Gran Turismo 7

Gran Turismo 7

Ik heb de indruk dat sommige license tijden veranderd zijn met deze update. Ik ben met Master-S bezig en zie nu dat mijn tijden op S1 tem S3 geen goud meer zouden zijn. Leaderboards zijn ook weer gereset. Wel als leuk gevolg dat ik daarnet op S4 goud haalde met wereldwijde top-10 tijd (al zal ik daar nu wel uit gevallen zijn).

Dat resetten van de leaderboards suckt toch wel serieus. Ik kan werkelijk bijna geen enkele tijd van vrienden, gewoon omdat zij die vroeger behaalden of omgekeerd. Zoon is bvb ook begonnen met GT7 en ik sta nergens in de Friend Rankings van alles wat hij probeert.

Die nieiwe TT met die F3500 is ook de moeite zeg dag 1 en nog geen gold 😅 nog 5 tienden tekort zal in het weekend nog een sessie inlassen .

Enja dat resetten van de leaderboard is echt irritant is normaal een goeie indicatie van uw level en bied voor mezelf toch een uitdaging om verder te pushen.

Ik heb de indruk dat sommige license tijden veranderd zijn met deze update. Ik ben met Master-S bezig en zie nu dat mijn tijden op S1 tem S3 geen goud meer zouden zijn. Leaderboards zijn ook weer gereset. Wel als leuk gevolg dat ik daarnet op S4 goud haalde met wereldwijde top-10 tijd (al zal ik daar nu wel uit gevallen zijn).

Dat resetten van de leaderboards suckt toch wel serieus. Ik kan werkelijk bijna geen enkele tijd van vrienden, gewoon omdat zij die vroeger behaalden of omgekeerd. Zoon is bvb ook begonnen met GT7 en ik sta nergens in de Friend Rankings van alles wat hij probeert.
Stoort mij ook inderdaad. Zeker omdat de meeste die licenses maar één keer doen, dus na verloop van tijd die ook niet meer bijgevuld worden qua tijden.

Tijden zijn idd scherper gesteld. Vind ze met momenten wel heeeeel erg scherp

Mijn frank was eerst zelfs niet gevallen. Toen ik gisteren M-S4 opnieuw probeerde was ik ervan overtuigd dat ik maar 200ms meer te kort had, maar nu bleek het meer dan een seconde. Op het moment zelf had ik gewoon niet door dat de target times verlaagd waren.
Dat gezegd zijnde vond ik M-S2 en M-S3 ook veel te gemakkelijk, zeker voor een Master Super license. Ik had op een kwartiertje of zo goud op beide met nog serieus wat overschot. Verbaasde me enorm.

Maar: betekent dat ook dat de modellen veranderd zijn ? Die Master licenses zijn een eeuwigheid geleden ingevoerd en dus raar dat ze nu ineens de target tijden scherper stellen en de leaderboards resetten.

Als ze de tijden "scherper" maken, is het daarom niet persé moeilijker hoor.

Na de laatste update heb je meer grip, ophanging is minder gevoelig voor hobbels, er is minder gripverlies nadat je door vuiligheid bent gereden, én je krijgt ook sneller grip terug. ABS en tractiecontrole zijn minder ingrijpend, en de input van zowel controller als stuurtjes werd aangepast. Van stuurtjes werd ook de force feedback verbeterd.

Kortom, het zou in theorie makkelijker moeten zijn... logisch dat ze dan de tijden wat scherper stellen. 't Zou anders misschien té makkelijk worden.

Andere verbeteringen en aanpassingen​

1. Physics-simulatiemodel
 - Het gedragsmodel voor de ophanging is aangepast:
  ・Het aantal plotselinge wijzigingen in gedrag bij het rijden over hobbels of oneffen wegdek is verlaagd.

- Het simulatiemodel voor bandenphysics is aangepast:
  ・De afhankelijkheid van de lading tijdens het nemen van bochten is aangepast;
  ・Het gripverlies op de racelijn op nat wegdek is verminderd;
  ・Het gripverlies door vuile banden bij het verlaten van de baan is verminderd. De snelheid waarmee je de grip weer terugkrijgt zodra je weer op de baan bent, is verhoogd.

- De prestaties van de onderstaande auto's zijn aangepast:
  ・Toyota Aqua S '11
  ・Toyota Prius G '09

- Het weggedrag van bepaalde auto's is bijgewerkt:
  ・De standaardinstelling voor aerodynamica voor Gr.1-auto's en bepaalde raceauto's is aangepast;
  ・De standaardinstelling voor de ophanging en het differentieel voor bepaalde auto's voor de weg is aangepast.

- Prestatiepunten (PP) zijn bijgewerkt voor bepaalde auto's;

- Het algoritme voor het sturen met de draadloze controller is bijgewerkt:
  ・Het algoritme voor het sturen met de analoge joysticks of richtingstoetsen is verbeterd. Dit zorgt voor beter weggedrag.

- Het gedrag van stuurcontrollers is bijgewerkt:
  ・De berekening van stuurgeometrie is verbeterd. Dit zorgt voor betere force feedback.
  ・De koppelinstellingen voor formulewagens is aangepast.

- De effecten van de volgende rijhulpmiddelen zijn bijgewerkt:
  ・De hulpinterventie voor tractiecontrole is geoptimaliseerd;
  ・De controle over het remmen in bochten met het antiblokkeersysteem (ABS) is geoptimaliseerd.

2. Wereldcircuits

- Het niveau van de volgende races is aangepast:
  ・ Red Bull Ring
   - Kampioenschap: World Touring Car 600
  ・ Suzuka Circuit
  ・ Dragon Trail - Kust

- De doeltijden voor alle Circuitervaring-events zijn aangepast. Verder zijn alle demonstratieherhalingen bijgewerkt. Ook zijn alle klassementen gereset.

3. Licentiecentrum
 - De doeltijden voor alle licentie-events zijn aangepast. Verder zijn alle demonstratieherhalingen bijgewerkt. Ook zijn alle klassementen gereset.

4. Missies
 - Alle klassementen zijn gereset.

Damn, stop eens met PSVR2 filmpjes te posten :D. Als ik zoiets zie direct zin om een PSVR2 te kopen... en een stuurtje... en pedalen... en een seat... :)
Ik heb gisteren een zodanig epische race gehad in daily race c dat ik zowel de gewone replay als de VR replay heb opgeslagen en ik overweeg om het (in eerste instantie gewoon voor mezelf) op YouTube te zetten :oi22:
Als alles goed gaat, is die VR de beste game ervaring van dit moment.

ha is nochthans de moeite en als je het eens geproefd hebt wil je die flat experience niet meer 🤣
Voor mij wel deels problematisch want ik had net ook wat dingen besteld voor simhub, zoals een display om op mijn stuur te monteren. Maar op mijn monitor racen voelt zeer awkward nu ik aan VR gewend ben.
Bass shakers ga ik dit weekend wel nog monteren, dat werkt uiteraard perfect met VR.

Voor mij wel deels problematisch want ik had net ook wat dingen besteld voor simhub, zoals een display om op mijn stuur te monteren. Maar op mijn monitor racen voelt zeer awkward nu ik aan VR gewend ben.
Bass shakers ga ik dit weekend wel nog monteren, dat werkt uiteraard perfect met VR.
Op een monitor (of TV) racen is uit den boze ben 2 sec trager dan in VR. Deels omdat in mijn ervaring brakemarkers anders zijn vs screen dat maakt vb de lapguides die worden gepost deels nutteloos. Nu ja moest ik enige tijd spenderen zou het verschil wel minderen maar de beleving/immersie die VR brengt is te om dit links te laten liggen. Als ik met stuur bezig ben dan is er nu enkel een piepklein scherm voor me voor als ik de menu's en dergelijke wil aanschouwen... vroeger had ik zo'n curved Samsung widescreen VR maakt dit overbodig. dus meer plaats in de gameruimte :coolbrows:

Laatst bewerkt:
Je moet uw monitor ook op 50cm van uw neus zetten he, voor een deftige Field Of View :p VR brengt enkel immersie, meeste pro's zoals een Verstappen bv rijden met tripple screens.

VR gaat sowieso niets voor mij zijn omdat ik nog een connectie wil met de "buiten"wereld -.- Dit is meer mijn ding

Je moet uw monitor ook op 50cm van uw neus zetten he, voor een deftige Field Of View :p VR brengt enkel immersie, meeste pro's zoals een Verstappen bv rijden met tripple screens.

VR gaat sowieso niets voor mij zijn omdat ik nog een connectie wil met de "buiten"wereld -.- Dit is meer mijn ding

Allemaal tof als je op pc racet, maar met GT7 ben je helaas heel beperkt. Ik heb een curved ultra wide monitor vlak achter mijn stuur staan, maar PS5 ondersteunt dat al niet, laat staan triples... (wordt dus als gewone widescreen getoond met 2 zwarte balken aan de zijkanten) Dan is VR voor mij persoonlijk wel de betere optie.

Allemaal tof als je op pc racet, maar met GT7 ben je helaas heel beperkt. Ik heb een curved ultra wide monitor vlak achter mijn stuur staan, maar PS5 ondersteunt dat al niet, laat staan triples... (wordt dus als gewone widescreen getoond met 2 zwarte balken aan de zijkanten) Dan is VR voor mij persoonlijk wel de betere optie.
Was ik al vergeten, ik speel GT7 zeer casual en enkel met controller om af en toe eens te geilen op de graphics :p :unsure:

Om eerlijk te zijn, kheb nu bijna alle GT's gespeeld (behalve 1 en 3), en eigenlijk had ik 5-6-7 kunnen skippen achteraf gezien. Sinds 2008 overgestapt naar hardcore sims. Gestart met Live for speed, en dat gevoel heb ik nooit nog teruggevonden in de latere Gran Turismo's. Als we spreken over immersie over "rijgedrag"/"rijgevoel". Is nu wel een andere discussie -.-

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan