Giro d'italia 2024

Wie eindigt 2de in het eindklassement ?

• Thomas G

Stemmen: 19 33,3%
  • Tiberi

Stemmen: 1 1,8%
  • Bardet

Stemmen: 5 8,8%
  • Caruso

• O'Connor

Stemmen: 2 3,5%
  • D.F. Martinez

Stemmen: 11 19,3%
  • Uijtdebroeks

Stemmen: 8 14,0%
  • Arensman

• Quintana

Stemmen: 0 0,0%
  • Lipowitz

• Toch Pogačar

Stemmen: 6 10,5%
  • Toch iemand anders (wie dan...)

Stemmen: 2 3,5%

• Totaal aantal stemmers
    57
doet wel alle eer aan een verschrikkelijk oninteressant wielerseizoen. deze giro amper al gekeken, en waarom zou ik nog.. om Pogacar met 20 minuten voorsprong te zien winnen..

Jorgenson is dan ook geen pasmunt voor Yates. Kuss is de tegenhanger van Yates. Je kan moeilijk zeggen dat de tandem Yates/Ayuso zó veel beter is dan Kuss/Jorgenson. Voor de rest hebben ze bij Visma meer dan goede renners genoeg om die ploeg te vullen. Het gaat net als vorig jaar écht niet op de ploegen aankomen maar op de kopman.

Kijk naar die rit naar Cauterets-Cambasque vorig jaar. Visma reed UAE daar helemaal murm, het was op een bepaald moment 5 vs 1 zelfs denk ik? Uiteindelijk kreeg Vingegaard Pogacar er niet af op de Galibier en kreeg hij op de slotklim een draai rond zijn oren...
Dat was een Pyreneeënrit, dus het lijkt me straf dat ze daar de Galibier zouden zijn opgereden.

doet wel alle eer aan een verschrikkelijk oninteressant wielerseizoen. deze giro amper al gekeken, en waarom zou ik nog.. om Pogacar met 20 minuten voorsprong te zien winnen..
Pogacar steekt er met kop en schouders bovenuit, maar ik vind dat het toch al een interessante Giro is geweest met een paar spannende etappes.

Merlier nog even achterom kijken vol in de sprint, wat een gek :wallbash:
Milan toch zo een beer, wat een kracht.

Trekt half zijn fiets uit elkaar die Milan.
Jongens toch :P

Jakobsen weer tegen de stenen. Het zit die jongen echt niet mee…

Wat een DSQ echt. Blijkbaar na klacht van UAE dat zie je ook niet vaak dat ze effectief klacht gaan indienen. Daarmee gaan ze zich lekker populair maken. Dit was toch een doodnormale sprint.

Waarom wordt Merlier hier nu gediskwalificeerd? :unsure: Toch echt vrij weinig op aan te merken nee?
Allez hij gaat eerst van het midden helemaal nr de boarding. Wat ok is. En gaat dan terug richting het midden om te eindigen met plek vr bijna 2 renners tussen hem en de boarding. Uiteraard is dat niet toegelaten.

Typische lijn van zo veel sprinters die eerst aangaan en die worden zelden of nooit gediskwalificeerd. Ik vind het ook streng. Dat terug naar het midden gaan is echt niet zoveel of op een gevaarlijke manier.

Eigenlijk is het Van Lerberghe zijn fout. Powergewijs misschien een sterke leadout, maar daar in het midden van de weg gaan rijden is vragen om problemen. Merlier weet dat dus gaat meteen naar de boarding. Dat gebeurde wel vrij abrupt en ik denk dat dat ook de reden is waarom hij uiteindelijk bestraft is, niet dat terug naar het midden gaan. Zonder klacht grijpt niemand in.

Typische lijn van zo veel sprinters die eerst aangaan en die worden zelden of nooit gediskwalificeerd. Ik vind het ook streng. Dat terug naar het midden gaan is echt niet zoveel of op een gevaarlijke manier.

Eigenlijk is het Van Lerberghe zijn fout. Powergewijs misschien een sterke leadout, maar daar in het midden van de weg gaan rijden is vragen om problemen. Merlier weet dat dus gaat meteen naar de boarding. Dat gebeurde wel vrij abrupt en ik denk dat dat ook de reden is waarom hij uiteindelijk bestraft is, niet dat terug naar het midden gaan. Zonder klacht grijpt niemand in.
100% dit.

Streng? Ja. Onterecht? Nie echt natuurlijk, start in het midden en rijdt 2 seconden later tegen de boarding.
A an de andere kant: als dit een DQ is dan hadden Philipsen in de Tour 3 keer kunnen (of moeten) diskwalificeren...

Slecht aangetrokken door Van Lerberghe gewoon en Merlier gaat dan een beetje té brusk die fout proberen corrigeren.

Ik zou het driemaal verdedigbaar hebben gevonden om Philipsen te diskwalificeren.

Wanneer gaan ze bij Jayco inzien dat ze Walscheid moeten laten sprinten???

Dat interview met Merlier op Sporza :rofl:

Tim Merlier zei:
Ik denk ook niet dat ik volledig de deur sloot. Ik hield afstand van de dranghekken en ik vond zelf dat de nadar een beetje mijn richting opkwam.
Met knal daaronder de luchtfoto :rofl:

Die nadar staat kaarsrecht, parallel aan de wegmarkering zelfs. En neen Molano kon daar niet meer tussen, zelfs niet als je hem in 2 zou kappen.

Misschien moet Merlier de beelden eens bekijken... of nen bril kopen.

Had hij gewonnen dan was het een ander verhaal geweest. Maar hij eindigde 2des. Of je nu 2de of 100ste eindigt: Alleen de winst telt. Dus die DQ had niet gemoeten.

Zonder een klacht van UAE hadden ze hem hiervoor toch nooit bestraft? Maar nu moesten ze eigenlijk wel. Het was inderdaad een fout.

Had hij gewonnen dan was het een ander verhaal geweest. Maar hij eindigde 2des. Of je nu 2de of 100ste eindigt: Alleen de winst telt. Dus die DQ had niet gemoeten.

Zonder een klacht van UAE hadden ze hem hiervoor toch nooit bestraft? Maar nu moesten ze eigenlijk wel. Het was inderdaad een fout.

Dat vind ik een rare redenering.
Als Merlier hem effectief ook eens de vangrails in zou knallen of laten vallen hoeven we hem niet de DQ want hij was maar 2de. ;)

Persoonlijk vond ik dit meteen een DQ waard (nog voor UAE klacht indiende).
Maar jammer genoeg is de UCI niet consequent waardoor het de ene keer wel heel (te) streng zijn en de andere keer niet.
Daarom zijn er dan zulke discussies...

Alaphilippe zal het nooit leren hé. Wat zit die weer veel nutteloze energie te verspillen. Ik gun hem die overwinning zo hard, maar zo gaat het echt niet lukken.

Wat is hij van plan, een 110km solo?

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan