Goede voornemens! (Welke ga je nemen en welke ben je niet nagekomen?)

Verder werken aan mijn huid, mijn slaappatroon verbeteren
Weer gaan trainen, maar niet als een gek zoals ik de vorige keren gedaan heb ( 6/7 1.5u op de fiets zitten en geen spier oefeningen doen ). nu meer nadruk op spiergroepen weer opbouwen.
Voor het gemak ga ik naar basic fit maar zou toch wat meer begeleiding nodig hebben + ik schaam mij altijd beetje als die fat guy tussen al die sport lichamen.

Mijn werk wat serieuzer nemen. Dit jaar met komst van tweede kleine dat allemaal wat minder prioriteit gegeven. Kan er zoveel meer uithalen als ik wat extra moeite doe.. ga ik in 2022 proberen :)

Verder werken aan mijn huid, mijn slaappatroon verbeteren
Weer gaan trainen, maar niet als een gek zoals ik de vorige keren gedaan heb ( 6/7 1.5u op de fiets zitten en geen spier oefeningen doen ). nu meer nadruk op spiergroepen weer opbouwen.
Voor het gemak ga ik naar basic fit maar zou toch wat meer begeleiding nodig hebben + ik schaam mij altijd beetje als die fat guy tussen al die sport lichamen.

Die sportieve lichamen komen ook niet zomaar uit de lucht gevallen hoor.
Meeste van hun hebben er keihard voor moeten werken en werken er nog steeds hard voor.
Poosje geleden stond ik te hijgen en te puffen op de loopband toen daar ineens een oma van zeker in de 70 begon te lopen alsof ze op de catwalk liep. :laugh:
Maar ik begrijp je onzekerheid wel, heb ik ook soms wanneer ik daar met mijn lazy and fat ass sta te zweten en er komt er zo'n jong ding langs met haar strak en prefect lichaampje. Yeah well. :unsure:

Die sportieve lichamen komen ook niet zomaar uit de lucht gevallen hoor.
Meeste van hun hebben er keihard voor moeten werken en werken er nog steeds hard voor.
Poosje geleden stond ik te hijgen en te puffen op de loopband toen daar ineens een oma van zeker in de 70 begon te lopen alsof ze op de catwalk liep. :laugh:
Maar ik begrijp je onzekerheid wel, heb ik ook soms wanneer ik daar met mijn lazy and fat ass sta te zweten en er komt er zo'n jong ding langs met haar strak en prefect lichaampje. Yeah well. :unsure:
En gij met uw "lazy fat ass" wordt misschien door mij bekeken met een groene smoel, denkend: "verdomme, Mulan, ZO ziet een yummie mommy eruit!"
🤷🏼

Eens terug een halve marathon lopen. 10 jaar geleden deed ik er 3 ofzo op een week, maar te veel geslabakt de afgelopen jaren.

- Terug elke dag iets van sport of beweging doen. Dus bv met de hond gaan wandelen, krachttraining, lopen, voetballen… en minder bij mezelf denken dat ik pas goed bezig ben als ik elke dag een uur kracht doe en 5 km loop.

- Terug gezonder gaan eten en +- 7 kg afvallen

- Eigen woonst (huis of appartement) kopen

- Opnieuw socialer worden, terug wat meer met kameraden afspreken

- Terug gelukkig worden met mezelf

Veel succes, Carrion van de toekomst!

Dit jaar toch ook echt eens inspanning om die coronakilo’s er af te werken. Sporten zit alweer op tempo, maar voeding is met die donkere dagen toch best een moeilijke. We grijpen in de gezellige troost zo makkelijk naar een apero’ke of knabbel voor tv. Er komt vanaf maandag niets meer in huis 👊.

Daarnaast ook vasthouden aan middagwandeling met de hond. Personal trainer zei dat coronakilo’s blijven door al dat thuiswerk, we hebben veel minder beweging. Middagwandeling doet deugd, even weg van het scherm, verplichting om te ontkoppelen, beter voor de dagdagelijkse stappen en ideaal voor de hond zijn algemeen welzijn :giggle:.

Nooit echt fan geweest van goede voornemens, maar ga er mij toch aan wagen dit jaar.

- Allereerst mijn eerste masterjaar aan de universiteit met succes afleggen. Na 7 jaren gewerkt te hebben en dit nu te combineren met voltijds werken in avondonderwijs zal dat het meeste tijd in beslag nemen.
- Het mountainbiken wat uit het oog verloren, dat terug oppikken.
- Gekoppeld aan het bovenstaande. Door het mountainbiken heb ik ontdekt dat ik wel een natuurliefhebber ben. Zou er dus graag wat meer op uittrekken. Zoveel groen en bossen hier in de omstreken waarvan ik nog veel te weinig heb gezien. Ipv hersenloos te zitten scrollen op mijn gsm zou ik er graag wat meer op uittrekken en van de natuur genieten, al dan niet wat verder weg.
- Meer communiceren, en dingen durven zeggen. Na het miskraam van mijn partner en mezelf vorige maand geleerd dat communicatie immens belangrijk is. Niet alleen op amoureus vlak met je partner, maar op veel aspecten. Nee durven zeggen op het werk hoort daar ook bij.

Da's al een mooie start lijkt me.

Mijn vrouw heeft me gisterenavond verteld dat haar zus ons heeft gevraagd om mee te gaan op vakantie naar Kreta. Dat is dé perfecte motivatie om helemaal "in shape" te geraken tegen juli. :coolbrows:

Dan kan ik daar de pronte praalhans uithangen op het strand.

De goede voornemens met betrekking tot gewicht vallen wel op.
Misschien een gezamenlijke motivatiethread opstarten? 🤔
"Hoeveel kg ben jij kwijt deze week?" 😀

Oké zeg héél eerlijk, wiens voornemen om af te vallen, op zijn of haar lijn te letten vanaf 01/01/22 is al naar de gallemiezen?
Ik ben blij dat ik dat voornemen niet had, laat het ons daarop houden.🙄
Yeah well, 2023 gaat zeker en vast ons jaar worden, mark my words!!

Oké zeg héél eerlijk, wiens voornemen om af te vallen, op zijn of haar lijn te letten vanaf 01/01/22 is al naar de gallemiezen?
Je mag je maar 1x per week wegen, ik kies vrijdag uit als weegdag. 😇😁

Het is wel nog weekend he dus dat telt niet.
Dit is nog een overgangsperiode, morgen begint het echte werk :cool:

Mijn werk minder serieus nemen en proberen te aanvaarden dat de situatie is wat ze is.

Terug meer sporten en dagelijks mijn ademhalingsoefeningen doen.

En voor de rest mijn sexy zelf blijven.

- Opnieuw internationale reizen maken (ongeacht de Covid situatie). Mexico, Nepal, Japan, Namibië staan al even op het lijstje.
- Marathon lopen
- Meer opties op leveraged ETF's traden
- Een dag en nachtritme volgen, niet tot een gat in de nacht Netflix liggen kijken of in de namiddag een uur moeten bijslapen wegens slaapgebrek
- Ik zou terug eigenlijk Spaans willen leren, ben hier in het verleden al een paar x mee gestart, maar stop dan altijd na een tijdje (gebrek aan motivatie)

Mijn vrouw heeft me gisterenavond verteld dat haar zus ons heeft gevraagd om mee te gaan op vakantie naar Kreta. Dat is dé perfecte motivatie om helemaal "in shape" te geraken tegen juli. :coolbrows:

Dan kan ik daar de pronte praalhans uithangen op het strand.
Doet ge dat voor uzelf, uw vrouw of toch eerder voor uw schoonzus? :thinking:

Terug
Bovenaan