Gegeerde gemeenten en steden

Ik heb ook ooit in steden gewoond en toch nooit 35 min gewandeld dat niet als doel had een leisure/sport wandeling te zijn. (Dus niks functioneels)

Heen en terug ben je een uur kwijt dan voor iets dat toch veel sneller is met de fiets of auto. Misschien ben ik te gehecht aan mijn tijd dan :p.
In een stad heb je veel vaker te maken met parkeerproblemen, vandalisme, diefstal,... Waardoor iets langer onderweg zijn, veel stress kan voorkomen.
Ik woonde 14 minuten snelwandelen van het station vroeger toen ik pendelde. Heb misschien 10x de auto genomen over meerdere jaren. Net zoals zovelen vond ik die wandeling eerder ontspannend, in tegenstelling tot met de auto gaan.
Of bezoek kun je dat toch ook niet aandoen. Ik woon nu 2km van het station en ik zie dat toch nooit iemand te voet doen door de wijk.
Zal van de ingesteldheid afhangen zeker? Ik doe enkel 2km met de auto als ik ofwel te veel spullen mee moet nemen, ofwel nog elders heen moet waardoor de totale afstand meer dan 5km is. Ik heb ook een kleuterbugy die 25kg aankan zodat ik mijn 5jarige mee kan pakken zonder gezeur van moe zijn. 🤷‍♀️
 
Ik heb ook ooit in steden gewoond en toch nooit 35 min gewandeld dat niet als doel had een leisure/sport wandeling te zijn. (Dus niks functioneels)

Heen en terug ben je een uur kwijt dan voor iets dat toch veel sneller is met de fiets of auto. Misschien ben ik te gehecht aan mijn tijd dan :p.

Of bezoek kun je dat toch ook niet aandoen. Ik woon nu 2km van het station en ik zie dat toch nooit iemand te voet doen door de wijk.

35 minuten is toch niet zo heel abnormaal? Ik neem ook voor het minste de fiets, maar er zijn genoeg mensen die zich door de stad bewegen door een combinatie van openbaar vervoer en stappen. Aan 35 minuten zit je vrij snel. In Antwerpen van het MAS naar de Groenplaats ofzo stappen is toch ook al snel 20 minuten, terwijl die afstand echt niks is.

Als het office day is, en ik moet van Bxl-Centraal naar het einde van de Leuvenseweg/Kunst-Wet wandelen, ben ik toch ook al snel 15 minuten aan het stappen. En in mijn gevoel voelt dat maar aan als 5 minuutjes. 'Staptijd' kan je heel nuttig gebruiken. Ik doe dan vaak mijn telefoontjes.
 
Waar Wilcao woont - in Kanne- daar zou ik toch willen wonen.
De Voerstreek is ook zeer mooi, maar het ligt toch wat afgelegen binnen Vlaamse termen.
Er zouden zelfs problemen zijn qua stroom en watervoorziening van tijd tot tijd (?).
Ik woon nu in Emael. Een dorpje verder, maar nog altijd een fijne locatie. Vanwaar waart gij ook alweer?
 
35 minuten is toch niet zo heel abnormaal? Ik neem ook voor het minste de fiets, maar er zijn genoeg mensen die zich door de stad bewegen door een combinatie van openbaar vervoer en stappen. Aan 35 minuten zit je vrij snel. In Antwerpen van het MAS naar de Groenplaats ofzo stappen is toch ook al snel 20 minuten, terwijl die afstand echt niks is.

Als het office day is, en ik moet van Bxl-Centraal naar het einde van de Leuvenseweg/Kunst-Wet wandelen, ben ik toch ook al snel 15 minuten aan het stappen. En in mijn gevoel voelt dat maar aan als 5 minuutjes. 'Staptijd' kan je heel nuttig gebruiken. Ik doe dan vaak mijn telefoontjes.

Ja, dat is waar. Mijn perceptie zal wat verdraait zijn aangezien ik het lang niet heb gedaan & met kleine kinderen het ook niet echt praktisch is om ze zo naar verschillende school/crèche te doen.

Ik gebruik overigens ook niet de auto meestal voor 2-3km afstanden waarop ik niets moet meezeulen en het niet regent, maar gewoon de (elektrische) fiets (en zo'n elektrisch bakfiets ding als de kinderen mee zijn)
 
Ja, dat is waar. Mijn perceptie zal wat verdraait zijn aangezien ik het lang niet heb gedaan & met kleine kinderen het ook niet echt praktisch is om ze zo naar verschillende school/crèche te doen.

Ik gebruik overigens ook niet de auto meestal voor 2-3km afstanden waarop ik niets moet meezeulen en het niet regent, maar gewoon de (elektrische) fiets (en zo'n elektrisch bakfiets ding als de kinderen mee zijn)

Denk dat als je op de 'buiten' woont je ook altijd veel sneller geneigd bent om met de auto (/fiets te gaan). 10 minuutjes in een grootstad stappen voelt minder als een 'inspanning' aan dan wanneer je ergens moet stappen in random Zuienkerke ofzo waar er geen hol te zien is.

Maar alles is perceptie en gewoonte eh. Ik heb al 6 jaar m'n rijbewijs, en als ik in die jaren 50 keer de auto heb genomen zal het veel zijn. Terwijl ik wrs op veel meer plaatsen zit dan de gemiddelde automaniak.
 
1-5 km tevoet
2-12 km fiets
10+ auto
openbaar vervoer..... lol

Vorige week toevallig moeten kiezen of ik te voet zou gaan of het openbaar vervoer zou nemen om van de ene kant van Gent (Strop) naar Wondelgem te gaan.
Na een vlugge controle bleek het volgens google 55 minuten te zijn met het openbaar vervoer en 1u25 wandelen. De keuze was vrij snel gemaakt. (De conclusie was vooral dat ze bij google traag wandelen want uiteindelijk heb ik 1u16min gewandeld.)

Ik woon eigenlijk behoorlijk graag in Wondelgem en op de locatie dat we nu aan het bouwen zijn is helemaal top in mijn opinie.
Misschien als de kinderen ooit de deur uit zijn dat ik meer op de buiten zou gaan wonen. Maar voor nu is alles heerlijk dichtbij.
 
Ik heb ook ooit in steden gewoond en toch nooit 35 min gewandeld dat niet als doel had een leisure/sport wandeling te zijn. (Dus niks functioneels)

Heen en terug ben je een uur kwijt dan voor iets dat toch veel sneller is met de fiets of auto. Misschien ben ik te gehecht aan mijn tijd dan :p.

Of bezoek kun je dat toch ook niet aandoen. Ik woon nu 2km van het station en ik zie dat toch nooit iemand te voet doen door de wijk.
Da's perfect normaal in bv Gent hoor. Als je simpelweg aan de Zuid moet parkeren (mag de LEZ niet binnen) en je wilt naar bv de Korenmarkt dan moet je ook een kilometer enkel wandelen. EN als je in het miljoenenkwartier woont en je wilt naar het centrum dan moet je echt een kieken zijn om de auto te nemen, of het moet echt slecht weer zijn.
 
Ik woon nu in Emael. Een dorpje verder, maar nog altijd een fijne locatie. Vanwaar waart gij ook alweer?
Het zeer cosmopolitische Veldwezelt, ook wel eens Maastricht-West genoemd.
Zoals ge wellicht weet, een typisch boerendorp maar we hebben wel 5 frituren :p
Voor de een zijn we eerder Maasland, die van Maasland vinden dan weer Haspengouw, achjaaaa :)
 
Het zeer cosmopolitische Veldwezelt, ook wel eens Maastricht-West genoemd.
Zoals ge wellicht weet, een typisch boerendorp maar we hebben wel 5 frituren :p
Voor de een zijn we eerder Maasland, die van Maasland vinden dan weer Haspengouw, achjaaaa :)
Ahja, juist. En inderdaad veel frituren daar :laugh: .
 
Denk dat als je op de 'buiten' woont je ook altijd veel sneller geneigd bent om met de auto (/fiets te gaan). 10 minuutjes in een grootstad stappen voelt minder als een 'inspanning' aan dan wanneer je ergens moet stappen in random Zuienkerke ofzo waar er geen hol te zien is.

Maar alles is perceptie en gewoonte eh. Ik heb al 6 jaar m'n rijbewijs, en als ik in die jaren 50 keer de auto heb genomen zal het veel zijn. Terwijl ik wrs op veel meer plaatsen zit dan de gemiddelde automaniak.
Ja maar je spreekt hier nu al over 10 minuten (daarvoor nog 20 minuten), 32 minuten is echt wel van een totaal andere grootte orde.
 
Terug
Bovenaan