Album of the week Gramatik - Street Bangerz vol 3

Polle!

Ik had verlof toen deze AOTW werd gelanceerd en dan zit ik bijlange niet zo vaak op BG. Dus ik vraag om verschoning dat het er nog niet van was gekomen. Bij @NDEFCB zijn AOTW ben ik Onra tegengekomen en daar was ik énorm aardig door verrast. Deed me wat denken aan The Sound Defects, dat best chille instrumentale hiphop is. Deze Gramatik sluit daar mooi op aan. Ik voel me om een of andere reden in een nostalgische bui en waan me als tiener in Fish & Chips in Antwerpen waar dit soort muziek wel eens gespeeld werd.

"Hip hop en R&B" zijn mijn ding niet. Dat idée fixe zit enorm vastgeroest in mijn hoofd. Daar zit geen jeugdtrauma aan verbonden, maar een tijdje terug was ik nog eens op een trouwfeest waar de bruid de playlist heeft beïnvloed en dat was urenlang bijna niets anders dan commerciële r&b en hiphop. En als er dan eens een goede plaat werd opgezet, was de hiphop-remix vijftien seconden later van de partij en was de goesting om mijn gat eraf te dansen snel verdwenen.

En toch zijn er hier en daar platen in het genre die me bij het nekvel vastgrijpen. Onra is de grootste ontdekking en dat zet ik nog regelmatig op. Deze Gramatik bevalt me eigenlijk ook wel. Fraaie chillplaat waar ik best van kan genieten.

Bedankt, man!
 
Terug
Bovenaan