Giro d'italia 2024

Wie eindigt 2de in het eindklassement ?

• Thomas G

Stemmen: 19 33,3%
  • Tiberi

Stemmen: 1 1,8%
  • Bardet

Stemmen: 5 8,8%
  • Caruso

• O'Connor

Stemmen: 2 3,5%
  • D.F. Martinez

Stemmen: 11 19,3%
  • Uijtdebroeks

Stemmen: 8 14,0%
  • Arensman

• Quintana

Stemmen: 0 0,0%
  • Lipowitz

• Toch Pogačar

Stemmen: 6 10,5%
  • Toch iemand anders (wie dan...)

Stemmen: 2 3,5%

• Totaal aantal stemmers
    57
Dat zou toch wel echt overkill zijn denk ik, zeker dit jaar.

Zoals gezegd de OS en vooral een WK op zijn maat. Zonder die twee zou ik direct ja zeggen.

Zeker dat het zwaar is, daarom dat het ook nooit iemand gelukt is en het er niet veel problemen.
Eerst de tour afwachten natuurlijk (er kan nog veel gebeuren), maar het is naar aller waarschijnlijkheid nu of nooit om ooit de triple te doen op 1 seizoen.

Als hij zich beperkt tot Tour Vuelta OS en WK , stond hij vorige jaar op de 88ste plaats van meeste koersdagen.
Lastig zeker, hij moet ook meer zorgen dat hij mee en meestrijden voor de winst dan die andere die voor hem zouden staan , maar niet onoverkomelijk

Zeker dat het zwaar is, daarom dat het ook nooit iemand gelukt is en het er niet veel problemen.
Eerst de tour afwachten natuurlijk (er kan nog veel gebeuren), maar het is naar aller waarschijnlijkheid nu of nooit om ooit de triple te doen op 1 seizoen.

Als hij zich beperkt tot Tour Vuelta OS en WK , stond hij vorige jaar op de 88ste plaats van meeste koersdagen.
Lastig zeker, hij moet ook meer zorgen dat hij mee en meestrijden voor de winst dan die andere die voor hem zouden staan , maar niet onoverkomelijk
Het is vooral nog nooit gebeurd omdat tot half de jaren 90 de vuelta in mei, de giro in mei-juni en de tour in juli werd gereden. Met soms maar 1 of 2 weken tussen de 3 rondes.

Dit is wel een zotte statistiek (zeker als niet sprinter).
Petacchi won ieder van die seizoenen in alle grote rondes dacht ik zijn ritjes (om soms wel vroeg naar huis te gaan).

Ik hoop stiekem dat Pogi na het winnen van de tour er voor gaat en zo de eerste wordt die ze alle 3 wint in 1 jaar.
In 2004 en 2005 zelfs geen Tour gereden. 2003 wel 4 stuks maar zó succesvol was die niet in de Tour voor de rest.
In 2004 wel 9 stuks in de Giro... maar dat was den tijd dat je nog standaard 10 vlakken ritten had in een ronde.

Het is vooral nog nooit gebeur/d omdat tot half de jaren 90 de vuelta in mei, de giro in mei-juni en de tour in juli werd gereden. Met soms maar 1 of 2 weken tussen de 3 rondes.

Je weet toch dat de eerste keer Vuelta in augustus/september dichter bij de maanlanding licht dan 2024

Genoeg grote namen gepasseerd ;)
Ik denk dat Quintana het dichtst zat met een 2de/12de/1ste

Je weet toch dat de eerste keer Vuelta in augustus/september dichter bij de maanlanding licht dan 2024

Genoeg grote namen gepasseerd ;)
Ik denk dat Quintana het dichtst zat met een 2de/12de/1ste

Het is bij wijze van spreken ook al van rond de maanlanding geleden dat de renners bijna alles reden. Moest de huidige kalender er al in de jaren zestig/zeventig geweest zijn dan had er waarschijnlijk wel al eens iemand alle 3 de grote rondes op 1 jaar gewonnen.

Ik denk dat er nog geen een echte klassementsrenner alle 3 de ronden op 1 jaar betwist heeft (Sepp Kuss is geen echte klassementsman) voor een goede uitslag. De 3 grote rondes van quintana in een seizoen vind ik niet terug.

Ik denk dat er nog geen een echte klassementsrenner alle 3 de ronden op 1 jaar betwist heeft (Sepp Kuss is geen echte klassementsman) voor een goede uitslag. De 3 grote rondes van quintana in een seizoen vind ik niet terug.
Ben idd mis dacht dat het van Quintana in 1 seizoen was , maar was zoals Froome ik 1 jaar

M'enfin, wat heeft dit nu weer met bashen te maken?

Evenepoel is niet eens incontournable in het gebergte in zijn eigen wedstrijden. Waarom zouden we dan geloven dat hij Pogacar of Vingegaard kan volgen als die aanvallen?

Terug
Bovenaan