Project gezocht : zwembad bouwer.

soulreaper

Active member
Beste allen,

Wij hebben op 17/02 een opbouwzwembad gekocht bij zwembad.eu. Metaal, Ovaal, 6,10 op .3,75. dit gaat tot op een diepte van 70cm ingegraven worden, omdat er 20cm malse beton onder te liggen komt. ( Verstevigingsbalken lopen onder het zwembad door, ipv zijdelingse steun,, vandaar )

Technische dienst was ingeroepen om te helpen met de opbouw van het zwembad. Vorige week hebben we echter pas het zwembad ontvangen. Technische dienst hun planning zit vol tot begin augustus....omdat ze ons vergeten zijn....

Nu ben ik dus op zoek naar mensen die dit voor hun werk doen, en een vrij plaatske in hun agenda hebben, om ons uit de nood te helpen. Mijn vrouw heeft echt wel baat bij het zwembad, wegens enige moment dat ze geen pijn heeft aan knieen... Als we moeten wachten tot augustus, kunnen we in het beste geval, nog maandje genieten van het zwembad....Redelijk nutteloos dus.

Dus ; Kent er hier iemand die dit als job doet, of hier kennis van heeft en bereid om te helpen? Gelieve PB achter te laten.

Alvast bedankt
 
Ik kan nergens een topic terug vinden over zwembaden. Zou misschien ook wel handig zijn.
Als er een mod de titel kan aanpassen :thumb:
Eind van vorig zwemseizoen dit zwembad gekocht. (was toen -50%)
Productinfo

Nu wil ik stilaan gaan kijken voor de
1. Grondwerken/voorbereiding
2. Warmtepomp.
3. Zonnecollector?
4. Technische ruimte?
5. Do's and dont's.
6. Budget
7. ...


Mensen met ervaringen? Of een link naar

1. Wil ik gewoon laten uitvoeren. Minstens 60m³ met de hand is er over. En dan is het ook onmiddellijk weggevoerd.
Betonplaat gieten, aan de lange zijde telkens een muurtje metsen waar het zwembad tussen komt.
Rond het zwembad een tegel.
2. Full inverter rond de 21kw voldoende? warmtepomp 1 of warmtepomp 2
3. zonnecollectors een meerwaarde? Geen idee
4. Hier ben ik totaal niet over uit. Is dit nodig om te automatiseren?
5.
6. Ik heb +/- 15000 voor opgesteld voor alles. Dus nog 12000 over
 
Laatst bewerkt:
Ik heb daar wel enige kennis over. Heb ook een pm gestuurd naar de topic starter destijds denk ik.

Maar hier idem, dat zijn niet het type zwembaden die ik zou aanraden als professionele bouwer. Ga daar ook vriendelijk voor passen. Maar ik versta wel als zelfbouwer ofzo dat dit een optie kan zijn. Dus wil gerust vragen beantwoorden als je die hebt.

Grondwerken en funderingsplaat zou ik persoonlijk laten uitvoeren. Als je zelf machines moet huren en containers etc.. gaat al niet teveel opleveren.

Warmtepomp is voldoende, al stel ik me wel vragen bij warmteverliezen gezien de geringe afdekking. Dus die gaat wel meer moeten werken dus pak zeker iets kwalitatief.

Technische ruimte zou ik zeker automatiseren. Filter, variabele pomp, dosering systeem, uv lamp. Als je dat wil stuur maar pm. Dan stuur ik die prijzen wel eens door.
 
Gezien ik geen ander zwembadtopic gevonden heb.

Wie heeft ervaringen met zwembaden?
Wat zouden jullie aanraden voor een stadstuin (6m breed / 22 m lang)
 
Gezien ik geen ander zwembadtopic gevonden heb.

Wie heeft ervaringen met zwembaden?
Wat zouden jullie aanraden voor een stadstuin (6m breed / 22 m lang)
Geen

En zou wat mij betreft ook niet vergund mogen worden! En ja dat is niet nodig als je onder de 80m2 totale verharding blijft maar imo mag dat gerust gehalveerd worden als uw tuin kleiner is dan bepaalde opp
 
Geen

En zou wat mij betreft ook niet vergund mogen worden! En ja dat is niet nodig als je onder de 80m2 totale verharding blijft maar imo mag dat gerust gehalveerd worden als uw tuin kleiner is dan bepaalde opp
En waarom? Dit is toch gewoon onzin? De mensen die een groot stuk land innemen mogen meer verharden dan mensen met een klein stukje grond? Lijkt me gewoon absurd. Ja, ik weet dat dat in de stad dan voor andere problemen kan zorgen, maar daar bestaan andere oplossingen voor. En die oplossingen moeten er niet uit bestaan mensen die in de bebouwde kom wonen nog extra regels op te leggen.
 
Gezien ik geen ander zwembadtopic gevonden heb.

Wie heeft ervaringen met zwembaden?
Wat zouden jullie aanraden voor een stadstuin (6m breed / 22 m lang)
Wat je in zo'n tuin kan doen is een lap pool aanleggen. zwembad van 160 cm breed en 12 m - 14 m lang. Daar kan je dan baantjes in trekken.

0deeb7be7af6235b8921141fc4199410.jpg
 
Nog even extra. Je hebt niet veel plaats. Indien je echt een zwembad wilt, en het er voor over hebt, zou je dat ook nog zo kunnen laten bouwen dat je dat zwembad kan afdekken met panelen, zodat het ook kan dienen als terras of zo (ik heb weet van iemand die dat heeft laten doen, maar dat was een heel duur zwembad)
 
Of gewoon een kleiner zwembad (2,5 op 7) en dan met tegenstroom werken.
Perfect om in te spelen en ravotten en ook gemaakt om je ‘baantjes’ te trekken indien gewenst.
 
Echt reclame is dat ook niet :p

Lelijke 'sta rand'. Geen plage. Geen ingebouwd rolluik mogelijk,..

Lijkt me absolute basis/instap wat betreft professionele zwembaden.

En ja, ik weet ook wel dat dat voor vele mensen al een droom is etc. Ik spreek gewoon uit prof standpunt en dan is dat niet echt waw te noemen.
 
Terug
Bovenaan