Gin (tonic) thread

ik kan niet anders dan voor mijn eigen winkel spreken.. lol.. ik ben officiële invoerder voor Lignell&Piispannen uit Finland. Heb hier bv. een lekkere gin van hun op voorraad: de Gustav Gin.
Ik drink meestal puur of met enkel ijs en een neutrale tonic.
Piispannen :laugh:
 
Tis waar. Laatste fles Havn was ook weeral 55 euro of zo.

Zot veel geld eigenlijk.

De prijs van een gin bestaat eigenlijk uit 3 delen: de manier waarop hij gemaakt is (London Dry, distilled of compound), accijnzen en marketing.

Havn is als ik mij niet vergis een compound gin en heeft ‘maar’ 40% alcohol (minder accijnzen). De prijs is dus vooral marketing. :D Wat niet wil zeggen dat die niet lekker van smaak kan zijn trouwens.

De 3 manieren even snel uitgelegd:

London Dry: verse kruiden met juiste hoeveelheid alcohol in de ketel, destilleren, afblijven.

Distilled: zoals LD maar dan achter nog geur en/of smaak toevoegen.

Compound: alcohol met smaak en geur bij.
 
Laatst bewerkt:
of die nu 40% alcohol of 43% alcohol heeft, die accijnzen zijn hetzelfde. in die 55 euro zit eerst en vooral al btw.. een goeie 10 euro, accijnzen + verpakkingsheffing rond de 9 a 10 euro, dan zit ge met een gin die op pure verkoopprijs rond de 36 euro zit, en daar moet ge dan de importeur zijn transportkosten nog aftrekken. dat is inderdaad in de hogere prijsklasse, dus daar zal dan inderdaad een hogere marketingkost op zitten (of gewoon een keihoge winstmarge!). havn heb ik nochtans niet op tv of internet ads zien passeren, en ook niet in magazines ofzo.. dus vraag mij dan af wat voor marketing het just is :)
 
Had een gratis schweppes agrum zero gekregen in de colruyt.

Niet te zuipen. Maar wel lekker met tanq 10, limoensap, enkele jeneverbesjes en schijfje limoen. Yummie

And zero sugar, so super healthy en zo :unsure:
 
Laatst bewerkt:
ok, hier komt mijn domme vraag: Ik ben een gierigaard en kan niks van mixen of zo: welke goedkope gin-tonic raden jullie me aan en wat is de eenvoudigste combinatie maar toch lekker.
 
ok, hier komt mijn domme vraag: Ik ben een gierigaard en kan niks van mixen of zo: welke goedkope gin-tonic raden jullie me aan en wat is de eenvoudigste combinatie maar toch lekker.

goedkoopste is die van Schweppes natuurlijk, anders fever tree, die is ook niet zo heel duur zeker als ge grote flessen koopt.
 
ok, hier komt mijn domme vraag: Ik ben een gierigaard en kan niks van mixen of zo: welke goedkope gin-tonic raden jullie me aan en wat is de eenvoudigste combinatie maar toch lekker.

Ik drink al meer dan 20 jaar Gin Tonic als aperitief, dus lang voor de hype. Geleerd van mijn ouders die het daarvoor ook al meer dan 20 jaar dronken.

Toen had je vnl Gordon's en Schweppes. Wanneer ik die vandaag op de kaart zie staan vraag ik die ook gewoon vaak, omdat ze vandaag voor al die fancy Gin's al snel 14€ vragen met een tonic bij, de goede ouwe Gordon's - Schweppes is vaak 8€ à 10€. Nog niet zo lang geleden kostte een fles van 70cl +-12€ in de winkel, nu ook wel al iets duurder geworden maar nog steeds een schappelijke 15€ à 16€.

Dus als je gewoon een degelijke Gin wilt maar niks fancy, Gordon's all the way. En eigenlijk, de smaak van je Gin-Tonic wordt grotendeels bepaald door de Tonic. Wil je een betaalbare tonic die graag wat bitter is, dan is een klassieke Schweppes of een Nordic Mist (niet mijn favoriet) ok, wil je het iets zoeter dan best een Fever Tree Mediterranean, al zijn die al wat duurder.

Voor mij hoeft er ook geen tralala en cinema bij, al die botanicals maken het toch moeilijker drinken zonder rietje (en ik haat drinken met een rietje). Een schijfje citroen of komkommer (of appelsien bij een fruitige Gin) kan nog wel maar hoeft voor mij echt niet.

Wel 1 belangrijke regel: voldoende ijs. Hoe meer ijs, hoe minder snel die smelt. Eén van mijn grootste ergernissen op restaurant of café is wanneer ze maar 1 of 2 blokjes ijs in mijn GT doen. Barbaren! :wallbash::tongue:

Andere betaalbare lekkere Gin's voor mij zijn een Broker's en Beefeater (kan je ook vinden voor 15€-16€). Bombay geen fan van.
 
Wel 1 belangrijke regel: voldoende ijs. Hoe meer ijs, hoe minder snel die smelt. Eén van mijn grootste ergernissen op restaurant of café is wanneer ze maar 1 of 2 blokjes ijs in mijn GT doen. Barbaren! :wallbash::tongue:
Dat lijkt me nu net echt not done? Thuis ben ik daar ook te tam voor, soms zonder ijs, soms met een paar ijsblokjes. Maar de algemene regel is toch met veel ijs?

Vorige week voor het eerst Hendrick's gedronken, best lekker, maar toch nog niets gevonden dat de Copperhead overtreft. Ik denk dat ik me daar eens een fles van ga aankopen.
 
Tanqueray flor de Sevilla is ook een topper.
Op de moment hebben we hier Gin Mare, Rebel gin, The Botanist en Hendrick's. Laatst nog Delirium Gin geprobeerd, maar het is nog zoeken naar de juiste tonic voor erbij.
 
Dat lijkt me nu net echt not done? Thuis ben ik daar ook te tam voor, soms zonder ijs, soms met een paar ijsblokjes. Maar de algemene regel is toch met veel ijs?

Vorige week voor het eerst Hendrick's gedronken, best lekker, maar toch nog niet gevonden dat de Copperhead overtreft. Ik denk dat ik me daar eens een fles van ga aankopen.
Thuis moet er ook veel ijs bij zulle, als ik geen ijs heb drink ik geen GT. :nono::tongue:
 
ok, hier komt mijn domme vraag: Ik ben een gierigaard en kan niks van mixen of zo: welke goedkope gin-tonic raden jullie me aan en wat is de eenvoudigste combinatie maar toch lekker.

Fentimans, die hebben verschillende dranken waaronder tonics. Zit in de zelfde prijs categorie als Fever Tree. En de tonic van de Lidl is ook wel goed!
 
Vandaag van m'n vrouw een fles gin Mare Capri gekregen voor m'n verjaardag. Had die onlangs op restaurant gedronken en ik vond die heel lekker. Yum 😄
 
De prijs van een gin bestaat eigenlijk uit 3 delen: de manier waarop hij gemaakt is (London Dry, distilled of compound), accijnzen en marketing.

Havn is als ik mij niet vergis een compound gin en heeft ‘maar’ 40% alcohol (minder accijnzen). De prijs is dus vooral marketing. :D Wat niet wil zeggen dat die niet lekker van smaak kan zijn trouwens.

De 3 manieren even snel uitgelegd:

London Dry: verse kruiden met juiste hoeveelheid alcohol in de ketel, destilleren, afblijven.

Distilled: zoals LD maar dan achter nog geur en/of smaak toevoegen.

Compound: alcohol met smaak en geur bij.
En de 4e manier: Old Tom
 
Iemand die ROKU gin van Japan al gekocht?
In de Colruyt staat die aan 28 euro ofzo.

Moet volgende week naar bday van gin liefhebber. Wil es een speciale fles kopen.
Anderen kochten die hele bekende daar van 35 euro al, hendricks zeker, maar wil dus ook een ietwat duurdere geven maar niet deze dat anderen al geven.


Die japanse ROKU staat dan op 2e qua duurste. Is deze ok denk je? Is 43 percent ipv de usual 37
 
Terug
Bovenaan