Goede voornemens! (Welke ga je nemen en welke ben je niet nagekomen?)

MwNWzBj.jpg

Mijn werk minder serieus nemen en proberen te aanvaarden dat de situatie is wat ze is.

Terug meer sporten en dagelijks mijn ademhalingsoefeningen doen.

En voor de rest mijn sexy zelf blijven.
Werk check: van werk veranderd. Ambtenaar nu, niet moeilijk om dingen niet serieus op te nemen nu....

Sporten check: 2 a 3 keer cardio per week

Ademhalingsoefeningen: minder behoefte aan, doe het zeker niet dagelijks

Sexy zelf blijven? Zeker!

- Verder doen zoals ik bezig ben met afvallen 💪
- Mezelf meer leren aanvaarden
- Hopelijk veel afspreken met vrienden
- Mij binnen paar maanden ofzo eens op datingapps smijten en misschien eindelijk eens een lief vinden? :unsure:
- Minsten 1x per week gaan zwemmen (misschien zelfs 2 keer)

HM van Gent sub 2u lopen in maart.
Alochol beperken tot vrij - zo
Minder bucht eten savonds.
En wat meer fruit eten overdag.
Terug een 8 ipv 9 op de weegschaal.
Privé gelukkiger worden.

muurdn muurdn muurdn, dingen opblazen

Nee nee... peace brothers en sisters!

Een simpele. Minder in het ergernis topic zitten. Me veel minder ergeren zou ook goed zijn.

Niet nagekomen(deels): Minder alcohol (trappistjes in mijn geval). Ging goed, maar in nov dec was het terug te veel sommige weken.

- Afvallen zoals elk jaar. Ik kan al beter bijkomen schrijven, dat is een haalbare kaart.
- Sporten.....
- Een keer mezelf verdiepen in het landschap van de ETF's
- Meer bordspellen aankopen en spelen
- Nog meer tijd met mijn dochter spenderen

- Afvallen zoals elk jaar. Ik kan al beter bijkomen schrijven, dat is een haalbare kaart.
Waar hangt er precies vet teveel bij jou, jij bent een pink dik? :unsure:

Mijn voornemens:

- Dringend stoppen met nagelbijten en al die vellekes errond. 't Is de laatste weken weer supererg,

- Aansluitend bij wat @pardal vorig jaar over zijn werk zei: sommige werksituaties en -keuzes van cliënten aanvaarden en niet persoonlijk proberen op te nemen,

- Een zwembuddy zoeken om minstens 1 keer per week te gaan zwemmen.

- Meer gaan lopen
- Algemeen kalmer leren worden
- Werken aan mijn mentale gezondheid
- Nog meer buiten proberen te komen

- Mijn 'work life balance' wat verbeteren, denk ik. Sinds Corona toch wat verstoord, en ook zo gebleven. Thuiswerk, flexibliteit, ... is allemaal goed en handig, maar terug een wat vastere, afgelijnde structuur zou opnieuw beter zijn voor mij. Want nu zorgt die hoge flexibiliteit er ook wel voor dat ik 's avonds en in het weekend nog té vaak met het werk bezig ben.

- Zoals ieder jaar: werken aan mijn fysiek/conditie. Meestal gaat dat nog teveel in periodes en krijg ik er geen constante in, waardoor ik niet kan zeggen dat ik een goede basis/conditie heb. Ik sport e laatste jaren op mijn eentje, wat maakt dat ik het altijd en overal kan doen. Dat werkt niet goed genoeg. Misschien is vastleggen en blokkeren in mijn agenda een beter idee.

- Daar bij aansluiten. Op de weegschaal van een 8 terug naar een 7 komen. Al is het cijfer eigenlijk niet zo belangrijk, eerder iets aan de buikje doen. Ben in 2022 al gestopt met 's avonds laat nog vanalles binnen te spelen, dat was alvast een goede eerste stap.

Op carrière vlak wou ik in 2022 vooruit gaan en hoewel het niet gepland was, ben ik zelfstandig geworden :)

"Een lief vinden" staat er altijd bij en da's nog niet gelukt :unsure:
Wel het nieuwe jaar ingezet met 6 mensen te kussen dus ik kan er weer even tegenaan.

Anyway, dit jaar:

- een lief (@MiniJeffrey)
- mijn sociale kring onderhouden en gelijk vorig jaar onvergetelijke herinneringen maken
- nog nieuwe mensen leren kennen/vrienden maken
- naast het freelancen, wil ik dit jaar een zijproject dat passief inkomen zou kunnen generen

2022 heeft me kansen geboden die ik niet had zien komen, dat heeft er toegeleid dat ik sinds vandaag zelfstandig fotograaf ben.
Dus mijn eerste voornemen is pretty easy:
- Een zaak deftig uit de grondstampen en groeien als ondernemer
- Meer sporten = wat kilo's kwijtraken
- Mijn innerlijke rust terugvinden
- Leniger worden, yoga doen? (ik ben echt een stijve hark in mijn spieren met rugklachten tot gevolg)
- Meer met vrouw en kind uitstapjes doen
- Minder alcohol drinken
- Gezonder eten en er een lifestyle van maken
- Van ons nieuw huis, een thuis maken
- Mens sana in corpore sano

Hopelijk een stabiele relatie uitbouwen dit jaar met iemand die het waard is.

Voor de rest loopt mijn leven op wieltjes dus misschien wat meer voor anderen proberen te doen. Voor de rest is er niets wat ik zou willen veranderen.

Mijn eerste goede voornemens hebben een beetje met elkaar te maken: goed mijn oefeningen blijven doen zodat ik hopelijk eindelijk van mijn knieblessure afgeraak, zodat ik terug kan sporten en kan afvallen.

Verder heb ik plannen om me in te schrijven voor de opleiding volleybaltrainer via Sport Vlaanderen, maar omdat zoiets toch wat buiten mijn comfortzone ligt is mijn goede voornemen om dit effectief te doen.
Voor het eerst in mijn leven eigenlijk eens werk gemaakt van mijn voornemens. Mijn knie is stilaan aan de beterehand (mede dankzij een nieuwe kiné sessie voor mijn rug, we worden oud...) al zal er wel nog werk aan zijn om echt terug sportklaar te raken, ik hoop na de winter stilaan het lopen terug op te nemen.

Maar het belangrijkste voor mij vorig jaar was toch wel het deelnemen aan de trainerscursus. Als eerder introverte persoon toch serieus uit mijn comfortzone moeten komen, maar zowel de cursus zelf, als het theoretisch examen en de stage zijn achter de rug. Morgenavond mijn examentraining geven en inblikken en dan ben ik hopelijk geslaagd!

Qua nieuwe voornemens voor dit jaar ga ik proberen om enkele vrienden die in het buitenland wonen te gaan bezoeken.

Minder alcohol staat hier ook op de lijst. Ben er al een maand of 2 mee bezig. In de week drink ik al niks meer, in het weekend was het de laatste tijd ook al veel minder. Feestdagen was het weer om zeep maar nu gaan we er es echt werk van maken. En es wat minder vet koken. Meer groentjes!

Terug
Bovenaan