor die tijd. Maar dat nam je erbij omdat zoals ik eerder zei het zo speciaal was voor die tijd. Tegen SA was het al beter maar nog niet hoe het zou moeten zijn. Daar waren vooral de mogelijkheden indrukwekkend, als je daar nu naar kijkt dan waren het wel stuk voor stuk nutteloze dingen. Dat eten, dat fitnessen, die relaties en ga zo maar door waren allemaal vrij nutteloos en hadden geen enkele impact op de game zelf.

De games moesten het ook vooral hebben van hun “geweld” en het seksueel aspect, dat was ook een groot deel van de charme. Het 18+ karakter was toen ook vooral de aantrekking.

Als je deze games nu aanzwengelt, en zeker 3 en vice city dan zal je zien dat het anno 2021 het vooral moet hebben van zijn nostalgie en zijn rol die het gespeeld heeft bij het ontwikkelen van huidige games. Qua geweld en seks moet je echt niet meer bij de PS3 generatie van GTA zijn.

Dat waren op het moment van verschijnen gewoon in de eerste plaats veelbesproken games, en qua insteek en setting vernieuwend voor hun tijd.
De besturing en hoe de game reageerde in GTA3 was allesbehalve smooth, zelfs voor die tijd. Maar dat nam je erbij omdat zoals ik eerder zei het zo speciaal was voor die tijd. Tegen SA was het al beter maar nog niet hoe het zou moeten zijn. Daar waren vooral de mogelijkheden indrukwekkend, als je daar nu naar kijkt dan waren het wel stuk voor stuk nutteloze dingen. Dat eten, dat fitnessen, die relaties en ga zo maar door waren allemaal vrij nutteloos en hadden geen enkele impact op de game zelf.

De games moesten het ook vooral hebben van hun “geweld” en het seksueel aspect, dat was ook een groot deel van de charme. Het 18+ karakter was toen ook vooral de aantrekking.

Als je deze games nu aanzwengelt, en zeker 3 en vice city dan zal je zien dat het anno 2021 het vooral moet hebben van zijn nostalgie en zijn rol die het gespeeld heeft bij het ontwikkelen van huidige games. Qua geweld en seks moet je echt niet meer bij de PS3 generatie van GTA zijn.
Mwah. Uiteraard veroudert een game met de tijd, maar volgens die metriek zijn er maar heel weinig tijdloze games imo in het open wereld genre. In veel open wereld games heb ik wel het gevoel dat er meer nutteloze dingen te doen zijn dan nuttige, want tegenwoordig is het de mode om de content van een game artificieel te vergroten. Ze zijn alleszins erg invloedsrijk geweest, en die sales zullen games als GTA IV en GTA V later ook mogelijk gemaakt hebben, alsook de spellen op diens geinspireerd. Zijn ze vandaag voorbijgestreeft uiteraard, maar het is deels de nostalgie die die games tijdloos maakt, en dan mijn insziens vooral SA en volgens sommige anderen VC maar daar kan ik minder over oordelen. De controls zijn inderdaad nadien beter geworden, en nu standaard anders en meer homogeen over verschillende games heen. Wat tijdloos is, is misschien wel subjectief, en in zekere zin zijn veel games dat wel (hoewel degene met een online modus die maar een aantal jaar support krijgt, een stuk minder natuurlijk, zeker als die van belang is). Weinig mensen die games van 20 jaar oud en ouder nog vaak spelen, tenzij Tetris of zulke dingen, maar dat is nu niet bepaald de reden waarom ik graag game.

Best laat je die games gewoon in uw nostalgisch geheugen zitten, ik ga me er niet mee bezig houden mocht het nu een volledig remake zijn ok maar dit zal gewoon opgepoetste versie zijn met betere controls. Feit dat ook naar android komt voorspeld al niet veel goeds.

Mijn verwachtingen liggen torenhoog, heb SA twee jaar geleden nog volledig opgepoetst met mods. Zag er ongeveer zo uit, de remaster moet toch minstens dit of beter worden…

11 november. Adviesprijs €59.99.

San Andreas komt bovendien op de release naar Xbox Game Pass. De PS4 krijgt GTAIII in december bij PlayStation Now.

• Updated Player Experience making it easier than ever to play these classic games, including:
    • A Grand Theft Auto V-style controller layout.
    • Improved gunplay and targeting controls, with upgraded drive-by controls in Grand Theft Auto: San Andreas.
    • Updated Weapon and Radio Station selection wheels.
    • Updated Mini-Maps with enhanced navigation allowing players to set waypoints to destinations.
    • The ability to immediately restart a failed mission.
    • Plus new Rockstar Games Social Club Accomplishments for members.
  • Enhanced Visuals, with improved graphics and fidelity across all three games, including:
    • Higher resolution textures from characters to weapons, vehicles to roads, and much more for greater detail.
    • A completely rebuilt lighting system with enhanced shadows, reflections, and more.
    • Improved water and weather effects.
    • Enhanced detail in trees and foliage.
    • Increased draw distances to provide a new level of depth and definition.
  • Plus Platform-Specific Features, including:
    • 4K-resolution support with up to 60 frames per second performance for PlayStation 5 and Xbox Series X systems.
    • NVIDIA DLSS support for PC.
    • Touch screen camera zooming, pans and menu selections as well as Gyro aiming for the Nintendo Switch.

Laatst bewerkt:
Nog een hele hoop screens ook:

f34573e4ca2de764df33.jpg

905ae00cf023a8e0c94b.jpg

Xbox pre-order

PS5 pre-order

60euro om vice City opnieuw te spelen :(
GTA 3 en SA waren zeker goed maar geen zin om die opnieuw te spelen.

Hopelijk dat het snel in de budgetbak komt maar dat zal ook niet gebeuren

Terug
Bovenaan