Giro d'Italia 2025

Del Toro :bow:

Zo'n kort pukkeltje ligt hem blijkbaar een stuk beter dan die lange bergen.
Carapaz is voor mij de favoriet voor de eindzege na gisteren maar Del Toro is toch ne taaie. Ik zie hem nog steeds het podium halen.

Wie is echt beter dan Del Toro exclusief Carapaz? Gisteren ne dip en als het echt steil is ... maar gemiddeld genomen toch echt niemand?

Carapaz is voor mij de favoriet voor de eindzege na gisteren maar Del Toro is toch ne taaie. Ik zie hem nog steeds het podium halen.

Wie is echt beter dan Del Toro exclusief Carapaz? Gisteren ne dip en als het echt steil is ... maar gemiddeld genomen toch echt niemand?

De Finistre gaat er teveel aan zijn vrees ik. Yates staat niet ver achter en Gee geeft ook een goeie indruk.

Op de Mortirolo gaf Del Toro toch niet zo'n goeie indruk tegenover Yates en Gee.

Of een Yates die mss nog iets kan forceren.

Del Toro zal ook gewoon de rit willen winnen in het roze. Die zal ook wel voelen dat hij waarschijnlijk te kort gaat komen voor de eindzege.

De Finistre gaat er teveel aan zijn vrees ik. Yates staat niet ver achter en Gee geeft ook een goeie indruk.

Op de Mortirolo gaf Del Toro toch niet zo'n goeie indruk tegenover Yates en Gee.
Gee op een kleine 2 minuten straks hé. Hij mag me aangenaam verrassen.

1. Carapaz
2. Yates
3. Del Toro

Zoiets?

Gee op een kleine 2 minuten straks hé. Hij mag me aangenaam verrassen.

1. Carapaz
2. Yates
3. Del Toro

Zoiets?

Gee pakte bijna anderhalve gisteren. Dus kan echt wel nog.

Kzou Del Toro toch echt niet onderschatten. Mss gewoon een mindere dag gisteren?

Mortirolo was Del Toro toch ook weer niet goed genoeg vandaag. Ze gaan zaterdag niet wachten tot de slotkilometers om proberen het verschil te maken.

Ben pas ingeschakeld na de Mortirolo, maar daar zakt hij er toch ook weer door?

Dat klimmetje van daarnet mogen we niet vergelijken met die langere beklimmingen hè.
Mee eens. Maar hij is wel nog maar 21 jaar. Dus als hij nog wat extra vooruitgang maakt in de toekomst, dan zou ik als ik Ayuso noem, mij toch wat zenuwachtig beginnen maken.

Inspanningen van langere duur komt ie nog tekort, ma toch formidabel dat ie na de mortirolo gewoon goed recupereert en zelf aanvalt op de laatste klimmetje ! Straf heel straf, gene gewone !

edit: het was nu wel niet de steile kant van de morti die ze zijn opgeknald, want dat is ook moordcol, ma bon

Hij is nog altijd heel jong, maar de druk gaat wel stijgen natuurlijk. Hij rijdt wel bij de beste ploeg ter wereld (zeker ook wat ronderenners betreft) en hij is lang niet de enige in het spoor van Pogacar bij UAE.

Heeft zijn prestatie van de Vuelta 2022 nog altijd niet kunnen evenaren of verbeteren.

Vorig jaar was geen succes, met enkel een opgave in de Tour genoteerd.
Dit jaar wint hij wel een ritje in deze Giro, maar het klassement is alvast weer om zeep.

Later dit jaar, of toch zeker volgend jaar, zullen zijn prestaties toch terug moeten verbeteren in grote rondes. Anders wordt het misschien moeilijk om dezelfde status te behouden binnen UAE. Pech of niet. Dan zal het misschien andere oorden opzoeken worden als hij kopman wil blijven.

Maar om sommige dingen kan je niet omheen toch , zoal blessures , ziektes en valpartijen.

2022 - Neoprof - 3de in de vuelta
2023 - (8 maanden niet kunnen doortrainen wegens peesblessure)
en dan 4de vuelta achter het ongenaakbare Visma

2024 - Tour de france (ziek/Covid)
2025 - Last van zijn valpartij in de strade rit

Doodzonde voor Bardet. Nu niet dat ik mega fan ben ofzo maar dat was toch een heel mooi verhaal geweest. Del Torro ook wel en het is hem gegund maar stiekem had ik Bardet dit toch wel nog gegund.

Of een Yates die mss nog iets kan forceren.
Yates heeft eigenlijk op geen enkel moment deze Giro de indruk gegeven van écht aanspraak te maken op de eindzege imo. Hij staat vooral op die plaats omdat hij er overal mooi tussen gefietst is terwijl al de rest bij bosjes viel. Ook dat is deel van de kunst natuurlijk maar toch. De enige keer dat hij Del Torro heeft kunnen lossen, gisteren, was Carapaz nóg beter en die stond quasi in dezelfde tijd ondertussen.

Ik had gisterenochtend op Carapaz gestemd in de Sporza pol en ik verwacht om eerlijk te zijn dat het ultiem toch nog zijn richting uit gaat kantelen... het gaat over slechts 40 seconden, dat is ook weer niet zo gek veel. Carapaz weet als geen ander hoe je op de laatste berg van de Giro nog alles kan verliezen. Met dat in het achterhoofd heeft Bora hier met het verlies van niet alleen Roglic maar ook Hindley toch wel een serieus dosis pech gehad...

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan