Goede voornemens voor 2021!

Ik ga mijn contacten eens updaten. Dat is nu al 10 jaar dat ik daar slordig mee omga. Ik heb nogal een goed geheugen, en weet dat persoon X me in september een SMS heeft gestuurd, dan ga ik die SMS dus opzoeken en dan kan ik bellen.
Neen, dat gaan we dit week-end eens in orde zetten, denk ik
 
2021
Vanaf ik kan/mag blijven trainen om die 7a (klimgraad) te halen. Zonder lockdown zat ik er nu al.
Workwise meer focussen op de grotere beleidslijnen en netwerk daar uitbouwen.
Radioshow uit de grond stampen en mensen aan het dansen krijgen.
 
Ja en nee. Bij boulderen gaat het sowieso maar om enkele passen, bij lengtes (muurklimmen) gaat het om de moeilijkste pas. De rest van de route kan bijvoorbeeld 3a zijn bij manier van spreken. Bij lengtes komt wel een stukje uithouding kijken.
Als je (al dan niet per ongeluk) wat uit je route klimt bij het lengteklimmen en de moeilijkste pas ontwijkt is de gradatie natuurlijk niet meer representatief - wat bij boulderen al moeilijker is omdat dat maar een paar passen zijn.
Bijkomend is de gradatie deels subjectief en zijn routebouwers bij boulderen niet dezelfde als bij lengtes - wat een bijkomend verschil introduceert. Maar da's hetzelfde als het verschil tussen klimzalen of massieven, of verschillen in type route (overhang, dal, schoorsteen, barst ...)
 
Ja en nee. Bij boulderen gaat het sowieso maar om enkele passen, bij lengtes (muurklimmen) gaat het om de moeilijkste pas. De rest van de route kan bijvoorbeeld 3a zijn bij manier van spreken. Bij lengtes komt wel een stukje uithouding kijken.
Als je (al dan niet per ongeluk) wat uit je route klimt bij het lengteklimmen en de moeilijkste pas ontwijkt is de gradatie natuurlijk niet meer representatief - wat bij boulderen al moeilijker is omdat dat maar een paar passen zijn.
Bijkomend is de gradatie deels subjectief en zijn routebouwers bij boulderen niet dezelfde als bij lengtes - wat een bijkomend verschil introduceert. Maar da's hetzelfde als het verschil tussen klimzalen of massieven, of verschillen in type route (overhang, dal, schoorsteen, barst ...)
What he said. Laatst was er in de zaal een 6A die ik nooit hoger dan een 5B zou quoteren, maar dat was puur omdat ik groot genoeg was om de moeilijke passen te doen. 10cm kleiner en het was een pak moeilijker.
Bij lengte speelt ook het gehele parcours, als je al uitgeput bent van de eerste 10 meter harde stukken en dan aan het moeilijkste komt zal dat ene stuk niet zo zwaar worden gequoteerd op een boulder waar je alleen dat moet doen.
 
Om nog maar te zwijgen over het verschil binnen (route duidelijk met een kleur gemarkeerd, maar geen andere pasjes mogelijk) - buiten (route enkel door middel van haken of topo aangeduid, maar wel wat meer mogelijkheden) of afgeklommen kalksteen (ten opzichte van de toestand toen de route geopend werd) versus graniet of verse blokken binnen. Of sportklimmen - toprope. Kort gezegd, de gradering is ook maar een indicatie. Maar dat heeft al minder met voornemens te maken natuurlijk.
 
Ik doe geen lengtes want daar heb je een vriend voor nodig.
gDlIwb2.gif
In Biover? Je kan altijd mee met ons.
Topic is gemaakt.
 
Die Rhino ziet er ook cool uit, al geweest?

On topic: het is wss het eerste jaar dat ik geen specifieke speciale voornemens ga doen, ik ga mijn best doen zoals altijd en ik zie wel waar ik geraak :) 2020 heeft mij echt beetje de put ingeduwd, en dan niet alleen corona-wise.
 
Die Rhino ziet er ook cool uit, al geweest?

On topic: het is wss het eerste jaar dat ik geen specifieke speciale voornemens ga doen, ik ga mijn best doen zoals altijd en ik zie wel waar ik geraak :) 2020 heeft mij echt beetje de put ingeduwd, en dan niet alleen corona-wise.
Ik ben wel fan, leuke routes die wat minder powerbased zijn dan Biover. Wel enorm stoffig.
 
Houtbewerking leren. Zelf meubels en andere houten objecten maken. Houtskelet bouwen voor de poolhouse. Het gaat een houten 2021 worden :p
 
- Dieet verderzetten en streefgewicht proberen te bereiken.
- Blijven sporten (momenteel alleen zwemmen en wandelen wegens corona). Doel voor 2022 is 5km kunnen lopen.
- Minder proberen te stressen op het werk.
- Hopelijk eindelijk eens de liefde van mijn leven tegenkomen en op termijn een gezinnetje stichten.
- Als corona zou eindigen in 2021, dan wil ik effe alles er uithalen wat er in zit (ik ga op geen enkel evenementje nee zeggen).
 
Allé vooruit, al ware het dat het ergens staat neergeschreven en ik nog eens kan komen teruglezen mocht ik het vergeten zijn:

- zoals velen, een 5 a 10 kg nog afvallen
- sporten: 5000 - 6000 km op de fiets en minstens 3 sportactiviteiten per week (fietsen, lopen)
- we gaan starten met onze bouw, niet echt een goed voornemen, maar dat toch trachten zo goed mogelijk te laten verlopen
- beetje meer “mindful” door het leven gaan, meer genieten van de kleine dingen (bv minder rap opjagen als de kinderen weer eens lastig doen, maar genieten van het feit dat ze er zijn)
 
- 5-6kg afvallen tegen de zomer (die heb ik in 2019 langzaam erbij gekregen)
- terug de piano een kans geven (al 3x gestart met private lessen, telkens door ziekte van de dochter op moeten geven, ik wil eens verder geraken dan blz 43 in mijn boek 😜)
- terug boeken beginnen lezen! De laatste jaren veel te weinig gedaan!
- ik wens mezelf een leuk, nieuw "nestje" toe. Ik hoop snel een bouwgrond te vinden, maar het moet wél volledig mijn goesting zijn! Groen en rust! 😇
 
Goede voornemens:

- Op mijn gewicht blijven, zit juist op mijn streefgewicht. Nog iets meer op mijn eten letten.
- Terug meer gaan sporten. Voor corona drie keer in de week naar de fitness maar dat is helemaal weggevallen. Dit jaar eens focussen op lopen.
- Werkvlak: een nieuwe uitdaging zoeken.
- Meer genieten van het leven en mij meer bewust zijn van de mooie momenten. Minder piekeren dus!
 
Geen idee.
Ik kom net tot de conclusie dat ik geen doel heb in mijn leven.
Maar ik heb elke dag zo'n moment.

Gewoon alles meepakken dat zich aanbiedt. Laat het aanbod groot zijn!
 
Goh, ik ben normaal ook niet zo van de voornemens. Maar dingen die ik graag zou veranderen in 2021:
- meer lezen
- huis op orde brengen
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan