Golf

We kiezen wel een baantje waar je met je GVB welkom bent.
Die zal pas voor het einde van jet jaar zijn. De start van het gvb starterspakket in hasselt begint pas in september en dat duur 3 maanden
Zou graag terug wat meer spelen, maar de club waar we vroeger altijd naartoe gingen is enorm prijzig geworden :(
(golf & country Oudenaarde)

Ik heb een beetje zelfde. Die prijzen zijn alleen te verantwoorden als je 3-4 keer per week gaat spelen.

Ik ga nu lid worden van de Hasselt golf academy. Dat valt gelukkig nog mee kwa prijs zolang iemand daar lid mag blijven, maar eens dat over moet naar volwaardig lid ipv de academy wordt het 1900 euro.

Denk dat ik dan lid ga worden van zo een virtuele club en gewoon de greenfees alleen ga betalen. Dat zal betaalbaarder zijn.

Die zal pas voor het einde van jet jaar zijn. De start van het gvb starterspakket in hasselt begint pas in september en dat duur 3 maanden

Ik heb een beetje zelfde. Die prijzen zijn alleen te verantwoorden als je 3-4 keer per week gaat spelen.

Ik ga nu lid worden van de Hasselt golf academy. Dat valt gelukkig nog mee kwa prijs zolang iemand daar lid mag blijven, maar eens dat over moet naar volwaardig lid ipv de academy wordt het 1900 euro.

Denk dat ik dan lid ga worden van zo een virtuele club en gewoon de greenfees alleen ga betalen. Dat zal betaalbaarder zijn.
Atgolf heb ik lang gedaan, nog steeds eigenlijk.
Maar zelfs die greenfees zijn al stevig tegenwoordig
50eur voor 4practice holes in oudenaarde :/

Atgolf heb ik lang gedaan, nog steeds eigenlijk.
Maar zelfs die greenfees zijn al stevig tegenwoordig
50eur voor 4practice holes in oudenaarde :/
Ja hallo zeg.

Hasselt hier: 30 euro voor de 9 hole course en 15 euro na half 5.

De andere hier in de omgeving ongeveer zelfde prijzen tot max 40 voor 9 holes.

Zien hoe de Amerikanen helemaal gebutchered worden in de Ryder Cup is gewoon schitterend. Mogen ze nog zo hard USA zitten roepen, die Trump stemmende bavianen.

De clubs staan te verstoffen in de kast (tenzij bij letterlijk doorwinterde golfers), maar de lentezon roept ze stilaan uit de kast. Tijd om die golfschoenen van onder de spinnenwebben te halen en het gras weer te ruiken en voelen. Ja, het golfseizoen is aangebroken!

Dan heb je het trainingseizoen overgeslagen 🫢

Hier de hele winter doorgespeeld. Helpt wel dat mn club serieus geïnvesteerd heeft in de baan waardoor ze eigenlijk de hele winter lang er qualifying bijlag.

Dan heb je het trainingseizoen overgeslagen 🫢

Hier de hele winter doorgespeeld. Helpt wel dat mn club serieus geïnvesteerd heeft in de baan waardoor ze eigenlijk de hele winter lang er qualifying bijlag.
Ik spele nooit in de winter of late herfst. Heb er geen plezier in dan.

Ik speel toch ook te weinig in de herfst/winter.

Heel af en toe als het zacht weer dan durf ik wel eens met mijn vader 9 holes gaan doen, we hebben er jammer genoeg nog altijd 9 en geen 18.

Dit jaar proberen mijn zoon van 9 te overtuigen om lessen te nemen.

Als je warm aangekleed bent met thermosshirt en wanten, dan is het wel te doen. Als je dan ook aanvaardt dat de bal minder ver gaat en slecht balcontact zwaarder afgestraft wordt dan ben je ook minder streng voor jezelf.

De short game coach van Charley Hull heeft trouwens een YT kanaal:
Moet zeggen dat ik toch wat meer vertrouwen heb rond de green sinds ik z'n lessen volg.

Als je warm aangekleed bent met thermosshirt en wanten, dan is het wel te doen. Als je dan ook aanvaardt dat de bal minder ver gaat en slecht balcontact zwaarder afgestraft wordt dan ben je ook minder streng voor jezelf.

De short game coach van Charley Hull heeft trouwens een YT kanaal:
Moet zeggen dat ik toch wat meer vertrouwen heb rond de green sinds ik z'n lessen volg.

Slecht balcontact in de winter is soms minder erg dan in de zomer als de fairway droog is.

Dan rolt hem minder ver richting out of bounds :unsure:

Vorige maand mijn just golf en 45 hcp behaald na een start to golf traject in Hasselt .Nu kunnen we eindelijk op veel plaatsen beginnen spelen.

Vorige week tornooi gehad via het werk op Herkenbosche in NL. Hoe vet was de range daar. Dat is nu de 2de plek in NL waar ik kom waar alle bays op de range een soort trackman hebben. Week ervoor in Margraten geweest en die had het gelijkaardig maar wat minder fancy.

Zijn er in BE ook plaatsen zoals deze?

In Nederland is dat ondertussen bijna standaard dat je een toptracer of trackman hebt op de driving range.
In België zijn er ook wel wat clubs
https://toptracer.com/locations/

Mijn club heeft het ook maar moet zeggen dat ik het eigenlijk niet gebruik. De interessante data (face angle, club path, AoA, smash, spin) krijg je enkel met een standalone apparaat

Laatst bewerkt:
Vorige maand mijn just golf en 45 hcp behaald na een start to golf traject in Hasselt .Nu kunnen we eindelijk op veel plaatsen beginnen spelen.

Vorige week tornooi gehad via het werk op Herkenbosche in NL. Hoe vet was de range daar. Dat is nu de 2de plek in NL waar ik kom waar alle bays op de range een soort trackman hebben. Week ervoor in Margraten geweest en die had het gelijkaardig maar wat minder fancy.

Als het kort bij Hasselt moet zijn, Millenium in Paal heeft een Trackman range.

Open golf club 3 eycken in Edegem heeft ook dit systeem.

Gisteren na lange tijd nog is gaan golfen, vooral mijn zoon warm maken voor de sport.

Op de driving range stonden er een paar kerels te “showen” met hun “skills” tegenover hun vriendinnen.

Redelijk luidruchtig, flesjes water waar duidelijk geen water in zat, jeansbroek,… alleszins geen golfspelers. Ze sloegen wel vlotjes 125m-150m

Mijn zoontje begon wat te slaan, heeft nog geen lessen gepakt dus qua stijl en techniek ver te zoeken uiteraard.

Kerels begonnen wat te grappen als in “amai hopelijk is uwe papa beter” “mijn bomma slaat verder”

Vriendelijk er op gewezen dat die commentaar niet hoeft.

En toen zijn ze de mist in gegaan.

“wedden dat ge niet verder kunt slaan als ons”

Ik mocht nog kiezen welke club dus ik pak mijne driver en uiteraard zoals meestal los tegen of over de achterste draad.

Maar echt, wat een bende debielen ook.

Gisteren na lange tijd nog is gaan golfen, vooral mijn zoon warm maken voor de sport.

Op de driving range stonden er een paar kerels te “showen” met hun “skills” tegenover hun vriendinnen.

Redelijk luidruchtig, flesjes water waar duidelijk geen water in zat, jeansbroek,… alleszins geen golfspelers. Ze sloegen wel vlotjes 125m-150m

Mijn zoontje begon wat te slaan, heeft nog geen lessen gepakt dus qua stijl en techniek ver te zoeken uiteraard.

Kerels begonnen wat te grappen als in “amai hopelijk is uwe papa beter” “mijn bomma slaat verder”

Vriendelijk er op gewezen dat die commentaar niet hoeft.

En toen zijn ze de mist in gegaan.

“wedden dat ge niet verder kunt slaan als ons”

Ik mocht nog kiezen welke club dus ik pak mijne driver en uiteraard zoals meestal los tegen of over de achterste draad.

Maar echt, wat een bende debielen ook.
Op welke club laten ze dit gedrag toe?

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan