gevolgen parkeerboete Noorwegen niet betalen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

bossie

New member
Goeiemorgen,

Toen we terugkwamen aan onze wagen in het Noorse Sandvika na een tweetal uurtjes te gaan zwemmen stak er een parkeerboete achter de ruitenwisser. We meenden opgemaakt te hebben uit het bord dat een parkeerschijf voldoende was maar dat bleek pas vanaf een bepaald uur te zijn. We zullen wel in fout geweest zijn en ik betwist de boete dan ook niet maar tegelijk ga ik er niet flauw over doen: ik heb geen zin om die exuberante boete van 660 NOK (€ 66) te betalen.

Is het het overwegen waard om die boete niet te betalen, in acht genomen dat Noorwegen geen EU-land is (en bijgevolg misschien beperkt is in het opvragen van persoonsgegevens) en de kans klein is dat ik de eerstvolgende jaren nog met deze leasewagen/nummerplaat naar Noorwegen ga?

Merci!
 
Niet komen wenen dat een troep boze vikingen voor je deur staat. :unsure:

Alle gekheid op een stokje: je kan het inderdaad weigeren te betalen en ik denk dat daar weinig gevolg aan zal worden gegeven. Ik heb geen idee of er ernstige gevolgen zijn als je over pakweg een tiental jaar opnieuw naar Noorwegen gaat en je nog altijd in hetzelfde bedrijf werkt (want ik veronderstel dat je least via je werkgever?), maar €66 lijkt me, zeker in Noorwegen, te weinigzeggend.
 
Noorwegen is dan wel geen EU-lid, het is wel een Schengenland. Wij (België), wisselen als deel van dat Schengenakkoord informatie met hun uit en vice versa, onder meer voor politie- en justitiekwesties (zie: https://nl.wikipedia.org/wiki/Schengen-informatiesysteem ).

Ook: veel gemeenten daar gebruiken voor parkeerboetes particuliere bedrijven die dan een internationaal incassobureau inschakelen.

Betaal dus gewoon die boete als het daar ter plekke kan, of wanneer de rekening hier binnenkomt.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan