In 2007 met een drietal leden van 9lives naar Estland gegaan. Vanuit Tallinn tal van uitstapjes gedaan en op een avond een folderke gekregen van een tietenbar. We trokken onze stoute schoenen aan en verwachtten ons aan een soort "69" zoals Matroesjka's: een lange catwalk waar stripsters hun ding doen en waar wij veel te dure drankskes bestelden. Helaas was het daarbinnen toch wat anders. Door een kleerkast werden wij begeleid naar een tafelke en dan kwam daar een blonde del bij ons zitten die wat smalltalk deed. We bestelden allemaal een pint, maar die begon aan te dringen om champagne te bestellen maar die flessen kostten daar €100. Zoveel geld wilden we daar niet aan geven (we waren tussen 18 en 20) en na een tijd begon dat mens kwaad te worden en ons te bedreigen. Dan dropen we uiteindelijk toch maar af zonder een tiet te zien.
Achteraf bekeken hadden we gemakkelijk kunnen bijleggen, maar de sfeer was daar niet bepaald gezellig en die blonde del was ook niet moeders mooiste. Dan zijn we maar ergens anders pinten gaan pakken waar het een pak gezelliger was. Maar daar ook geen tieten.
Ha, dit doet me ergens aan denken!
Lente 2000, ik zit in het zesde middelbaar, en we zijn op Griekenlandreis. Op een bepaalde avond hadden we een paar uur vrij in Athene dus m'n kameraden en ik zijn op stap. Spreekt er ons ineens ene aan "hi where are you from - oh Belgie? Dag man hoe gaat het!". Had een leuke bar om iets te drinken, cocktails etc, dus wij denken "OK, lekker, doen". Beetje naïef natuurlijk. Stappen we daar ergens in een achtersteeg via een trap naar beneden een etablissement binnen, nogal donker met neonblauwe verlichting. We zetten ons in een soort halve ronde zithoek, en worden stante pede vergezeld van een paar schaars geklede maar echt wel knappe Griekse dames. "You buy me drink now?"
Erh. Even allemaal naar elkaar gekeken. Things crossed our minds. Maar we waren nog niet eens allemaal meerderjarig, wilden niet in de problemen komen en we hadden ook wel vrij snel door als we naar de kaart keken dat dat serieus duur zou gaan worden.
Dus eh, toch maar afgedropen. Beetje genant maar we hebben er eigenlijk wel hard mee gelachen ook. We waren wel wat wijzer geworden op een half uur tijd

Zelfde reis ook op een fuifje met een andere, best wel knappe, Vlaamse aangepapt die daar ook was met haar school die redelijk dichtbij onze school lag. Die moesten vroeger door en ze vroeg of ik mee wou gaan richting haar hotel. "Nee, ik ga hier nog wat fuiven met mijn maten". Valt het op dat ik toen nog een naïeve idioot was? Later die avond daagde het me dan wel dat ik stom was geweest, maar goed, geen naam of iets dergelijks dus daar hield het dan wel op. Daar ben ik nog wel ff lastig op mezelf voor geweest

In het algemeen wel een ZALIGE reis geweest. Heel veel plezier gehad, veel gezien, de culturele uitstappen waren nog niet de slechtste, overal lekker gegeten. En toch ook een paar keer 's nachts ontsnapt uit hotel om te gaan fuiven in de lokale bars. 1 keer in het midden van een giga barfight terechtgekomen, dan toch wijselijk richting hotel teruggekeerd