Giro d'Italia 2022

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 14
  • Startdatum Startdatum
  • Tags Tags
    giro

Wie wint de Giro d'Italia 2022?

• Totaal aantal stemmers
    33
  • Opiniepeiling gesloten .
LBL en San Sebastian is nog geen dergelijk palmares?

Dergelijk is iets anders dan degelijk ;)
Zeker degelijk , ik bedoelde vooral dat Remco nog maar enkele jaren bezig is terwijl de Gendt bijna naar zijn pensioen gaat. Dus heeft nog niet de tijd gehad om dergelijk palmares op te bouwen.

Ik zou persoonlijk op dit moment liever het palmares hebben van De Gendt dan dat van Remco.

Bergtrui Vuelta / podium giro / rit Stelvio / rit Ventoux / nog want andere dingen

Mss wil jij liever LBL winnen , dus dat is ook een persoonlijke keuze. Maar Remco zijn palmares zal sowieso binnen paar jaar beter zijn dan die van De Gendt (hopelijk)

Ook qua visibiliteit en sponsorwaarde is De Gendt bij de absolute top door zijn interviews en online content.
Ik denk dat De Gendt ook de sympathie heeft van de mensen, als underdog. En als absolute aanvaller, iemand die strijdend ten onder gaat.
En zijn interviews zijn ook gewoon geweldig. Ik herinner me nog een interview op de Nederlandse TV na zijn geweldige solo in Saint-Etienne, 2019.
Op de Nederlandse TV ging het toen over voeding, en ze vroegen dus ook wat De Gendt die ochtend had gegeten. De Gendt vertelde heel droog dat hij zich normaal 's ochtends een broodje, havermout en pannenkoeken at, maar dat hij zich die ochtend heel goed voelde, en dat hij een extra pannenkoek en een extra broodje had gevraagd, want hij ging onmiddellijk aanvallen en zou die extra energie nodig hebben... Vooral de toon waarop hij dat dan verteld, gewoon 'echt'.

als Tesfa nog doorrijdt, mad respect, nen normale mens schijt zen broek vol op dees moment. Echt zonde zag er damn goed uit :\

Ligt die nog lang vast bij dronehopper, misschien interessante prospect om DQC te versterken

Maar De Gendt blijft moeilijk te rangschikken, is een heel ander type renner dan wat je normaal als 'toprenner' zou klasseren...

Ik ben mee met wat je zegt maar hij heeft wel een enorm iconische overwinning behaald en dat is waarom de mensen je onthouden.

Wellens heeft in vergelijking met De Gendt zelfs iets meer gewonnen (zelfs een klassieker)maar toch valt z’n naam niet, misschien door z’n persoonlijkheid dat Thomas een streepje voor heeft?

Joeng, waarom zou em overpakken als z'n beter klimmende ploegmaat achter hem rijdt?
Zonde 😥
Sure. Sepulveda klimt geweldig, hij laat iedereen tactisch wegrijden 😶.
Als je bergop niet overneemt omwille van je ploegmaat geldt dat ook bergaf...

Ik zou hem zelf nog als 4de durven zetten hoger als Remco momenteel nog (omdat die ook nog te jong is om dergelijk palmares op te bouwen , zal wel hopelijk niet lang meer duren.)
Euhm? Wat???
Remco wint San Sebastian, LBL en ronde van Polen. Daartegen is de Gendt zijn palmares maar niks hoor.
Ook gewoon wat Remco al van ereplaatsen heeft gehaald, jongens dat we daar zelfs maar over kunnen discuteren…
Ik zou zelfs durven twijfelen aan top 10 de laatste 10 jaar, dat is ook nog Boonen tijdperk voor alle duidelijkheid.
Thomas heeft die iconische overwinning op de stelvio. Maar buiten het WOW-gehalte van dat is dat nu toch niet dat het een flitsende naam is.

Kunnen we deze non-discussie afsluiten? Er zijn hier weeral veel te veel woorden gespendeerd aan renners die niet eens meedoen in deze Giro, toevallig of niet is dat net wél de naam van dit topic.

Ondertussen in koers: Ineos fail at boni seconden zn Yates zakt erdoor met 12km te gaan... te warm? :unsure:

wow Yates er al af wie moet het nu opnemen tegen Carapaz/Ineos?

Almeida voelt zich goed precies laat zijn ploeg werken.

En het is al ver gekomen als ik Kendel moet gelijk geven in een post.

Wat, een, beelden :love:

Italie in de lente als de zon schijnt is prachtig. Alles nog lekker groen. Toen ze de Strade met Corona in augustus reden en alles bruin was vond ik het veel minder. Maar nu mooie kleurtjes.

Valverde nog eens voor een top 10 in een GT. Rijd die straks ook nog de Tour en de Vuelta? Kan toch bijna niet. Zou vreemd zijn om de Tour te laten schieten maar ook de Vuelta zijn thuiskoers zou raar zijn.

EDIT: in 2016 reed hij ze alle drie werd toen 3e, 6e en 12e :o

omg echt die gast wint het zwaarste drukste bezette momument op de wielerkalender met een solo niet meer vertoond sinds Hinault en nog gaan mensen serieus zeggen dat het niet genoeg is
Hoezo drukst bezet?
Geen Pogacar, geen Roglic, geen Carapaz om maar 3 namen te noemen

Maar dit is Giro topic: toch wel wat verassingen vandaag

Hoezo drukst bezet?
Geen Pogacar, geen Roglic, geen Carapaz om maar 3 namen te noemen

Maar dit is Giro topic: toch wel wat verassingen vandaag

Drukst bezette omdat er nu eenmaal meer goeie klimmer/heuvelrenners zijn dan kasseienrenners. Zijn nu eenmaal ook meer heuvel/klimkoersen.

De haat tegen Evenepoel zit toch diep bij sommige. Zijn prestaties altijd minimaliseren. Maar o wee als hij eens van zijn tak maakt tegen een renner dan is het plots een staatszaak.
Ik heb Remco zijn naam niet eens benoemd dus stop met zeveren en ga terug on-topic.

Hindley zowaar :lol:

Terug
Bovenaan