Gemeenteraadsverkiezingen

Voor wie stem jij met de gemeenteraadsverkiezingen?

• N-VA

Stemmen: 66 19,7%
  • Vlaams Belang

Stemmen: 46 13,7%
  • CD&V

Stemmen: 34 10,1%
  • Vooruit

Stemmen: 17 5,1%
  • O-VLD

Stemmen: 15 4,5%
  • Groen

Stemmen: 40 11,9%
  • PVDA

Stemmen: 5 1,5%
  • Lokale lijst

Stemmen: 44 13,1%
  • Onbeslist

Stemmen: 26 7,8%
  • Ik ga niet stemmen

Stemmen: 42 12,5%
  • Ik mag nog niet stemmen

Stemmen: 0 0,0%

• Totaal aantal stemmers
    335
Ondertussen ben ik verhuisd maar moet ik nog gaan stemmen in mijn vorige stad.
Het gaat mij redelijk veel tijd kosten maar ik ga graag mijn stem geven om VB en PVDA zo ver mogelijk van de macht te houden.

Stemtest nog eens gedaan en echt een opvallend slechte match met Vooruit in Aalst, dat zal het dus niet worden - helaas ook niet echt een uitgesproken favoriet vermits een deel van de vragen mij onverschillig laten of ik compleet niet op de hoogte ben van de materie.

Als ik echt kritisch ben en enkel aankruis wat me echt interesseert - amper 3 vragen :thinking: en dan heb ik ook nog 1 veto antwoord ook

Overal ten Vlaanderen staan nu borden van VB met daarop '' 'Gemeente' Weer Van Ons'', soms zelfs in het kleinste gehucht. Ik kan er niet aan doen om te denken: 'Van wie is (bv) Buggenhout dan nu'? :lol:

In Knokke-Heist hebben we veel natuur, het is er proper, goeie horeca, de nodige winkels, we liggen goed tov andere grote steden.

Andere steden? Knokke-heist is een gemeente.
Laat ons ook eerlijk zijn, Knokke is inderdaad proper en er zijn winkels ja. Maar er is ook weinig speciaal aan.
Veel van de mensen die er wonen hoeven zich geen zorgen te maken over de woon-werk verplaatsing. En echt tewerkstelling is er ook niet, of het moet in de horeca zijn of bij de phillip plein winkel.

Als het exclusieve karakter van Knokke-Heist zou verdwijnen dan vrees ik dat we de marginaliteit en de criminaliteit zullen aantrekken.

Ben als kind/tiener altijd bijzonder graag naar Oostende geweest. Ze hadden een prachtig openluchtzwembad, enkele dancings in de Langestraat, leuke events in de zomer. Ik vind dat de stad toch heel veel van haar pluimen heeft verloren.

Het exclusieve karakter is gewoon zelf gecreëerd en gehyped.
De prijzen die er gevraagd worden zijn op geen enkele manier te rechtvaardigen. Het blijft in stand omdat mensen met geld het graag willen uitgeven om gelijkgezinde als buurman te hebben.

Is dat nu een gedacht of komt zowat de enige reclame van Vooruit, al dan niet samen met andere partij, voor komende verkiezingen? Het is misschien regionaal, maar wel opvallend.
Voor de federale en regionale verkiezingen had ik dan vooral reclame van VB, NVA en PVDA. Toch een groot verschil. Komt dat dan door de lokale partijbesturen die investeren, of puur toeval?

Overal ten Vlaanderen staan nu borden van VB met daarop '' 'Gemeente' Weer Van Ons'', soms zelfs in het kleinste gehucht. Ik kan er niet aan doen om te denken: 'Van wie is (bv) Buggenhout dan nu'? :laugh:

De beste borden staan in Ninove.

‘Hier spreekt men Vlaams!’
En daaronder Forza Ninove.

Forza Ninove. Forza Ninove.

Laat dat even inzinken.

Is dat nu een gedacht of komt zowat de enige reclame van Vooruit, al dan niet samen met andere partij, voor komende verkiezingen? Het is misschien regionaal, maar wel opvallend.
Voor de federale en regionale verkiezingen had ik dan vooral reclame van VB, NVA en PVDA. Toch een groot verschil. Komt dat dan door de lokale partijbesturen die investeren, of puur toeval?

Toeval, ik heb de N-VA folder zelfs 2 keer in de bus gekregen, dacht eerst waarom is dit nu identiek dezelfde maar één pagina (met persoonlijke reclame voor een kandidate) verschilde effectief... wat een papierverspilling.

Ik vind dat burgers het recht zouden moeten hebben om dit soort folders ook te weigeren met je "géén reclame" sticker, als ik me wil informeren, dan ga ik wel op zoek naar neutrale informatie, politieke folders zijn gewoon goede intenties zonder garantie en wat propaganda in het beste geval, leugens en valse beloftes in het slechtste.

Ik vind dat burgers het recht zouden moeten hebben om dit soort folders ook te weigeren met je "géén reclame" sticker, als ik me wil informeren, dan ga ik wel op zoek naar neutrale informatie, politieke folders zijn gewoon goede intenties zonder garantie en wat propaganda in het beste geval, leugens en valse beloftes in het slechtste.
Ik vind het algemeen eigenlijk niet meer van deze tijd om een berg papieren propaganda in de bus te krijgen. Dat wordt hier ook meteen weggegooid en ik denk dat velen het zo aanpakken.

Ik vind het algemeen eigenlijk niet meer van deze tijd om een berg papieren propaganda in de bus te krijgen. Dat wordt hier ook meteen weggegooid en ik denk dat velen het zo aanpakken.
Jullie krijgen het tenminste nog in de bus. Hier laat Open VLD aan alle dieven weten of er iemand thuis is of niet door een deurhanger met “niemand thuis” op aan de voordeur te hangen. :unsure:

De ganse buurt klaagt hier al een paar jaar over de toestand van de wegen. Nu "toevallig" (?) gaan ze beginnen met de vernieuwing. Aangekondigd door een brief ondertekend door de schepen herself. De brief ook geschreven met een toon van "kijk eens wat ik voor u doe!". :lol: Goed geprobeerd, die strategie is zo oud als de straat ( :unsure: ), zou dat mensen over de streep trekken om op die persoon te stemmen?

De ganse buurt klaagt hier al een paar jaar over de toestand van de wegen. Nu "toevallig" (?) gaan ze beginnen met de vernieuwing. Aangekondigd door een brief ondertekend door de schepen herself. De brief ook geschreven met een toon van "kijk eens wat ik voor u doe!". :laugh: Goed geprobeerd, die strategie is zo oud als de straat ( :unsure: ), zou dat mensen over de streep trekken om op die persoon te stemmen?
Nu er pas aan beginnen is een reden te meer om niet voor die schepen te stemmen, want ge zit nu dan in een straat die helemaal open ligt, overal zand, modder, kunt niet aan uwen oprit etc 😁
Beter doen zoals in Leuven: dit voorjaar hebben ze heel wat straten vernieuwd. Alles ziet er nu dus piekfijn uit en dat is wat mensen nu onthouden, een maand voor de verkiezingen 😅😅

In de regio, Aalst hebben ze een andere aanpak: wegenwerken 365 dagen/jaar in combinatie met slechte wegen, constant file (zowel door verkeer als door wegwerkzaamheden), omleidingen, circulatieplannen en elke 250m een andere max. toegelaten snelheid. Keuzestress is er dan ook niet.

Nu er pas aan beginnen is een reden te meer om niet voor die schepen te stemmen, want ge zit nu dan in een straat die helemaal open ligt, overal zand, modder, kunt niet aan uwen oprit etc 😁
Beter doen zoals in Leuven: dit voorjaar hebben ze heel wat straten vernieuwd. Alles ziet er nu dus piekfijn uit en dat is wat mensen nu onthouden, een maand voor de verkiezingen 😅😅
Mja, heraanleg Tiense poort is nochtans een complete ramp. Het duurt daar nu 2 tot 3 keer langer om door het rode licht te geraken.

Het is nu in elk geval wel veiliger en het verkeer stroomt ook vlotter door als je moet afslaan. Het aanschuiven vanuit Tienen richting Leuven is wel erger ja, correct.

Met burgemeester D'Haese zou 't Stad zich weer in een schuldenput werpen.
Je bedoelt zoals burgemeester De Wever?
Nu, dat kan wel weer genuanceerd worden, hoewel geen schulden hebben als overheid niet per se betekent dat je "goed" bezig bent...
Gaan (toekomstige) investeerders in de Stad leuk vinden.
PvdA wil dus nationaliseren op stedelijk niveau. Eigenlijk een vorm van diefstal. Gaan ze dat juridisch kunnen kortsluiten? Geen kenner hier.
Willen en kunnen zijn twee aparte dingen natuurlijk.
In Gent worden de meeste parkings uitgebaat door de stad en in mijn ogen biedt dat een waaier aan goede mogelijkheden:
Zo denk ik aan tarieven, samenwerking naar capaciteit toe, een simpel overzicht van hoe vol welke parkings zijn (allemaal op die pagina te vinden).
In Antwerpen is het onmogelijk om te weten waar je eigenlijk best naartoe rijdt op voorhand.
Vooral handig bij drukkere evenementen natuurlijk.

Zo denk ik aan tarieven, samenwerking naar capaciteit toe, een simpel overzicht van hoe vol welke parkings zijn (allemaal op die pagina te vinden).
In Antwerpen is het onmogelijk om te weten waar je eigenlijk best naartoe rijdt op voorhand.
Vooral handig bij drukkere evenementen natuurlijk.

Tien seconden zoekwerk. :wink:

Tien seconden zoekwerk. :wink:
Ik zie daar hoegenaamd geen realtime capaciteit van de parkings. Dus zou geen flauw idee hebben waar ik nog plek kan vinden op drukke dagen voordat ik de stad binnenrij langs een van de hoofdassen...
Dat er vertraging is op de Ring heb ik geen fancy kaartje op een webpagina voor nodig om dat te weten.

Terug
Bovenaan