Gezocht: spelers voor Twilight Imperium 4

NoGo

Active member
Crowdfunder FE
pic3727516.jpg

In een poging dit spel eens op de (digitale) tafel te krijgen, zijn we op zoek naar deelnemers voor Twilight Imperium 4th edition!

De bedoeling is om een 4 tot 6-tal mensen bij elkaar te krijgen om dit spel te spelen. Als we genoeg geinteresseerden hebben, kunnen we kijken hoe we het willen gaan aanpakken (of het mogelijk is bij iemand thuis te spelen, of anderzijds op Tabletop Simulator), en wanneer (met een datumprikker oid.).

Let wel, als je het nog niet gespeeld hebt, het is een lang spel (BGG geeft 4 tot 8 uur aan, @Lint zei dat op TTS nog veel langer duurt, tot wel 12 uur). Ook is het de bedoeling dat je dan eerst zelf de regels doorneemt/filmpjes kijkt over hoe het werkt. @Lint kent het spel goed, dus kan ons ook extra in goede banen leiden :tongue:

Gegadigden:
1. @NoGo
2. @Lint
3. @Timberwinter
4. @Strijkijzer
5. @Kiekebanus
6. @Spoox

Reserve (if any :tongue:):
1. @Smodge
2. @DwightSchrute (?)
3. ...

(@Lint, als ge nog iets toe wilt voegen, fire away)
 
Laatst bewerkt:
@Spoox eens taggen.


Kwestie van realistische verwachtingen :tongue::
  • 4p = 6-8u... +2u met TTS
  • 6p = 8-12u... +2u met TTS
Dit zijn schattingen voor een game dat normaal verloopt. Er zijn uitschieters zowel korter (runaway leader) of veel veel langer (groep die graag veel onderhandelt).
Mijn kortste game is 4u15m voor een 4p game, en langste 17u met 6p (en eens 23u met 8p (maar dat raad ik niemand aan).


Ik zal later een wat uitgebreidere post maken rond rules, guidelines voor de play te stroomlijnen, enz...


Als mogelijk doe ik mee met het spel. Bij een tafel van newbies zal ik constant uitleg en tips geven (als gewenst) en uiteraard niet te hard spelen. Mijn doel in zo een spel is te zorgen dat iedereen het leuk vindt, niet noodzakelijk winnen. (nota: een game met 1 experienced en 3-5 nieuwe spelers kan makkelijk op 3u gedaan zijn als de experienced player wilt)
 
Mij ook trouwens, al gaat dat moeilijk te plannen zijn voor mijne verhuis eind februari.
 
Aight! Dan zijn we met 6 spelers en eventuele reserve voor als mensen afvallen. Denk dat we er dus makkelijk uit zijn, en dat we het enkel IRL willen proberen.

We kunnen in een prive conversatie bekijken wie waar ongeveer woont en wie het eventueel bij zich thuis zou willen organiseren, om zo de locatie te kiezen? (of kost de setup ook al 2 uur @Lint ? :tongue:). En dat ik dan een datum prikker maak voor vanaf eind februari overlopend in maart.
 
Setup duurt een dik half uur als ge een pre-built map gebruikt (wat imo minder leuk is, maar ik wel aanraad voor een game met beginners). Ik probeer meestal een uur op voorhand aanwezig te zijn om alles klaar te zetten voordat de groep komt.

Als ge de map setup dynamisch doet volgens de regel, mja dan moogt ge indeed 1a2u tellen voor de hele setup (maar dat is eigenlijk gewoon al onderdeel van het spelen).
 
  • Leuk
Waarderingen: NoGo
Terug
Bovenaan