Gran Turismo 7

Gran Turismo 7

Ben eens begonnen de rijbewijzen naar goud te brengen. Had er niet zoveel meer te doen. De usual suspects kwamen er verrassend vlotjes bij. Vooral door bij sommige de TCS op 0 te zetten.
Maar S10... my God, dat is toch een ander kaliber ze 🙄
Ik ga toch niet op diene laatste stranden eh. Tijd al van 2.36 naar 2.29 gekregen. Allerlaatste bocht beetje verpest door wat te vroeg op het gas te gaan maar denk niet dat ik daardoor 3sec ben kwijt gespeeld.
Als ik dan in de timesheets zie dat er hier zitten die in de 2.23 of zelfs 2.22 zitten, wtf gast 😆

*edit* ik had vroeger moeten komen klagen. Letterlijk de eerst volgende poging is het me gelukt 🥳

Laatst bewerkt:
Ben eens begonnen de rijbewijzen naar goud te brengen. Had er niet zoveel meer te doen. De usual suspects kwamen er verrassend vlotjes bij. Vooral door bij sommige de TCS op 0 te zetten.
Maar S10... my God, dat is toch een ander kaliber ze 🙄
Ik ga toch niet op diene laatste stranden eh. Tijd al van 2.36 naar 2.29 gekregen. Allerlaatste bocht beetje verpest door wat te vroeg op het gas te gaan maar denk niet dat ik daardoor 3sec ben kwijt gespeeld.
Als ik dan in de timesheets zie dat er hier zitten die in de 2.23 of zelfs 2.22 zitten, wtf gast 😆

*edit* ik had vroeger moeten komen klagen. Letterlijk de eerst volgende poging is het me gelukt 🥳

Tip voor S3 tot en met S10? :unsure:

Tip voor S3 tot en met S10? :unsure:

Zoals ik al zei, tsc op 0 heeft me bij verschillende geholpen. Omdat je toch telkens wat vlotter uit de bocht geraakt. Je moet uw doseren wel wat onder de knie krijgen dan. Maar dat viel voor mij goed mee. Schuw de andere hulpmiddelen niet als je merkt dat je nog steeds de wagen moeilijk onder controle hebt. Bij S10 bvb TSC op max, ASM, countersteer max en vooral eens voorbij Eau Rouge is het belangrijker het onder de knie te krijgen om de juiste lijn (de droge) aan te houden dan elke bocht op max snelheid te kunnen nemen.
Bij S-ikweetnimeerhoeveel met de merc op de nordschleiffe. Hoe tegendraads het ook klinkt, blijf in 4th gear. Kgeloof dat ik enkel bij de laatste bocht eens gedownshift heb om vlotter op snelheid te komen en de finish te halen. Voor de rest reed de gold-ghost weinig tot niet van me weg.
Oja, dus ook steeds de gold-ghost opzetten. Good luck!

Op reddit is er ene die van alles een filmpje heeft gemaakt met wat uitleg bij. Dat heeft me ook wel geholpen.

Laatst bewerkt:
Circuit experience sector 5 La Sarthe is toch ook geschift ze. De chicanes nekken me nog hard, daar speel ik de ghost pas kwijt en geraak net ni in zilver, ma de rest van de sector is toch kicken ze 🤪

Heb er paar circuit experiences goud bij maar er zijn er toch bij die niet lukken.
Deep Forest wel niet meer geprobeerd en Lago Maggiore (eerste en laatste sector krijg ik individueel ook niet op goud)

Goud behalen op circuit experience begint nu wel snel te gaan (79%). Uitzonderlijk nog wel een individuele sector die meer dan 10 pogingen vraagt maar het volledige rondje is vaak binnen 1 tot 3 pogingen binnen. Ik verwacht nog maar weinig moeilijkheden gezien ik me eerst heb gefocust op de frustrerende (dirt tracks en die verschillende variaties van de Tokyo Expressway 😩) en mijn minst gekende circuits. Er resten enkel nog:
  • Tsukuba
  • Fuji
  • Suzuka
  • Interlagos
  • Monza
  • La Sarthe
  • Spa-Francorchamps
Ik had de Nürburgring Grand Prix track nog over het hoofd gezien, maar ondertussen moet ik enkel nog Spa-Francorchamps afwerken.
Ging behoorlijk vlot. Demonstratie kijken, letten op rempunten en versnelling, en dan vaak al bij de eerste poging goud gehaald. Idem voor het volledige rondje, waarbij ik hier en daar zelfs 2 tot 3 seconden sneller ben dan de gouden tijd, zelfs met talrijke foutjes. De extra tijdwinst lijkt me vooral te komen uit het feit dat ik ondertussen de TC heb uitgeschakeld. AT gebruik ik zelden. Fyi, GT7 uitsluitend met controller gespeeld aangezien de PS5 op de 4K TV in de woonkamer is aangesloten.

Mijn conclusie, gewoon veel te veel GT5, GT6 en GT Sport en F1 games gespeeld en nog niets verleerd. Kon ik maar hetzelfde zeggen over andere genres.

Nordschleiffe experience toch massa´s veel plezier aan. ( blijft mijn alltime favo) Alle sectoren op goud, zelfs enkele keren verrassend eerst in de ranking met ps-friends en daar zitten toch enkele serieuze kleppers bij 😋
Maar de full lap is toch een gans andere doos koekjes.

Maar wat ik me afvroeg, kent hier niemand een site met afstellingen voor de wagens in GT7. Want elke keer ik op zoek ga naar goeie afstellingen lijk ik steeds weinig te vinden.
Bvb voor de 917 living legend

Wie kan zich deze nog voor de geest halen ? :) meer dan 1000 pk alles kapot mee gereden ( toch die off road event's )
2a.jpg

jurassic-park-ian-malcolm.gif

Wanneer zou die update er zijn?
Ik heb de endurance race met de kei cars in pauze staan, nog 15 min te gaan, en ik zou die progress niet kwijt willen.

Die werken voor mij niet helaas.
Ik moet het meer van de Exeter of Jeje tunes hebben.
De settings die ik via praianos gevonden heb voor de 908 HDI liggen me toch ook niet. Ga eerst nog beetje verder oefenen en daarna eventueel eens 1 van hen proberen. Merci voor het vermelden.

De settings die ik via praianos gevonden heb voor de 908 HDI liggen me toch ook niet. Ga eerst nog beetje verder oefenen en daarna eventueel eens 1 van hen proberen. Merci voor het vermelden.

Denk dat het echt wel veschil uitmaakt of je met stuur en controller rijdt.
Praianos zijn meer geschikt voor stuur.
Het tunen is op zich ook al specifieker geworden.
Het hangt ook echt af van uw eigen rijstijl.

Toen in GT5 of GT6 speelde kon ik de Praiano tunes wel gebruiken,moest gewoon de vering iets zachter afstellen en het was ok,nu moet je echt wel kennis van zaken hebben om te weten wat je moet veranderen om naar uw eigen kunde af te stellen.

Denk dat het echt wel veschil uitmaakt of je met stuur en controller rijdt.
Praianos zijn meer geschikt voor stuur.
Het tunen is op zich ook al specifieker geworden.
Het hangt ook echt af van uw eigen rijstijl.

Toen in GT5 of GT6 speelde kon ik de Praiano tunes wel gebruiken,moest gewoon de vering iets zachter afstellen en het was ok,nu moet je echt wel kennis van zaken hebben om te weten wat je moet veranderen om naar uw eigen kunde af te stellen.

Ik speel met controller. Mijn rijstijl gaat wel wat richting het randje denk ik.
Ja, met dat tunen heb ik me nooit kunnen bezig houden. Die finesse voel ik niet en er kruipt teveel tijd in naar mijn zin om er naar te zitten zoeken.

Ik moet zeggen dat ik toch al goede tunes gehad heb van Praianos waar het verschil echt merkbaar was.

Terug
Bovenaan