Giro d'Italia 2025

Maar om sommige dingen kan je niet omheen toch , zoal blessures , ziektes en valpartijen.

2022 - Neoprof - 3de in de vuelta
2023 - (8 maanden niet kunnen doortrainen wegens peesblessure)
en dan 4de vuelta achter het ongenaakbare Visma

2024 - Tour de france (ziek/Covid)
2025 - Last van zijn valpartij in de strade rit
Klopt allemaal. Ik schrijf Ayuso ook niet af voor alle duidelijkheid. Alleen zit hij wel bij UAE, waar de concurrentie toch groot is. Als hij kopmanschap wil blijven opeisen in grote rondes, dan zal hij dit jaar of volgend jaar toch zeker nog iets moeten laten zien.

Klopt allemaal. Ik schrijf Ayuso ook niet af voor alle duidelijkheid. Alleen zit hij wel bij UAE, waar de concurrentie toch groot is. Als hij kopmanschap wil blijven opeisen in grote rondes, dan zal hij dit jaar of volgend jaar toch zeker nog iets moeten laten zien.

Zeker, maar als hij geen pech heeft is hij al iedere keer op de afspraak met bijna altijd een meer dan degelijk resultaat.

Je gaat toch Roglic toch ook niet ontslaan achteruit zetten na een mislukt 2022 qua grote rondes (door pech)

Er staan bij UAE inderdaad wel wat talenten in de wachtkamer, maar Ayuso in orde zet ik persoonlijk momenteel nog altijd boven Del Toro.

Zeker, maar als hij geen pech heeft is hij al iedere keer op de afspraak met bijna altijd een meer dan degelijk resultaat.

Je gaat toch Roglic toch ook niet ontslaan achteruit zetten na een mislukt 2022 qua grote rondes (door pech)

Er staan bij UAE inderdaad wel wat talenten in de wachtkamer, maar Ayuso in orde zet ik persoonlijk momenteel nog altijd boven Del Toro.

Ik denk dat het gewoon aangeeft dat het verdomme moeilijk is om van DNF/DNS valpartijen bespaard te blijven als topper, in de voorbereiding op en tijdens (als klassementsrenner). De enigste die eigenlijk "relatief" al veel gespaard geweest zijn van valpartijen is Pogi & Mathieu eigenlijk ook wel, laatste 2 met vrij minimaal impact op hun wegdoelstellingen.

Remco - lombardije, baskenland, pajottenland
Vingegaard - baskenland, PN
Roglic - teveel om op te noemen (incl. baskenland)
Pogi - enkel Luik?
--------------------------------
Wout - teveel om op te noemen
Mathieu - MTB x3

In before.. als ge met overschot rijdt/goed zijt valt ge minder/rijdt ge minder rap lek .. (zie in ne flashback Campenaerts de gracht inrijden, door over zijn toeren, Remco proberen te volgen :unsure:)

Laatst bewerkt:
Pogi is toch ook al enkele keren tegen de grond gegaan, maar buiten die val in Luik twee jaar geleden meestal zonder grote averij. Enfin ja de val in PR dit jaar kost hem wel de zege natuurlijk. In de Strade dit jaar en twee jaar terug in de Tour toch ook al eens het asfalt gekust. Andere valpartijen kan ik mij niet direct herinneren.

Je hoeft trouwens zeker niet op uw tandvlees te zitten om eens serieus goed te vallen, de meeste valpartijen die je opnoemt bevestigen dat ook. Je kan er overigens ook nog VDP aan toevoegen in zijn allereerste RVV.

Bij toppers valt het meer op natuurlijk als ze vallen en uit zijn.

Vine bv vandaag ook weer DNF. Wat die ook al allemaal heeft meegemaakt.

Pogi is toch ook al enkele keren tegen de grond gegaan, maar buiten die val in Luik twee jaar geleden meestal zonder grote averij. Enfin ja de val in PR dit jaar kost hem wel de zege natuurlijk. In de Strade dit jaar en twee jaar terug in de Tour toch ook al eens het asfalt gekust. Andere valpartijen kan ik mij niet direct herinneren.

Je hoeft trouwens zeker niet op uw tandvlees te zitten om eens serieus goed te vallen, de meeste valpartijen die je opnoemt bevestigen dat ook. Je kan er overigens ook nog VDP aan toevoegen in zijn allereerste RVV.

Zelfs voor de absolute toppers is het gewoon ook zeer moeilijk om volledig ongevalvrij te blijven.
Pogacar maakt dit jaar 2x een vrij grote fout door te hard te willen gaan omdat hij onder druk komt te staan. Maar goed hij moet ook de limiet opzoeken, het is niet dat hij het altijd gratis krijgt.
Qua techniek is hij in mijn ogen gewoon goed. Niet uitzonderlijk, maar door zijn fysieke capaciteiten en zijn ploeg is dat ruim voldoende.

MVDP heeft al de zotste zaken gedaan, en al zoveel keer waanzinnige reddingen gedaan.
99 keer gaat dat goed, en 1 keer gaat het eens mis.
Soms is het ook gewoon pech, zoals WVA gewoon al enkele keren brute pech had en je zelfs met de allerbeste techniek kansloos bent. Als je dan nog de pech hebt zeer slecht neer te komen dan is het dubbel klote.

Maar het hoort nu eenmaal, spijtig genoeg, bij de sport. Er zal altijd gevallen worden.
Gelukkig vaak zonder veel erg, spijtig genoeg soms met grote gevolgen.

Vine bv vandaag ook weer DNF. Wat die ook al allemaal heeft meegemaakt.

Met alle respect, fysiek is die kerel in orde.
Maar qua bike handeling skills is dat toch echt wel een kleine ramp. Een kleine brokkenpiloot, pech is één ding maar soms werk je het ook wel in de hand.
Nu goed zijn crash in het Baskenland was bijna fataal, en daar kon hij zelf niet zoveel aan doen gezien het een collectieve fout was.

Morgen de sprinters eens aan zet of eerder de vlucht en/of Mads Pedersen?
Goeie vraag. Korte rit, waarvan de laatste 50km vlak zijn, maar het middenstuk toch goed bergop en bergaf gaat.

Van Aert leek eerder deze week zijn zinnen toch gezet te hebben op een vlucht vandaag.

Ik zou ook gokken op een vlucht, maar misschien hangt veel ook af van hoe de wind blaast in die laatste 50km

Wat een goedkope uitvlucht :tongue:

Allé vandaag weer een duel Mads tegen Wout? Groves zit er ook bij.

Wat een goedkope uitvlucht :tongue:

Allé vandaag weer een duel Mads tegen Wout? Groves zit er ook bij.
Is dit ne Chinees of is dit Ayuso? :unsure:
Bijensteek was gewoon de finale doodsteek he.

93f457a5-b619-4e2f-8429-6d0d3ade16ad.jpg

Waarom zit Pidcocks ploeg te rijden in het peloton? Hebben die nog een afspraakje vanavond dat ze vroeg binnen moeten of zo?

Je begrijpt toch niet dat Alpecin en Trek hier niet gewoon hun knechten op kop laten rijden ipv mee te gaan met die vlucht. Je geeft een quasi zekere kans op overwinning gewoon weg.

Je begrijpt toch niet dat Alpecin en Trek hier niet gewoon hun knechten op kop laten rijden ipv mee te gaan met die vlucht. Je geeft een quasi zekere kans op overwinning gewoon weg.
Zeker Trek ook dat met Hoole net de man mee heeft die ze niet mee willen hebben...

En dan vervolgens op dees manier de koers weggooien ook. Ze zien Denz vertrekken en denken precies allemaal "this is fine", tot Denz 25 seconden had en dan werden ze plots wel wakker. Allemaal, buiten Edmondson, die vond het dan nóg niet nodig van effe te rijden.

Laatst bewerkt:
Die koers heeft hier meer als een uur opgestaan maar ik heb op PCS erbij moeten nemen om te kijken wie nu waar zat, zo goed heb ik opgelet :rofl:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan