Gotham Knights

Action PC PS5 XBOX Gotham Knights

30 fps of 60 fps maakt mij niks uit. Ik speel nu nog PS4 games in 30 fps op de PS5 en dat stoort me niet.
Als de game maar goed is, koop en speel ik hem wel op de PS5. (Maar idd ik had ook liever 60 fps... da's lekker strak).
 
  • Leuk
Waarderingen: math
30 fps of 60 fps maakt mij niks uit. Ik speel nu nog PS4 games in 30 fps op de PS5 en dat stoort me niet.
Als de game maar goed is, koop en speel ik hem wel op de PS5. (Maar idd ik had ook liever 60 fps... da's lekker strak).
Strak is dat allerminst.
Het geeft gewoon marge zodat het een beetje kan fluctueren.
 
Tis toch stilaan duidelijk dat ps5 geen 60 fps volledige 4k aankan. Toch jammer.
Het gaat hier niet eens over de 4K, er is gewoon géén 60 fps optie, ook niet met een lagere resolutie. :thinking:

Ik speel alles op 30 fps. Zo zijn we het toch altijd gewoon geweest?
Tot pakweg 10 jaar geleden misschien. Sinds de PS4 Pro is een "60 fps mode" toch wel vrij standaard in een AAA-game.
Sterker nog, ik kan me op PS5 zelfs geen voor de geest halen die dat niet hebben. Fortnite, Warzone en Dying Light hebben zelfs 120 fps!

Het is ook echt wel nodig, gezien de steeds grotere tv's tegenwoordig. Het meest populaire formaat in de PS3-dagen was 32" (81 cm), vandaag is dat 55" (140 cm). Speel je een game, en springt je ventje omhoog, dan moet je met evenveel frames een dubbel zo grote afstand overbruggen. Het formaat alleen zorgt dus voor een minder vloeiend beeld. En hopelijk heb je geen OLED, want waar je op een LCD nog een soort motion blur hebt tussen de frames, toont een OLED een regelrechte diashow.
 
Ik wacht wel op de 60fps patch na een jaar ofzo :p
Kan me niet voorstellen dat ze dit niet gaan brengen. Maak het dan 1440P upscaled met 60FPS ofzo, dat liever dan 4K30
 
Waarschijnlijk is die "native" 4K al upscaled 1440p in realiteit en moeten ze de interne resolutie te hard terugschroeven om een stabiele 60fps te halen. Maar dan nog, ik speel nu Ghostwire Tokyo in high framerate quality mode en blijkbaar zou die intern op 1080p renderen. Het is uiteraard niet zo scherp dan een native 4K quality mode maar 30fps is voor mij onspeelbaar. Binnen 6 maand krijgen we alsnog die 60fps patch en kost het nog 20 Euro of misschien als PS Plus game :)

Bijna alle recente titels geven tegenwoordig de optie voor quality of performance. Als recent voorbeeld kan ik enkel nog aan The Quarry denken die enkel met een 30 fps mode werd aangeboden, maar in zo'n type game stoort 30fps iets minder.
 
Waarschijnlijk is die "native" 4K al upscaled 1440p in realiteit en moeten ze de interne resolutie te hard terugschroeven om een stabiele 60fps te halen. Maar dan nog, ik speel nu Ghostwire Tokyo in high framerate quality mode en blijkbaar zou die intern op 1080p renderen. Het is uiteraard niet zo scherp dan een native 4K quality mode maar 30fps is voor mij onspeelbaar. Binnen 6 maand krijgen we alsnog die 60fps patch en kost het nog 20 Euro of misschien als PS Plus game :)

Bijna alle recente titels geven tegenwoordig de optie voor quality of performance. Als recent voorbeeld kan ik enkel nog aan The Quarry denken die enkel met een 30 fps mode werd aangeboden, maar in zo'n type game stoort 30fps iets minder.
Hun excuus is inderdaad dat wanneer ze de resolutie zouden verlagen dit nog geen snelheidswinst tot 60 fps oplevert, maar dat is eigenlijk gewoon zeggen dat ze niet de moeite hebben genomen om de game nog maar enigszins deftig te optimaliseren 🤷‍♂️
 
 
wordt nogal zwaar afgemaakt op digital foundry
we zullen morgen wel zien of het idd zwaar suckt :)
 
Nee het suckt nie. 't is een goede game qua verhaal. Ik heb net het eerste hoofdstuk uit en tot nu valt het dik mee. De sheeple/trollen maken het af gewoon omwille van de 30fps. Da's al. Als ge de vorige batman games kon smaken, dan kan je niet missen met deze. Is wel geen Rocksteady kwaliteit maar valt goed mee.
Het enige minpunt is dat het grafisch niet echt het gevoel geeft van een next gen titel. Het ziet er wel goed uit maar details maken het spel (eg. ik dacht dat bij de vorige je regendruppels op de cape/outfit kon zien en horen vallen, hier niet). En als je met de Batcycle van punt a naar b rijdt dan heb je wel wat framedrops. Ik speel enkel solo dus ik kan me niet uitspreken of er na dat ergens ook nog framedrops voorkomen. Een solide 7.5/10 van mij.
 
Laatst bewerkt:
Sucken doet het niet, ik heb er wel al plezier aan gehad. maar er zit wel wat meer scheef dan enkel die 30fps hoor. Een paar rare design keuzes, precies of dit moest aanvankelijk een games as a service spel worden. Ik vind het een serieuze stap achteruit tov de vorige Batman games. Jammer, ik had er meer van verwacht. Meer als een 6/10 zou ik deze niet geven.
 
Ik heb net het eerste hoofdstuk uit en tot nu valt het dik mee
Van wat ik online lees of zie in reviews is net dat het probleem: het start (heel) goed, maar het wordt heel snel repetitief en ook de grind is weinig belonend, gezien de gear weinig impact zou hebben. Maar goed, repetitief is iets wat je vaak zelf kan uitmaken uiteraard.
 
Van wat ik online lees of zie in reviews is net dat het probleem: het start (heel) goed, maar het wordt heel snel repetitief en ook de grind is weinig belonend, gezien de gear weinig impact zou hebben. Maar goed, repetitief is iets wat je vaak zelf kan uitmaken uiteraard.
Ja, de activiteiten in de stad zijn repetitief, zoals zowat in elke open world game. Dan ook geen AC, Far Cry, Saints Row of andere spelen he... :cool:
 
Heeft onlangs een nieuwe patch gekregen, en moet zeggen speelt 100% beter dan voor de patch.
Spel speelt vloeiender vind ik.
Heeft nu blijkbaar dynamic resolution gekregen.

Als je aan het twijfelen was om te spelen door de performance, geef het dan nu maar een kans vind ik.
 
Terug
Bovenaan