Gemeenteraadsverkiezingen

Voor wie stem jij met de gemeenteraadsverkiezingen?

• N-VA

Stemmen: 66 19,7%
  • Vlaams Belang

Stemmen: 46 13,7%
  • CD&V

Stemmen: 34 10,1%
  • Vooruit

Stemmen: 17 5,1%
  • O-VLD

Stemmen: 15 4,5%
  • Groen

Stemmen: 40 11,9%
  • PVDA

Stemmen: 5 1,5%
  • Lokale lijst

Stemmen: 44 13,1%
  • Onbeslist

Stemmen: 26 7,8%
  • Ik ga niet stemmen

Stemmen: 42 12,5%
  • Ik mag nog niet stemmen

Stemmen: 0 0,0%

• Totaal aantal stemmers
    335
Dubbelinterview D'Haese - De Wever. Jos is koekerond, maar als PVDA echt de meerderheid van de stemmen gaat denk ik dat De Wever een attack krijgt. 't Stad weer een immense schuldenput dankzij incompetente bolsjewieken.

Dubbelinterview D'Haese - De Wever. Jos is koekerond, maar als PVDA echt de meerderheid van de stemmen gaat denk ik dat De Wever een attack krijgt. 't Stad weer een immense schuldenput dankzij incompetente bolsjewieken.
Kan je het artikel hier posten? Heb geen hln plus :)

Het leert niet veel eerlijk gezegd, D'Haese zegt dat het beleid van De Wever de stad onbetaalbaar maakt voor de inwoners, De Wever zegt dat de voorstellen van PVDA onbetaalbaar zijn voor de stad.

Het is wel duidelijk uit het interview dat ze effectief bij de PVDA geen duidelijk idee hebben hoe ze hun plannen moeten betalen

Spijtig dat de grootste partij automatisch de burgemeester moet leveren, anders zag ik een linkse coalitie van Vooruit, Groen en PVDA nog wel zitten.

Anderzijds ook helemaal geen zin in een voortzetting van het huidige N-VA beleid. Daar heeft men Annick De Ridder zopas vervangen met Johan Klaps, weer iemand die zeer nauwe banden onderhoudt met de vastgoedwereld en daar samenwerkt met de voormalige (aangebrande) schepen Rob Van de Velde.

Hopelijk krijgen we de komende legislatuur meer tegengewicht van de linkse partijen om die uitverkoop van Antwerpen zonder oog voor stedenbouwkundige adviezen of betaalbaar wonen wat tegen te gaan.

Laatst bewerkt:
Spijtig dat de grootste partij automatisch de burgemeester moet leveren, anders zag ik een linkse coalitie van Vooruit, Groen en PVDA nog wel zitten.

Anderzijds ook helemaal geen zin in een voortzetting van het huidige N-VA beleid. Daar heeft men Annick De Ridder zopas vervangen met Johan Klaps, weer iemand die zeer nauwe banden onderhoudt met de vastgoedwereld en daar samenwerkt met de voormalige (aangebrande) schepen Rob Van de Velde.

Hopelijk krijgen we de komende legislatuur meer tegengewicht van de linkse partijen om die uitverkoop van Antwerpen zonder oog voor stedenbouwkundige adviezen of betaalbaar wonen wat tegen te gaan.
Klopt toch niet? Diegene met de meeste stemmen komt eerst aan zet en moet een kans krijgen om coalitie te maken en burgemeester te worden, als dat niet lukt mag er nog altijd andere coalitie gemaakt worden, dan is het diegene uit die coalitie met de meeste stemmen die burgemeester moet worden… zo heb ik het begrepen

Klopt toch niet? Diegene met de meeste stemmen komt eerst aan zet en moet een kans krijgen om coalitie te maken en burgemeester te worden, als dat niet lukt mag er nog altijd andere coalitie gemaakt worden, dan is het diegene uit die coalitie met de meeste stemmen die burgemeester moet worden… zo heb ik het begrepen
Ja, ik bedoel dus de grootste partij van de coalitie die gaat besturen. Sorry als dat niet duidelijk was.

Ondertussen zijn er al steden in Wallonië die geen financieerder meer vinden voor hun putten: https://www.rtbf.be/article/des-com...ns-ath-namur-la-louviere-et-verviers-11444396

Ze rekenen op de federale overheid (dus alweer op Vlaanderen)

Ondertussen zijn er al steden in Wallonië die geen financieerder meer vinden voor hun putten: https://www.rtbf.be/article/des-com...ns-ath-namur-la-louviere-et-verviers-11444396

Ze rekenen op de federale overheid (dus alweer op Vlaanderen)
Ze hebben wel een punt als het gaat over OCMW-bevoegdheden die steeds meer geld kosten. Die meerkost komt er eigenlijk door gewijzigd federaal beleid, waardoor steeds meer mensen geen werkloosheidsuitkeringen meer krijgen, maar het OCMW dus moet opdraaien zonder dat de gemeenten zelf veel mogelijkheden hebben tot activering (wél schorsing, maar dat lost de problematiek niet op). Een klassieke vestzak-broekzak operatie dus, maar waarbij het wel een verschuiving van de kost van federaal naar gemeentelijk vlak is.

het verhaal van "ze rekenen weer op federaal, dus Vlaanderen" is dus genuanceerd.

Ze hebben wel een punt als het gaat over OCMW-bevoegdheden die steeds meer geld kosten. Die meerkost komt er eigenlijk door gewijzigd federaal beleid, waardoor steeds meer mensen geen werkloosheidsuitkeringen meer krijgen, maar het OCMW dus moet opdraaien zonder dat de gemeenten zelf veel mogelijkheden hebben tot activering (wél schorsing, maar dat lost de problematiek niet op). Een klassieke vestzak-broekzak operatie dus, maar waarbij het wel een verschuiving van de kost van federaal naar gemeentelijk vlak is.

het verhaal van "ze rekenen weer op federaal, dus Vlaanderen" is dus genuanceerd.
Ze kunnen natuurlijk ook iets doen aan de tewerkstelling in Wallonië
Het zijn tenslotte dezelfde partijen (zelfs de kopstukken in oa Charleroi en Bergen)

Ze kunnen natuurlijk ook iets doen aan de tewerkstelling in Wallonië
Het zijn tenslotte dezelfde partijen (zelfs de kopstukken in oa Charleroi en Bergen)
De gemeentes hebben weinig bevoegdheden op het vlak van arbeidsmarktbeleid. Je kan het de gemeentes dus niet verwijten.

Dingen zoals opleiding en arbeidsmarkt zijn regionale bevoegdheden, momenteel MR dus.

Zonet eens de brievenbus leeggemaakt.
Veel reclame/folders uiteraard van lokale politici

Maar 1 witte enveloppe, met naam-voornaam van mijn vrouw op (handgeschreven met pen)
Met daarin, een flyer van een schepen

Nu de vraag: 1. hoe komt die aan die (persoons-adres) gegevens?
Het is nie dat we die persoon kennen dus dat kan toch enkel als men het rijksregister consulteerde?
2. En is dat toegestaan?

Ik stond deze week vlakbij mijn brievenbus, een lokale wannabe-politica kwam er foldertjes in steken met haar wagen dan nog...

Ik: "Het is echt niet nodig mevrouw, ik heb liever géén reclame, zie de sticker."
Zij: [IJzige stilte, kijkt vies, maar steekt die foldertjes er toch in, in mijn brievenbus dus]
Ik: "Als ge nu nog effe wacht, dan doe ik m'n brievenbus wel open dan kunt ge ze terug hebben, moet ik ze niet in mijn papierbak gooien en heeft iemand anders er nog iets aan."
Zij: [Kijkt nog eens vies, stapt zonder enige schaamte in haar terreinwagen om letterlijk nog 10 meter te overbruggen naar de volgende woning, want een straat afstappen is al te veel moeite]

Echt waar, f*ck off denk ik dan.

Intussen een gepersonaliseerde brief van de voorzitter van de lokale joggingbrief,
een mail van de lokale offshoot van een nationale politiek partij (waar ik een lidkaart van heb, dus dat snap ik nog) en een brief van mijn ex-leerkracht Frans.

Allen andere partijen, tja, sorry hoor... eigenlijk geef ik geen hol om de lokale politiek.

Volgende keer aan mijn brievenbus bij de gemeenteraadsverkiezingen een wit A4 met de volgende boodschap:
"Ik stem op een willekeurige partij die 0 foldertjes in mijn brievenbus heeft achtergelaten.
Hier uw papierwerk deponeren kost u een kans op mijn stem. Alvast bedankt!"

De gemeentes hebben weinig bevoegdheden op het vlak van arbeidsmarktbeleid. Je kan het de gemeentes dus niet verwijten.

Dingen zoals opleiding en arbeidsmarkt zijn regionale bevoegdheden, momenteel MR dus.
Dat is net wat ik zeg: PS heeft tot nu altijd in de regionale regering gezeten (en vaak federaal), met dan nog eens kopstukken uit een aantal van die steden.
Resultaat: virtueel failliet en dat ondanks de miljarden die ze jaarlijks van Vlaanderen ontvangen

Dat is net wat ik zeg: PS heeft tot nu altijd in de regionale regering gezeten (en vaak federaal), met dan nog eens kopstukken uit een aantal van die steden.
Resultaat: virtueel failliet en dat ondanks de miljarden die ze jaarlijks van Vlaanderen ontvangen
Nee, de regionale regering is niet virtueel failliet.

En ook steden ontvangen geen 'miljarden' van Vlaanderen, je mengt beide zaken door elkaar.

Zonet eens de brievenbus leeggemaakt.
Veel reclame/folders uiteraard van lokale politici

Maar 1 witte enveloppe, met naam-voornaam van mijn vrouw op (handgeschreven met pen)
Met daarin, een flyer van een schepen

Nu de vraag: 1. hoe komt die aan die (persoons-adres) gegevens?
Het is nie dat we die persoon kennen dus dat kan toch enkel als men het rijksregister consulteerde?
2. En is dat toegestaan?
Ik heb me daar bij de vorige verkiezingen ook aan geërgerd, nu ook weer een persoonlijke brief gekregen, maar het mag blijkbaar, onder bepaalde voorwaarden, wel artikel uit 2019:

Nee, de regionale regering is niet virtueel failliet.

En ook steden ontvangen geen 'miljarden' van Vlaanderen, je mengt beide zaken door elkaar.
Dan moeten de steden en gemeenten maar geld aan de Waalse overheid vragen ipv federaal

de Franse Gemeenschap is zo goed als failliet.

Ze moeten geld halen bij de Waalse overheid door meeruitgaven door gewijzigd federaal beleid. Niet echt logisch.
Federaal is er geld tekort
In Wallonië en Brussel is er nog meer geld tekort

En ook in Vlaanderen is er een tekort

Minder uitgeven aan andere zaken kan ook, of eindelijk eens werk maken van meer werkende (en niet aan de overheid).
Maar dat is precies ook wat pvda niet wilt, die willen nog massaal meer geld uitgeven aan inactieven (en de belastingen verhogen)

Ze moeten geld halen bij de Waalse overheid door meeruitgaven door gewijzigd federaal beleid. Niet echt logisch.
Die meeruitgaven van het gewijzigd federaal beleid zijn peanuts langs de financiële puinhopen die ze al jaren aan het accumuleren zijn.
En dat na tal van herstelplanning, pogingen tot economische relances, Marshallplannen, ... staan ze hier nu terug met "plan Oxygène". Ze moeten gewoon eens orde op zaken stellen en hun budget op orde krijgen.

Ik heb me daar bij de vorige verkiezingen ook aan geërgerd, nu ook weer een persoonlijke brief gekregen, maar het mag blijkbaar, onder bepaalde voorwaarden, wel artikel uit 2019:

Thnx

Nu het is geen brief hè (met postzegel of adres gegevens - straat en huisnummer)

Gewoon naam van mijn vrouw (ik woon hier precies ook niet meer) en handmatig in de bus gestoken

Terug
Bovenaan