Gewichtheffen

makila

Well-known member
Crowdfunder FE
Alles over gewichtheffen vind je hier!



Knap! Maar de winnares die Kamila Konotop .. heeft iemand die al eens gezien?
Da is toch ne vent niet? :unsure:

 
En de meest hebben ook allemaal de pech zware acne te hebben. Vooral in Azië en de Oostblok landen kent men dit fenomeen.

T zal wel beter zijn dan ooit in t gewichtheffen maar doping zal daar helaas toch nog altijd stevig bijhoren vrees ik.
 
En de meest hebben ook allemaal de pech zware acne te hebben. Vooral in Azië en de Oostblok landen kent men dit fenomeen.

T zal wel beter zijn dan ooit in t gewichtheffen maar doping zal daar helaas toch nog altijd stevig bijhoren vrees ik.
Gewoon even checken met cijfermateriaal

Nina Sterckx: PR: 198kg (totaal)
Kamila Konotop: 212kg --- Géén dope denk ik maar gewoon véél mannelijke (natuurlijke) hormonen. Dat zie je toch zo?

Even het wereldrecord checken in Nina haar categorie:
Liao Qiuyun: 227 kg (totaal) :sarcastic:

Ik kan best geloven dat Chinezen goed zijn in gewichtheffen maar 29kg meer dan Nina (en dat is toch zeker iemand met talent)?
Ben ik de enige die dat echt niet normaal vindt?

Want das echt absurd véél méér voor iemand van amper 55kg. Ik zie Nina zeker ooit over de 200kg gaan, misschien zelfs richting 210kg. Maar 227kg is gewoon van een totaal ander zonnestelsel.
 
Laatst bewerkt:
T verschil is natuurlijk dat die Konotop ook nog junior is, die zal er nog wel wat bijlappen en niet ver (of misschien zelfs over) dat wr gaan. Vijftien kg verdeeld over twee onderdelen, het is nog genoeg maar om nu te zeggen een ander zonnestelsel rekening houdend met haar leeftijd, dat toch ook niet.

Voor Sterckx uiteraard wel nog een veel groter verschil maar als die top vijf (of zelfs tien) v/d wereld wordt is dat nog t beste sinds Serge Reding bij ons waarschijnlijk... .

Al heb ik geen idee hoeveel ze nog verbeteren van junior tot prof (is wel nog zeker een beloftecategorie u 21 ofzo tussen beiden).
 
En de meest hebben ook allemaal de pech zware acne te hebben. Vooral in Azië en de Oostblok landen kent men dit fenomeen.

T zal wel beter zijn dan ooit in t gewichtheffen maar doping zal daar helaas toch nog altijd stevig bijhoren vrees ik.
Daphne Schippers ook #justsaying
 
Daphne Schippers ook #justsaying
Tuurlijk dat is ook een specialleke, zowat de enige blanke die de laatste jaren dat niveau haalde op de spurt (bij de mannen een Lemaitre dat is er ook nooit uitgekomen tegen de wereldtop bv). Ik zou niet achterovervallen moest daar meer tussenzitten.

(Nu er zijn uiteraard mensen die de pech hebben met acné te zitten he, maar in bepaalde gewichtheflanden zitten ze er bijna allemaal mee, dat en bij de vrouwen vaak een toch behoorlijk mannelijk voorkomen).
 
Orhan Bilican is blijkbaar zwaar geblesseerd geraakt. Zijn benen zijn volledig naar de kloten en hij staat voor een revalidatie van minstens 6 maanden. :S

Misschien wordt het stilaan tijd voor hem om na te denken over zijn pensioen? Hopelijk leest hij hier gewoon mee, en stopt hij er echt mee, het is het risico niet meer waard. Hij is wereldtop geweest, maar hij is ondertussen 44 jaar en zijn ster is al een jaar of 5 tanende. En nu dus een horrorblessure.
 
Orhan Bilican is blijkbaar zwaar geblesseerd geraakt. Zijn benen zijn volledig naar de kloten en hij staat voor een revalidatie van minstens 6 maanden. :S

Misschien wordt het stilaan tijd voor hem om na te denken over zijn pensioen? Hopelijk leest hij hier gewoon mee, en stopt hij er echt mee, het is het risico niet meer waard. Hij is wereldtop geweest, maar hij is ondertussen 44 jaar en zijn ster is al een jaar of 5 tanende. En nu dus een horrorblessure.

Kende de atleet niet, maar ziet er niet gezond uit 😨
 
Misschien wordt het stilaan tijd voor hem om na te denken over zijn pensioen? Hopelijk leest hij hier gewoon mee, en stopt hij er echt mee, het is het risico niet meer waard. Hij is wereldtop geweest, maar hij is ondertussen 44 jaar en zijn ster is al een jaar of 5 tanende. En nu dus een horrorblessure.
Zo slecht zijn zijn resultaten toch niet, de laatste 5 jaren?
 
Zelf geen 49 kg wegen maar wel 109 kg stoten. dat is dus meer dan twee keer haar eigen lichaamsgewicht. Ik weet dat dit geen wereldrecord is, maar blijf dat toch altijd waanzinnig vinden.

 
Ik heb geen idee vanwaar deze thread plots komt maar Orhan is een powerlifter, geen gewichtheffer. Nogal een compleet andere sport.
Zelf geen 49 kg wegen maar wel 109 kg stoten. dat is dus meer dan twee keer haar eigen lichaamsgewicht. Ik weet dat dit geen wereldrecord is, maar blijf dat toch altijd waanzinnig vinden.

Zeker in de lichte categorieën zie je echt geschifte verhoudingen.

Om Yun-chol bij de mannen destijds (wel Noord-Korea, maak van die negatieve dopingtests wat je wil) had in de OS in Londen een resultaat bij het stoten van 168 kg, in Rio 1 kg meer. Dat in de categorie van -56 kg lichaamsgewicht.
En dan, in 2015:

Bij de vrouwen is o.a. Kuo Hsing-chun (Taiwan) een fenomeen. 140 kg in de -59 kg.

Ik vind trekken eigenlijk nog indrukwekkender, maar die gewichten zijn natuurlijk lager.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan