Gene paniek

Ik kan inderdaad een boek schrijven over mijn sociale fobie verleden. Om nog maar te zwijgen over hoe het heel mijn leven en carrière beïnvloedt de laatste 30 jaar. Dus ja, ik durf zeggen dat die 2 giechelende meisjes geen maatstaf zijn voor deze fobie om in publiek te spreken. Er zijn heel veel mensen die niet op dat podium in dat rusthuis durven stappen. Vandaar mijn woede :wallbash:

Ik heb gezien dat ze zelfs in een stadion gaan zingen. Ik word daar echt kwaad van als ik dat zie. Spreken voor 4 of 5 personen is voor heel veel mensen gewoon niet mogelijk. Dat meisje die niet durft zwemmen in open water, daar zie je letterlijk de angst. Toch een groot verschil met die 2 tieners.

Alhoewel ik het ergens wel snap. Als ze mensen zoals mij bellen, kom ik zelfs niet opdagen. Dus die mensen kunnen ze nooit tonen.
Dat doet mij denken aan een deelnemer van regi academy enkele jaren geleden. Die zei dat ze weinig zelfvertrouwen had. Bleek dat ze extreem perfectionistisch was.

Als je weinig zelfvertrouwen hebt doe je niet mee aan zo een programma. Zelfs toegeven dat je weinig zelfvertrouwen hebt op TV vraagt ballen

Wat ik mij afvroeg is of die auto's voorzien waren van dubbele bediening zoals leswagens. Anders zou ik daar toch ook nooit van mijn leven naast gaan zitten.
En iets wat ik ook erg opvallend vond was de montage van die camera's op de motorkap, dat kan toch nooit legaal zijn om zo het zicht te belemmeren?
Dat moet haast zo zijn, stel je voor dat die flauwvalt tijdens een angstaanval...

Dat moet haast zo zijn, stel je voor dat die flauwvalt tijdens een angstaanval...
Ik heb zelf nog iemand met rijangst begeleid om de baan op te durven gaan die nog enkele gradaties erger was dan wat we hier in het programma zien. Flauwvallen ging toen nog relatief simpel op te vangen zijn geweest. Zonder pedalen en mogelijkheid om zowat alles te overrulen is er geen enkele veilige manier om mensen met zo'n angst veilig de weg op te laten gaan. En voor die mensen zelf is het ook een mentale steun dat ze weten dat er kan ingegrepen worden.

Ah, hoogtevrees...😅
Ik heb dat zelf ook, dus ben benieuwd naar de uitdagingen die die 2 gaan moeten doorstaan.
Allesinds vind ik het einddoel al vreselijk om te moeten doen. Alleen al diene ladder omhoog gaan zou al te veel zijn voor mij.

Eigenlijk kan die tweeling niet zo goed zingen. :unsure:
Dat sloeg idd tegen, na een tijdje werd het wat beter maar dacht dat ze de toeschouwer gingen wegblazen. Zelfs Geubels kon er geen droge "jullie bibberden niet maar toonvast was het niet" van maken.

Iemand die schrik heeft van katten heb ik nog nooit gezien. Wist zelf niet dat dat bestaat.

Schrik van honden of gevogelte kende ik uiteraard wel, maar katten kende ik ook niet.

Die vrouw was ook niet aangevallen geweest door een kat. Veel van die dierenfobieën ontstaan na aangevallen geweest te zijn.

Leuke aflevering en straf dat de kandidaten 25m hoog op de brandweertrap konden. Ik zat bijna te zweten in hun plaats.. :-)

In dezelfde trend:

Onlangs moest ik ook op perron 4 zijn en heb toen ook wat moed nodig gehad om de eerste treden te nemen. Halverwege werd ik 'gered' door een spoorverandering; moest op spoor 8 zijn 😁

Ben wel van plan om het toch eens te proberen om boven te geraken, met de tips uit het programma.

Als er iemand in de toekomst daar passeert en ge ziet een bruine streep op den trap; it wasn't me 😅

Terug
Bovenaan