Giro d'Italia 2025

Uitgesteld gekeken, wat een rit.
Persoonlijke samenvatting:
Ohlalalalala Yates
Aiaiaiaiaiaiai Del Toro

Vooral die laatste heeft het mijns inziens mogelijks wel weggegooid. Leek mij toch zeker niet zwak of te min vandaag.

als hij het los cadeau heeft gekregen , dan zou hij niet zo snel naar boven moeten rijden.

Los van of hij nu de beste prestatie ooit heeft gereden of niet.
Ze hebben er bewust wel duidelijk voor gekozen om hem te laten rijden en naar elkaar te zitten kijken. Wat daar het idee van was, who knows. Misschien wel in de optiek dat de andere het ging oplossen en Yates nog altijd pakbaar was.
Al heel de giro was Yates de mindere, er was geen indicatie dat hij vandaag ineens met overmacht de betere ging zijn.

Overigens ook de beste prestatie van Yates in een GT in jaren. Zegt toch ook wel genoeg.

Al heel de giro was Yates de mindere, er was geen indicatie dat hij vandaag ineens met overmacht de betere ging zijn.
Froome was in 2018 ook heel de giro de mindere he. Je zal nog wel herinneren toen ik de beroemde zin uitsprak: "Als Froome de Giro nog wint dan fret ik mijn schoenen op!" Of ben je dit al vergeten (ik niet se)

En wie reageerde toen met de woorden: Haal de zout en peper maar boven Makila :tongue:
@MrKend54l Ik ben nog steeds bezig aan die schoenen :S

De finestre is gewoon zo'n onvoorspelbaar beest waar je nog het verschil kan maken als je aanvalt en de concurrentie blijft zitten.

Laatst bewerkt:
Als je na een ronde van 3 weken bovenaan het klassement staat, heb je altijd verdiend gewonnen.
Bwoah, de leider moet maar eens een paar gele kaarten krijgen en verdwijnen uit de koers :laugh:.

Je kan het Del Toro niet kwalijk nemen. Zijn tweede GT en eerste als vervangende kopman én 21j.
Ik hou het op schrik hebben voor de inzinking tijdens de klim en daarom dat hij vaak in het wiel bleef.
Hij gaat hieruit leren. Een goede les en beter voor zijn carrière dat hij hier de Giro niet wint.

Net uitgesteld gekeken, zo blij dat ik dit toch had opgepakt. Wat, een, koers :love: schitterend verhaal toch ook, de revanche op de Finestre.

Ik weet wel niet goed wat ik er van moet denken... wat mij alleszins zeker lijkt is dat Del Torro toch niet zoveel overschot moet gehad hebben: je blijft niet in dat wiel van Carapaz hangen terwijl je roze trui je ontglipt uit pure luxe imo. Das toch teken dat het redelijk op de limiet is bij die versnellingen van Carapaz en dat je in het wiel blijft uit schrik om in het mes te rijden. Dat hij dat patser sprintje er nog uit perst aan de finish zegt niks, eerder deze week werd hij er ook uit gereden om later nog zelf weg te rijden.

Ik vraag mij wel af of Carapaz en Del Torro zich niet een klein beetje verslikt hebben in die verschroeiende lancering en misschien nog belangrijker: ik vraag mij vooral ook af of Carapaz zich niet zwaar verslikt heeft hoe ver ze Yates hebben laten rijden in het begin. Hij reed daar op een tijd van niks 20-25 seconden bijna dicht maar geraakte net niet op het wiel. Daarna reed Yates finaal weg.

Eens boven was het kalf verdronken natuurlijk, op die brede lopenede klim naar Sestrière is Van Aert van goudwaarde. Yates kan zich betrekkelijk sparen tot de laatste 6km terwijl Carapaz en Del Torro daar zelf op kop moesten gaan rijden.
En waarom niet?
Moet je dat echt vragen? Geen fan van al wat geel is en zeker niet Van Aert dus die streep in de vallei zal nog extra zeer gedaan hebben. :p

Overigens ook de beste prestatie van Yates in een GT in jaren. Zegt toch ook wel genoeg.

Het was een speciale Giro met geen enkele berg indicatie in de eerste 2 weken.

Yates heeft hem zeker niet gespaard , maar de meeste van de andere bergritten waren vrij explosief op eentje na.
Iets wat Del Toro beter en Carapaz beter ligt dan Yates.

De prijzen worden pas uitgedeeld aan de meet iets waar S.Yates en nog vele andere wel kennen..

Als Del Toro echt goed was dan ging hij niet pokeren met Carapaz, de man die hij de laatste 2 bergetappes mooi er had opgelegd. Del Toro was al bang om zijn 2de plaats te verliezen.
Omdat hij voelde dat er niet meer inzat.

Zeker wetende dat Visma strategie perfect uit draaide met Wout

Wielrennen is niet alleen fysiek de beste zijn, daar zijn nog wielrenners die dat hebben bewezen dat je niet de beste hoeft te zijn om te winnen.
---------
Yates Zijn vele dnf , zoals ook gezegd zijnde bij Ayuso , om dergelijk te presteren moet je 100% in orde blijven (zeker als je geen goddelijk monster zoals Pogi , Vingegaard bent) .

2023 - 4de in tour
2022 - knieproblemen en ziekte
2021 - 3de in giro /valpartij tour
2020 - ziekte

Als Del Toro echt goed was dan ging hij niet pokeren met Carapaz, de man die hij de laatste 2 bergetappes mooi er had opgelegd. Del Toro was al bang om zijn 2de plaats te verliezen.
Omdat hij voelde dat er niet meer inzat.

Zeker wetende dat Visma strategie perfect uit draaide met Wout

Wielrennen is niet alleen fysiek de beste zijn, daar zijn nog wielrenners die dat hebben bewezen dat je niet de beste hoeft te zijn om te winnen.

Aan de discussie achteraf leid ik toch vooral af dat ze veel met elkaar bezig waren, en minder met de koers bezig effectief te winnen.
Ze waren vooral bezig dat de ander niet zou winnen. Het is Del Toro zijn recht om op deze manier te rijden en zijn 2de plek te verzekeren.
Misschien was hij wel echt niet in staat om te winnen, maar ze hebben vooral niet echt geprobeerd en dat is hetgeen wat vooral een beetje raar is.
Op deze manier geef je het gewoon voor een stuk weg.

---------
Yates Zijn vele dnf , zoals ook gezegd zijnde bij Ayuso , om dergelijk te presteren moet je 100% in orde blijven (zeker als je geen goddelijk monster zoals Pogi , Vingegaard bent) .

2023 - 4de in tour
2022 - knieproblemen en ziekte
2021 - 3de in giro /valpartij tour
2020 - ziekte

2023 op meer dan 12 minuten en achter zijn broer die knecht was. Dat is nu ook niet zo geweldig.
En dan zitten we inderdaad al op 4 jaar en meer terug. Pas op S. Yates is een zeer verdienstelijke renner en zeker geen pannenkoek, maar ook niet de grote GT renner natuurlijk.

Ik hou mijn hart vooral vast dat we misschien weer in een scenario van Jumbo die alle GT’s pakt terecht komen.

Ik hou mijn hart vooral vast dat we misschien weer in een scenario van Jumbo die alle GT’s pakt terecht komen.
Ben je vergeten dat Pogacar de TDF en misschien de Vuelta rijdt? Als Pogacar zoals vorig jaar rondrijdt zal er terug niet veel spanning zijn vrees ik. Ondanks een minder ideale voorbereiding reed Vingegaard vorig jaar zijn beste waardes en werd op 6 minuten gereden.

Ben je vergeten dat Pogacar de TDF en misschien de Vuelta rijdt? Als Pogacar zoals vorig jaar rondrijdt zal er terug niet veel spanning zijn vrees ik. Ondanks een minder ideale voorbereiding reed Vingegaard vorig jaar zijn beste waardes en werd op 6 minuten gereden.
Ik verwacht wel dat Vingegaard dit jaar nog hogere waarden zal trappen en dat hij nu op zijn allerbeste ooit zal zijn.
Is dat voldoende op Pogacar te kloppen? Als Pogacar echt op zijn beste is: Neen denk ik.

Maar dat is wel het grote gevaar: Vingegaard zal op 200% zitten. Pogacar ook? We zullen het straks wel zien.

Aan de discussie achteraf leid ik toch vooral af dat ze veel met elkaar bezig waren, en minder met de koers bezig effectief te winnen.
Ze waren vooral bezig dat de ander niet zou winnen. Het is Del Toro zijn recht om op deze manier te rijden en zijn 2de plek te verzekeren.
Misschien was hij wel echt niet in staat om te winnen, maar ze hebben vooral niet echt geprobeerd en dat is hetgeen wat vooral een beetje raar is.
Op deze manier geef je het gewoon voor een stuk weg.

2023 op meer dan 12 minuten en achter zijn broer die knecht was. Dat is nu ook niet zo geweldig.
En dan zitten we inderdaad al op 4 jaar en meer terug. Pas op S. Yates is een zeer verdienstelijke renner en zeker geen pannenkoek, maar ook niet de grote GT renner natuurlijk.

Zeggen, denken en kunnen zijn 2 verschillende dingen, Boonen zegt dat hij Roubaix ging gewonnen hebben als Sep daar niet zat, in mijn ogen was Hayman gewoon de beste man in koers die dag.
Wie was die Belgische sprinter die iedere massasprinten kan winnen mocht hij niet iedere keer iets voor hebben...

Yates was niet te vergelijken met de dagen ervoor, hij was veel sterke,r een Gee was iedere bergrit beter dan Yates en toch is die op 3 minuten gereden.
Del Toro en Carapaz hebben misschien niet slim gereden en konden mss de kloof kleiner houden, maar het is 100% zeker geen cadeau en gewoon een terechte winnaar.
-----
4de is een mooie uitslag in de tour voor geen alien te zijn achter 2 aliens.

Net zoals de tour winnen tegen Janneke en Mieke ook mooi is.

Zeggen, denken en kunnen zijn 2 verschillende dingen, Boonen zegt dat hij Roubaix ging gewonnen hebben als Sep daar niet zat, in mijn ogen was Hayman gewoon de beste man in koers die dag.
Wie was die Belgische sprinter die iedere massasprinten kan winnen mocht hij niet iedere keer iets voor hebben...

Yates was niet te vergelijken met de dagen ervoor, hij was veel sterke,r een Gee was iedere bergrit beter dan Yates en toch is die op 3 minuten gereden.
Del Toro en Carapaz hebben misschien niet slim gereden en konden mss de kloof kleiner houden, maar het is 100% zeker geen cadeau en gewoon een terechte winnaar.
-----

Arne Marit :D

-----

"Misschien niet slim, misschien kleiner" Komaan zeg, laat die misschien maar weg.

Is het nu zo moeilijk om toe te geven dat Yates op deze manier de Giro grotendeels cadeau gekregen heeft? We zullen het natuurlijk nooit weten hoe het zou uitgedraaid zijn als Carapaz en Del Toro wél normaal hadden gereden. Van mij part hadden ze het overigens alle drie mogen winnen om verschillende redenen. Yates vanwege zijn 2018-verhaal, Del Toro als youngster en Carapaz vanwege zijn attractieve koersstijl, dus het is niet dat ik het Yates misgun of zo, maar als ik de koers van gisteren nuchter analyseer kan ik toch niet anders dan spreken van een behoorlijke anti-climax.

Yates heeft wat mij betreft ook terecht gewonnen na gisteren, maar dan eerder omdat de andere twee het gewoon niet verdienen met zo'n koersinstelling dan omdat hij het helemaal zelf heeft afgedwongen.

"Misschien niet slim, misschien kleiner" Komaan zeg, laat die misschien maar weg.

Is het nu zo moeilijk om toe te geven dat Yates op deze manier de Giro grotendeels cadeau gekregen heeft? We zullen het natuurlijk nooit weten hoe het zou uitgedraaid zijn als Carapaz en Del Toro wél normaal hadden gereden. Van mij part hadden ze het overigens alle drie mogen winnen om verschillende redenen. Yates vanwege zijn 2018-verhaal, Del Toro als youngster en Carapaz vanwege zijn attractieve koersstijl, dus het is niet dat ik het Yates misgun of zo, maar als ik de koers van gisteren nuchter analyseer kan ik toch niet anders dan spreken van een behoorlijke anti-climax.

Yates heeft wat mij betreft ook terecht gewonnen na gisteren, maar dan eerder omdat de andere twee het gewoon niet verdienen met zo'n koersinstelling dan omdat hij het helemaal zelf heeft afgedwongen.

Jij noemt dat een cadeau..

Ik noem het vooral UAE die tactische fouten heeft gemaakt en Visma heeft daar optimaal gebruik van gemaakt.

Deze Yates ging altijd met voorsprong bovenkomen op die 2, zeker op de manier waarop ze reden, ze hebben elkaar verbrand door hun aanvallen en raakten niet meer bij Yates die een heel snel en egaal tempo aan het rijden was.

Het echte gepoker begon pas als ze voelden als ze er niet meer naar toe konden.

Zelf als Yates maar 1 minuut of wat minder voorhad op de top zie ik Yates nog altijd deze giro winnen, Cara en del Toro gaan nooit zo hard kunnen gaan en zullen sowieso op spaarmodus gaan en nooit zo snel rijden zoals WVA ging. Want ze stonden te dicht bij elkaar in het klassement.

Mij maakte het ook niet wie er won , maar ik denk dat Yates en Visma gisteren sowieso de sterkste en slimste waren van de koers.

Del Toro pakte voor rit 18 of 19, in totaal een 45-tal seconden op Yates in de boni's en de Brit 0 of 1sec, zeiden ze in de uitzending.
Zegt zelf dat zijn explosiviteit minder is dan een aantal coureurs. Logisch dat je na zo'n 'makkelijke' twee weken op bijna een minuut staat.
Del Toro 2e in Jaen; Carapaz en Yates nooit in het stuk voorgekomen in hun Strade Bianche's. Spreekt voor zich dat Del Toro zich thuis voelde in de gravelrit en fenomenaal was. Nog eens tijd erbij.
Yates was beter in de tweede TT dan de andere twee.
Carapaz op zijn beurt met een goede dag in rit 16 en pakte tijd terug.
Simon pakte redelijk snel een halve minuut bijeen gisteren tot Carapaz niet meer kon / foert zei.

De Mexicaan was uitstekend deze Giro, maar een rit teveel.
Richard allround altijd goed, op de TT na.
De Brit niet explosief genoeg, maar pakt wel in twee ritten tijd genoeg terug, met onder meer de mentale dank van een VA, wat ongetwijfeld in de hoofden sluimerde van Isaac en Richard.
M.a.w. je had één opperbest moment per coureur deze Giro en op z'n minst drie mindere momenten van de drie te noteren.
Verdiende zege. Zeker met de wraak op de Finestre in het achterhoofd. Dat is ronduit klasse.

Jij noemt dat een cadeau..
Na wat ik gisteren gezien heb, moet ik dat zo wel noemen ja.

Ik noem het vooral UAE die tactische fouten heeft gemaakt en Visma heeft daar optimaal gebruik van gemaakt.
Er zijn inderdaad tactische fouten gemaakt, maar wel op een heel extreme manier natuurlijk. Uiteraard heeft Visma dat maximaal uitgebuit.

Deze Yates ging altijd met voorsprong bovenkomen op die 2, zeker op de manier waarop ze reden, ze hebben elkaar verbrand door hun aanvallen en raakten niet meer bij Yates die een heel snel en egaal tempo aan het rijden was.

Het echte gepoker begon pas als ze voelden als ze er niet meer naar toe konden.
Als ik dit zo lees, dan vraag ik mij wel af of je de ganse beklimming hebt gekeken. Del Toro heeft nooit aangevallen, dus hoezo hebben ze elkaar verbrand? Die deed niets anders dan in het wiel zitten van Carapaz.

Dat Yates altijd met een voorsprong zou bovenkomen is ook iets wat je totaal niet met zekerheid kan stellen. Elke keer dat Carapaz doortrok liepen de seconden terug en op een bepaald momenten kwamen ze er zelfs bijna terug bij. Hoe vaak hebben ze trouwens Gee gelost die vervolgens weer terug kwam aansluiten? Zelfs Pedersen kwam op een gegeven moment terug aansluiten. :unsure:

En het gepoker begon toch echt al van het moment dat Yates finaal wegreed. Carapaz weigerde daar om voor de zoveelste keer de bakens te verzetten en Del Toro bleef natuurlijk gewoon zitten. Weg was Yates en vanaf dat punt werd er nooit deftig achter gereden.

Zelf als Yates maar 1 minuut of wat minder voorhad op de top zie ik Yates nog altijd deze giro winnen, Cara en del Toro gaan nooit zo hard kunnen gaan en zullen sowieso op spaarmodus gaan en nooit zo snel rijden zoals WVA ging. Want ze stonden te dicht bij elkaar in het klassement.

Mij maakte het ook niet wie er won , maar ik denk dat Yates en Visma gisteren sowieso de sterkste en slimste waren van de koers.
Da's zeker een mogelijkheid idd, maar dan ga ik er vanuit dat er nog tenminste strijd was geweest. En dan zou ik het ook geen cadeau noemen zoals ik het nu doe.

Terug
Bovenaan