Plottwist: voor de man van zijn schoonzus.Doet ge dat voor uzelf, uw vrouw of toch eerder voor uw schoonzus?![]()
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Plottwist: voor de man van zijn schoonzus.Doet ge dat voor uzelf, uw vrouw of toch eerder voor uw schoonzus?![]()

Niet echt een goed voornemen voor het nieuwe jaar aangezien ik vorig jaar al begonnen was met 2x per week iets van sport en beweging te doen, maar dit wil ik blijven volhouden. ‘S maandags is dat meestal pilates en donderdag aquagym. Ik zou graag nog een vijftal kilo kwijtraken. Mijn trouwjurk voor augustus is al gekocht maar moet nog ingenomen worden dus ik heb wel motivatie![]()

Vandaag nieuwe collega gestart op het werk en die had cupcakes bij.Alle echte dieeten starten op maandag!
Als het dan mislukt, volgende maandag opnieuw een kans!
Fietsen is gezond. Eet meer fietsen.goeie voornemens voor dit jaar:
meer fietsen, 2021 ben ik compleet stilgevallen.
geen gsm meer aan tafel, in het algemeen de gsm wat meer links laten liggen.
meer groentjes bij het eten.
Alle slechte energie uit mijn leven bannen.
Mensen met slechte vibes worden eruit gegooid en voor de rest geen voornemens want daar komt uiteindelijk niets van in huis.
Zelfs die overtollige kilo's neem ik voor lief!

Ik was er BIJNA!Net als vorig jaar: 10kg afvallen, aangezien daar toen niets van in huis is gekomen.![]()
Nuja, toch wel 3kg minder dan toen ik dit vorig jaar typte, beter dan niets... 
Normaal zal ik volgend jaar rond Pasen pas effectief moeten rondsolliciteren dus nog steeds gene stress daarover! 1 op 2 voornemens dus wel goed volbracht!Verder: weinig druk op mezelf leggen ivm werk etc. Vroeger flipte ik als ik na 1 maand nog geen job had, dit jaar heb ik mijn opzeg tot in maart, ik zal wel zien wat daarna volgt: of ik tegen de herfst een leuke job heb gevonden of niet. Of ik een opleiding ga volgen of niet. No stress.![]()

Lol, buiten dat financieel verantwoordelijker zijn ('t was ook wel van moeten) is er niets van in huis gekomenIk weet niet echt meer wat mijn voornemens waren, maar dit jaar was zo'n verwarrende onverwachte boel zodat alle pogingen toch gedoemd waren om te mislukken. Ik heb wel een paar weken geleden mij voorgenomen om eens echt een goeie deep clean te doen thuis (zoveel mogelijk gerief weg doen, kleren sorteren, alle kleine hoekjes en onbereikbare plaatsen eens goed kuisen ) zodat ik het nieuwe jaar met een 'vers' huis kan beginnen. Clean space, clean mind enalles. En dat is bijna af dus daar ben ik wel tevreden mee. Ik wilde ook een schermloze hobby en die heb ik nu eindelijk ook gevonden.
Voornemens:
- Een heel jaar regelmatig trainen (hopelijk zonder blessure om roet in het eten te gooien) en eindelijk eens een kampioenschap meedoen
- Goed voor mezelf zorgen op de meest basic manier aka genoeg slapen en niet teveel brol eten, veel moeilijker dan dat wil ik het niet maken
- Wat bewuster zijn ivm financiële zaken, dus een beetje meer uitzoeken wat voordelig is en niet gewoon voor het eerste beste gaan, wat bewuster sparen zodat ik meer kan sparen dan het minimum dat ik voor mezelf had gezet, zo'n dingen
Doelen:
- Een job vinden in de sector waarvoor ik het voorbije jaar keihard gewerkt heb
- Verhuizen naar een huis met tuin
- Een paar van mijn hobby creaties verkopen
- In mijn gewenste gewichtsklasse geraken voor dat eventuele kampioenschap
Ik heb wel nog andere doelen, zoals ook mijn sociaal leven wat opkrikken, misschien terug gaan daten. Maar het is belangrijker om eerst mezelf en m'n leven terug wat op orde te krijgen, de rest volgt dan wel wanneer ik er klaar voor ben hoop ik.

In geval van "misschien terug gaan daten" is dat natuurlijk eerder positief dan negatief!Lol, buiten dat financieel verantwoordelijker zijn ('t was ook wel van moeten) is er niets van in huis gekomen![]()

Eugh, enkel Blender is de laatste maand terug opgestart. (dankzij de aansporing van @Tanuki_ )'t is goed, je hebt gelijk
geen specifieke voornemens, buiten 'blijven ademen'.
Wel dingen dat ik hoop dat mogen gebeuren, maar niet specifiek naar toe zal werken of een streefdatum op plak.
- misschien geschikt vrijwilligerswerk vinden om mezelf wat nuttiger te voelen en onder de mensen te komen.
- of gewoon iets doen om wat meer onder de mensen te komen.
- macrofotografie terug oppikken
- GIMP en/of Blender weer oppikken.
- (en die laatste twee helpen wel niet bij de wens om wat meer onder de mensen te komen)
Kans op succesvol verloop: 5%
Eugh, enkel Blender is de laatste maand terug opgestart. (dankzij de aansporing van @Tanuki_ )
Voor de rest: niks van bovenstaande buiten het "blijven ademen" , alhoewel dat bijna mislukt was dankzij @Tanuki, want she's breathtaking

10 kg afgevallen dus dat is al goed.Vorig jaar niet echt voornemens.
Dit jaar zou ik graag wat vet verliezen. Ben momenteel 110kg en 185cm, heb geluk met mijn brede schouders en dat een groot deel spieren is waardoor de meeste me op 90kg schatten, maar rond mijn middel en in mijn gezicht mag er echt wel wat af, ook voor de gezondheid.
Verder zou ik graag wat werken aan mijn sociale cirkel hier in Vietnam. Ik heb heel goede vrienden in Belgie waar ik geregeld mee bel maar zou hier toch ook een kleine vriendenkring willen vinden.
Ik zou ook graag wat meer willen reizen, ik ben iemand die vreselijk is in reizen plannen, en door mijn IBS is het reizen zelf ook stresserend en niet altijd gemakkelijk. Ik woon nu al bijna 3 jaar in Vietnam en ben nog niet verder geweest dan 100 km van Hanoi...
Ten slotte wil ik ook wat meer aandacht aan mijn toekomst schenken. Ik ben altijd iemand geweest die alles dag per dag zag, en daar ook gelukkig mee was, maar iedere keer dat mensen me dingen vragen over "waar zie je je carriere over x aantal jaar" of "wat zijn je plannen voor de toekomst" heb ik daar eigenlijk geen antwoord op behalve "ik hoop dat ik gelukkig blijf". Het niet nadenken over de toekomst zorgt ervoor dat ik me wel gelukkig voel in het heden, maar dat denken aan de toekomst ook een stuk angstwekkender is. Het denken in het heden doet me ook dingen uitstellen.