Gran Turismo 7

Gran Turismo 7

Spelen jullie met controller of stuurtje ? Vraag me af hoe realistisch het is van een goede/hoge DR te halen met controller. Single Player gaat mij redelijk goed af, maar online breek ik totaal geen potten.
Ik speel met een Logitech G Pro wheel. Met een controller haal ik geen plezier meer uit racegames en zou ik nooit tot DR A geraken.

Logitech G923 Trueforce user hier al leg ik die trueforce af teveel shaken en lawaai soms durf ik nog de controller gebruiken bad habbit na al die jaren .... afhankelijk van de wagen.

Ik heb een Logitech G29, doet wat het moet doen in GT7 en vind je op 2dehands voor een spotprijs.
Ik heb een G29 met shifter en Playseat Challenge die ik wil verkopen, enig idee wat dat waard is samen?
Doet absoluut wat het moet doen als goed instapmodel.

De beste tijden op het leaderbord worden gezet door mensen met controllers. Dat gezegd zijnde gaan de meeste er meer plezier uit halen met een stuur en gaan ook een heel deel mensen sneller zijn met een stuur omdat echt goed worden/zijn met controller toch lang duurt.

Ik heb een Logitech G29 en PlaySeat Evolution PlayStation Edition waarmee ik deels GT Sport heb gespeeld.
GT7 tot nu toe alleen nog maar met controller gespeeld aangezien de 4K TV en PS5 in de woonkamer staan.
Ik pak sinds het behalen van de platinum trophy eigenlijk alleen nu en dan een time trial of extra license test mee.

Ondertussen heb ik al een jaar ook een PS5 boven staan in de game-/boeken-/bureaukamer, aangezien mijn PS4 het leek op te geven, echter nog altijd aangesloten op een full HD monitor. Sinds corona gebruik ik die kamer voor thuiswerken alsook staan er hier nog spullen van mijn zoontje dat we al dan niet nog moeten verkopen. Dus ik zag er vooral altijd tegenop om die playseat weer in positie te brengen en heb het stuur sindsdien ook niet meer gebruikt.

Echter heb ik gisteren de PSVR 2 Horizon bundel besteld, dus het plan is om in VR te spelen waardoor de Playseat dus niet richting monitor gepositioneerd dient te staan en ik deze dus hopelijk in een permanent speelbare positie kan zetten. Het wordt wel mijn eerste VR ervaring en indien mij dit bevalt bestaat de kans dus dat ik weer regelmatiger GT7 ga spelen en mij bij uitbreiding dus ook terug aan online races ga wagen.

Polyphony lijkt te werken aan een terugkeer van B-Spec mode.

Voor wie het niet kent, Gran Turismo 3 heette destijds voluit "Gran Turismo 3: A-spec" en er waren plannen voor een "Gran Turismo 3: B-spec" waarin je niet zélf zou rijden, maar een soort van teammanager zou zijn. Die game kwam er uiteindelijk nooit, maar in Gran Turismo 4 (en later ook GT5 en GT6) zat er wel een B-spec mode waarin een AI-coureur in jouw plaats reed, en je instructies moest geven als sneller, trager, probeer in te halen, kom pitten.

GT-Sophy-race-together-management-b-spec-mode-768x432.jpg

Net ongeveer een seconde gewonnen op SPA.
Het lukt me nog niet om Eau Rouge/Raidillon voluit te nemen in een GT3, wel met andere lijn toch al een pak sneller.

Pouhon blijft toch soms een beetje gokken :)

Is en blijft een heerlijk circuit.

PSVR 2 is toegekomen vandaag. De installatie doorlopen en GT7 uitgeprobeerd in de woonkamer, dus met controller.
Mijn eerst VR ervaring en ik voelde mij direct misselijk worden. Hopelijk ervaar ik dat minder eens ik vanuit mijn PlaySeat speel of heb ik een periode van gewenning nodig. Ik was in ieder geval wel onder de indruk van de ervaring zelf.

Mijn eerst VR ervaring en ik voelde mij direct misselijk worden. Hopelijk ervaar ik dat minder eens ik vanuit mijn PlaySeat speel of heb ik een periode van gewenning nodig. Ik was in ieder geval wel onder de indruk van de ervaring zelf.
eerste indruk is idd geweldig....
Tip Eerste week zeker geen lange beurten doen 10min ofzo en dan effe pause inlassen stelselmatig opschroeven en dan wen je eraan. Voordeel is dat het psvr2 is en niet de 1 daar was de kwaliteit minder en dus ook meer kans op 🤢.
Is natuurlijk afhankelijk van persoon....ook geen snelle wagen nemen in het begin helpt....

Het is hier blijkbaar nog niet gepost. Momenteel lopen er daily login bonussen. Er zijn er 5 tot kerst en dan nog eens 5 tot 6 januari of zo. Het zijn er sowieso maar 5 dus een dag skippen is niet erg.

Aan de doorwinterde GT7 spelers hier: hoever zitten jullie eigenlijk qua completion?
Ik begin nu qua Licenses, Missions, Circuit Experiences… zowat de 100% te naderen. Eigenlijk raar dat al die dingen geen trophies zijn, en dus ook geen vereiste voor Platinum. Als ik het goed begrijp is de enige ‘bonus’ het geld en gratis auto’s.
Maar dan die auto’s… ik zit nu aan ongeveer 60% met nog bijn 200 auto’s te kort waarvan een hoop met een kostprijs van 7 of 8 cijfers.. Maar gisteren ook pas beseft dat 100% daar sowieso onmogelijk is omdat er veel bonus auto’s zijn waarvan de kans om ze te krijgen eenmalig was?

Maar dan die auto’s… ik zit nu aan ongeveer 60% met nog bijn 200 auto’s te kort waarvan een hoop met een kostprijs van 7 of 8 cijfers.. Maar gisteren ook pas beseft dat 100% daar sowieso onmogelijk is omdat er veel bonus auto’s zijn waarvan de kans om ze te krijgen eenmalig was?

Aan welke bonusauto's zit je te denken? Volgens mij kun je alle auto's gewoon kopen hoor. Sommige vereisen wat geduld (wisselend aanbod tweedehands en oldtimers) andere vereisen dan weer geluk (invitations), maar je kan zeker nog naar 100%. Soms wordt er eens eentje weggegeven met een exclusieve livery, maar die tellen nooit mee als unieke modellen.

mit2tnnsu8cmot2bbtxsp7zg-michelin-gran-turismo-4-full.full.webp

WTF.. ik heb al meer dan 400u in GT7 en moest nu van mijn zoon (die er pas goed mee begonnen is) vernemen wat die rode gear-indicator juist betekent. Blijkbaar is dat de aanbevolen gear voor de volgende bocht, en begint die te knipperen wanneer je moet remmen.
Ik had wel al door dat het geen indicatie was voor je huidige aanbevolen gear, maar me er voor de rest geen vragen bij gesteld. Ik ging er sowieso van uit dat al mijn hulpmiddelen uitstonden. Het is dan ook eerder ontgoochelend teweet te komen wat dit juist is want realisme natuurlijk 0,0. Zal eens moeten zien of dat uit te zetten is, al heb ik er dus duidelijk ook nooit gebruik van gemaakt.

EDIT: eens gegoogled en is niet uit te zetten. Hoe belachelijk is dat niet?

WTF.. ik heb al meer dan 400u in GT7 en moest nu van mijn zoon (die er pas goed mee begonnen is) vernemen wat die rode gear-indicator juist betekent. Blijkbaar is dat de aanbevolen gear voor de volgende bocht, en begint die te knipperen wanneer je moet remmen.
Ik had wel al door dat het geen indicatie was voor je huidige aanbevolen gear, maar me er voor de rest geen vragen bij gesteld. Ik ging er sowieso van uit dat al mijn hulpmiddelen uitstonden. Het is dan ook eerder ontgoochelend teweet te komen wat dit juist is want realisme natuurlijk 0,0. Zal eens moeten zien of dat uit te zetten is, al heb ik er dus duidelijk ook nooit gebruik van gemaakt.

EDIT: eens gegoogled en is niet uit te zetten. Hoe belachelijk is dat niet?
Het is ook gewoon nutteloos, geeft vaak een lagere versnelling aan dan nodig.

Ik heb nu een 100tal uren in dit spel, maar nu moet ik een pak geld hebben voor die 3legendarische auto's had ff gegoogled,
welke dit waren en de prijs stond er online ook bij die Ferrari koste zogezegd 4,6 miljoen, maar nu heb ik gaan kijken in het spel zelf en die kost
20,miljoen das wel uitzonderlijk veel de andere 2 staan er nog niet op.
Iemand een tip om aan pak geld te komen?Ik heb nu bijna 8Miljoen staan in GT7.

Terug
Bovenaan