HBO Max is een Amerikaanse streamingdienst van Warner Bros. Discovery. Naast bestaande content van WarnerMedia, biedt HBO Max ook Max Originals aan. Wie in het grote aanbod aan streamingdiensten zijn weg dreigt te verliezen, trachten we alvast een houvast te bieden met series en films die onze redactie deze maand heeft bekeken!
Een beetje horror, wat drama, hier en daar een vleugje humor en geweld afgewisseld met mysterie en een occasionele naaktscène. Gooi daar wat maatschappelijke thema’s bovenop, die worden verpakt in een vampierenthema en je krijgt Alan Ball’s True Blood. Hoewel het even duurde voor ik volledig mee was, moet ik zeggen dat de eerste drie seizoenen écht wel vermakelijk waren. Het verhaal wist te boeien, de acteerprestaties waren prima en de atmosfeer paste perfect bij de setting. Nadien raakte de serie helaas wel wat de pedalen kwijt. Hoewel seizoen vier en vijf nog enigszins vermakelijk waren, voelden zes, maar vooral zeven niet echt als waardige afsluiters. De grootste reden voor mij was vooral dat er teveel onnodige zijverhaaltjes ontstonden en dat je na een tijdje ook wel wat was uitgekeken op de hoofdactrice. Niet HBO Max’ beste product, maar zeker en vast een leuk tussendoortje voor zij die houden van vampieren, weerwolven en heel wat drama. Wens je niet al té veel tijd te investeren, dan kan ik je toch zeker en vast de eerste drie seizoenen aanraden.
In deze maatschappijkritische film volgen we Perfidia (Teyana Taylor), een sleutelfiguur binnen de revolutionaire groep The French ’75, samen met explosievenexpert Bob (Leonardo DiCaprio). Hun grootste tegenstander is Steven J. Lockjaw (Sean Penn), maar de groep weet hem in een gedurfde bevrijdingsactie te slim af te zijn. Wanneer Bob en Perfidia’s dochter Willa (Chase Infiniti) wordt geboren, verandert hun leven ingrijpend, en de film springt vervolgens ongeveer zestien jaar vooruit.
Toch moet ik eerlijk zeggen: het lukte me maar niet om volledig in het verhaal te komen. Het camerawerk is dynamisch en er zitten memorabele scènes bij - boeiende dialogen en indrukwekkende achtervolgingen - maar de repetitieve pianomuziek, de tijdsprongen en af en toe wat losse verhaallijnen maakten het voor mij lastig. Ik ben vrij zeker dat ik binnen een half jaar nauwelijks iets van deze film zal herinneren.
Tova
Belphégor
Belphégor neemt ons mee naar het mysterieuze Louvre, waar we kennismaken met kunstrestaurateur Hafsa. Net gestart in de catacomben van het Louvre, verliefd op de security agent en gevlucht van haar verleden. Wanneer ze oog-in-oog komt te staan met het duizend jaar oud masker Belphégor komen we terecht in een hedendaagse herwerking van Le fantôme du Louvre (of het spook van het Louvre). Geteisterd door haar eigen spoken zal Hafsa terechtkomen in een kluwen van duistere magie, duistere afspraken en een duister verleden. In vier afleveringen, neemt regisseur Jérémy Mainguy ons mee, al had dit meer de vibe van een lange film. Verwacht je aan een herwerking van een origineel en intrigerend verhaal met wat mindere acteerprestaties. Al ben ik toch blijven kijken tot het einde om het mysterie mee te ontrafelen.Sir K
True Blood
Twilight, maar in een cooler jasje? Meet True Blood! Voor velen uiteraard een reeds bekende serie die liep van 2008 - 2014. In deze bovennatuurlijke fantasy-dramareeks volgen we Sookie Stackhouse (Anna Paquin) die verliefd wordt op vampier Bill Compton (Stephen Moyer). Dat het geen evidente relatie is spreekt voor zich, maar deze wordt verder bemoeilijkt door een hele resem aan andere redenen. Weerwolven, shapeshifters, politieke redenen en dergelijke meer. De reeks, geregisseerd door Alan Ball (Six Feet Under), is gebaseerd op de Southern Vampire Mysteries-boekenreeks van Charlaine Harris en is uiteindelijk afgeklopt op zeven seizoenen.Een beetje horror, wat drama, hier en daar een vleugje humor en geweld afgewisseld met mysterie en een occasionele naaktscène. Gooi daar wat maatschappelijke thema’s bovenop, die worden verpakt in een vampierenthema en je krijgt Alan Ball’s True Blood. Hoewel het even duurde voor ik volledig mee was, moet ik zeggen dat de eerste drie seizoenen écht wel vermakelijk waren. Het verhaal wist te boeien, de acteerprestaties waren prima en de atmosfeer paste perfect bij de setting. Nadien raakte de serie helaas wel wat de pedalen kwijt. Hoewel seizoen vier en vijf nog enigszins vermakelijk waren, voelden zes, maar vooral zeven niet echt als waardige afsluiters. De grootste reden voor mij was vooral dat er teveel onnodige zijverhaaltjes ontstonden en dat je na een tijdje ook wel wat was uitgekeken op de hoofdactrice. Niet HBO Max’ beste product, maar zeker en vast een leuk tussendoortje voor zij die houden van vampieren, weerwolven en heel wat drama. Wens je niet al té veel tijd te investeren, dan kan ik je toch zeker en vast de eerste drie seizoenen aanraden.
Aeyenah
One Battle After Another
One Battle After Another, geregisseerd door Paul Thomas Anderson, is een film die het huidige awards‑seizoen domineert en waar je ongetwijfeld al van gehoord hebt. De film is genomineerd voor 13 Oscars. One Battle After Another is geen lichte kost; het combineert politieke satire, psychologische thriller en actie. Het is een film waar je echt even voor moet gaan zitten. Op het eerste gezicht lijkt het misschien een eenvoudige actiefilm, maar One Battle After Another heeft veel meer lagen en diepgang.In deze maatschappijkritische film volgen we Perfidia (Teyana Taylor), een sleutelfiguur binnen de revolutionaire groep The French ’75, samen met explosievenexpert Bob (Leonardo DiCaprio). Hun grootste tegenstander is Steven J. Lockjaw (Sean Penn), maar de groep weet hem in een gedurfde bevrijdingsactie te slim af te zijn. Wanneer Bob en Perfidia’s dochter Willa (Chase Infiniti) wordt geboren, verandert hun leven ingrijpend, en de film springt vervolgens ongeveer zestien jaar vooruit.
Toch moet ik eerlijk zeggen: het lukte me maar niet om volledig in het verhaal te komen. Het camerawerk is dynamisch en er zitten memorabele scènes bij - boeiende dialogen en indrukwekkende achtervolgingen - maar de repetitieve pianomuziek, de tijdsprongen en af en toe wat losse verhaallijnen maakten het voor mij lastig. Ik ben vrij zeker dat ik binnen een half jaar nauwelijks iets van deze film zal herinneren.
Laatst bewerkt: