Gemeenteraadsverkiezingen

Voor wie stem jij met de gemeenteraadsverkiezingen?

• N-VA

Stemmen: 66 19,7%
  • Vlaams Belang

Stemmen: 46 13,7%
  • CD&V

Stemmen: 34 10,1%
  • Vooruit

Stemmen: 17 5,1%
  • O-VLD

Stemmen: 15 4,5%
  • Groen

Stemmen: 40 11,9%
  • PVDA

Stemmen: 5 1,5%
  • Lokale lijst

Stemmen: 44 13,1%
  • Onbeslist

Stemmen: 26 7,8%
  • Ik ga niet stemmen

Stemmen: 42 12,5%
  • Ik mag nog niet stemmen

Stemmen: 0 0,0%

• Totaal aantal stemmers
    335
Ben toch wel serieus teleurgesteld over de resultaten im mijn stad.

Dezelfde partij is hier al meer dan 20 jaar aan de macht en het is dan ook hun fout dat er hier zeer veel mis gaat. Mensen klagen online en buiten elke keer opnieuw en opnieuw. Ik heb zelfs een tijdje als flexijob in een winkel gewerkt en hoorde daar bijna dagelijks hoe de stad er zo slecht aan toe is door het bestuur.

Je zou denken dat het huidige bestuur dan op zen minst wat verliest al zou het maar een procent zijn. Neen, hier heeft de Cd&V meer dan 10% winst en heeft ze nu zelfs een volledige meerderheid van 55%.
Ik kan dat oprecht soms niet snappen. Winkels worden hier weg gehouden, de huur van de handelspanden swingen de pan uit, mensen voelen zich onveilig, er is serieuze leegstand aan de gang waardoor ook de ouderen die op Cd&V zouden stemmen al veel meer moeten doen om naar een winkel te kunnen geraken.

Achja het zal hier wss pas serieus veranderen als de oudere generatie sterft. Het is te hopen dat dan de stad nog te redden valt

44-45% zou wss voldoende zijn voor absolute meerderheid
Voorlopig idd 18 zetels vs 17 voor de rest

Nu op zich zou dat wel eens goed zijn om te zien wat er stand houdt van hun standpunten eens ze besturen (zelfs zonder water bij de wijn te doen). We zien in Zelzate alvast geen succes met de PvdA formule (en waarvan een deel nog enkel wegens procedurefouten stand heeft gehouden)

Die is niet het soort post dat we verwachten in P&A
Forza Ninove mogelijk weer net niet.

Voorlopig idd 18 zetels vs 17 voor de rest

Nu op zich zou dat wel eens goed zijn om te zien wat er stand houdt van hun standpunten eens ze besturen (zelfs zonder water bij de wijn te doen). We zien in Zelzate alvast geen succes met de PvdA formule (en waarvan een deel nog enkel wegens procedurefouten stand heeft gehouden)

Een miserabele burgemeester voor een miserabele stad, het zou wel passen.

Ik snap echt niet dat die kopstukken (zoals Jos D'Haese nu) doen alsof sommige bevolkingsgroepen niet mochten stemmen vandaag.

Laat het maar eens gebeuren daar in Ninove, dan kunnen we eens zien wat dat geeft met een burgemeester van VB aan de macht. Of het valt tegen of het valt mee.

Een miserabele burgemeester voor een miserabele stad, het zou wel passen.
Mss, maar anderzijds kan je ook de vraag stellen of een samenraapsel van letterlijk al de rest een beter alternatief is? Er zal wel een reden zijn waarom een partij een groot aantal stemmen krijgt. Men wenst iets anders, dat is duidelijk.

Ook wel opgelucht voor De Wever dat NVA standhoudt en PVDA daar niet aan de macht komt.

Niet alleen voor Antwerpen, maar ook federaal kunnen we missen als kiespijn dat hij verzwakt de onderhandelingen zou moeten verderzetten.

die verslaggeving van VRT is ook maar chaotisch. veel interviews, speeches die onderbroken worden, om dan halverwege in een ander interview in te pikken

Kan een burgemeester eigenlijk veel doen aan "minder migratie!" in zijn stad/gemeente...?
geen opvangplaatsen beschikbaar in de gemeente, sociale woonvoorzieningen moelijker bereikbaar maken voor niet-inwoners, instructies aan ocmw, etc.

Dewever blijf toch een ongezien fenomeen.
De eerste keer dat ik een jaar of 20 geleden een live debat met hem zag en hij daar stond voor een toen nog onbekende kleine partij was ik al onder de indruk.
Erna brak hij door en zoveel jaar later blijft hij nog zo populair en heeft hij met die dwerg kartelpartij van toen het politieke landschap mee herschud.
Zoveel jaar meedraaien in de hoogste regionen zonder, buiten wat toenemend cynisme, al te veel sleet.
Nu daar een marxistische partij van de macht afhouden en federaal aan de top staan én partijvoorzitter zijn.
Ongelooflijk.

Laatst bewerkt:
als die een meerderheid haalt is daar toch niets van te zeggen. Beetje ridicuul dat we mensen waar we de mening niet van delen miserabel gaan noemen.

Ik heb die mens al bezig gezien hoor, in levende lijve. Miserabel is nog een beschaafde term voor wat ik van hem vind.
Jij en al de rest mag daar anders over denken, geen probleem. Voor de duidelijkheid: ik stem niet in Ninove dus het gaat mij niet persoonlijk aan. Maar ik ben bekend met D’haeseleer en wat mensen op die lijst. Tsjah, arm Vlaanderen.

Mss, maar anderzijds kan je ook de vraag stellen of een samenraapsel van letterlijk al de rest een beter alternatief is? Er zal wel een reden zijn waarom een partij een groot aantal stemmen krijgt. Men wenst iets anders, dat is duidelijk.

Ninove is a shithole. Die stad leeft niet, lijkt vastgeroest te zijn in de jaren ‘80.
Deels de schuld van de lokale politiek, deels de schuld van de nationale politiek die, zoals al enkele keren besproken werd, de Denderstreek heeft achtergesteld qua federale middelen. Gebrek aan lokale politiekers die nationaal doorstoten en daar de forcing voor hun geboortestreek voeren.

Terug
Bovenaan