Gedagvaard voor vrederechter voor hoofdsom 25euro

Dat is al helemaal absurd, ziekenhuizen zijn aangesloten op de KSZ en krijgen adreswijzigingen automatisch door als de domicilie wordt aangepast in het rijksregister.
De adressen automatisch laten bijwerken in hun systeem, in batch en masse, zullen ze niet mogen doen.
Wat wel een mogelijkheid is, is een appel doen op de RRN-databank van zodra er iets gebeurt met een dossier, bijvoorbeeld factuur versturen.
Maar systematische batches laten draaien om de eigen database steeds automatisch te laten bijwerken lijkt mij eerder uitgesloten (gebaseerd op eigen ervaring in een gelijkaardige omgeving, waarvoor we ooit de vraag hebben gesteld).
 
De adressen automatisch laten bijwerken in hun systeem, in batch en masse, zullen ze niet mogen doen.
Wat wel een mogelijkheid is, is een appel doen op de RRN-databank van zodra er iets gebeurt met een dossier, bijvoorbeeld factuur versturen.
Maar systematische batches laten draaien om de eigen database steeds automatisch te laten bijwerken lijkt mij eerder uitgesloten (gebaseerd op eigen ervaring in een gelijkaardige omgeving, waarvoor we ooit de vraag hebben gesteld).
Wat wel best ooit eens mogelijk zou moeten zijn, is dat je een opt-in kan kiezen om bedrijven waarbij je klant bent (bvb domiciliering lopende hebt) automatisch de toestemming geven om een nieuw adres door te geven (push-systeem). Op die manier zou je veel miserie met deurwaarders kunnen vermijden zonder dat je GDPR-gewijst veel échte problemen bijcreëert.
 
Wat wel best ooit eens mogelijk zou moeten zijn, is dat je een opt-in kan kiezen om bedrijven waarbij je klant bent (bvb domiciliering lopende hebt) automatisch de toestemming geven om een nieuw adres door te geven (push-systeem). Op die manier zou je veel miserie met deurwaarders kunnen vermijden zonder dat je GDPR-gewijst veel échte problemen bijcreëert.
Een deurwaarder zal bij het betekenen van elke akte een controle doen van adres/overlijden in het RR. Meer nog, hij rekent u daarvoor 14 euro aan +-.

Maar ja, algemeen adres wijzigen mag wat gemakkelijker worden op vlak van bijkomende administratie. Met de bank bijvoorbeeld : Ik kan heel mijn vermogen in strontaandelen steken via de app, maar om mijn adres te wijzigen moet ik bellen naar de hulplijn?

Wat een gezever. Die hebben zelfs mijn RR-nr en al.
 
Een deurwaarder zal bij het betekenen van elke akte een controle doen van adres/overlijden in het RR. Meer nog, hij rekent u daarvoor 14 euro aan +-.
Maar dat betekent niet dat hij controleert of het adres naar waar de factuur toen verstuurd was nog het officiële adres is. Been there done that.
 
Een deurwaarder zal bij het betekenen van elke akte een controle doen van adres/overlijden in het RR. Meer nog, hij rekent u daarvoor 14 euro aan +-.
Ik heb meerdere brieven van verschillende deurwaarders ontvangen op naam van de vorige bewoners nadat mijn adres officieel veranderd was en zij hier niet meer gedomicilieerd stonden (gecontroleerd) dus ik betwijfel of zoveel deurwaarders het ook effectief doen...
 
Ik heb meerdere brieven van verschillende deurwaarders ontvangen op naam van de vorige bewoners nadat mijn adres officieel veranderd was en zij hier niet meer gedomicilieerd stonden (gecontroleerd) dus ik betwijfel of zoveel deurwaarders het ook effectief doen...
De schrapping door uw domiciliëring gaat sneller dan hun nieuwe woonst die wordt bevestigd en opgenomen in het RR.

Op het verkeerde adres betekend is immers een nietige akte.

Hoewel op vlak van brieven sturen was het lollig voor een tijdje. Er werd namelijk betwist of deurwaarders het RR mochten nakijken voor het verzenden van een aanmaning (niet het betekenen van een akte dus). Met als gevolg dat er velen dat niet meer deden, want de kost ervan werd bijgevolg ook betwist. Er zijn toen keiveel aanmaningen naar het verkeerde adres verstuurd geweest, maar de dagvaarding erna kwam goed aan natuurlijk. Heel domme situatie.
 
De schrapping door uw domiciliëring gaat sneller dan hun nieuwe woonst die wordt bevestigd en opgenomen in het RR.
Door omstandigheden heeft het maanden geduurd eer mijn adres gewijzigd werd, mag toch geen maanden duren eer dat zichtbaar is? 🤔
(Wijkagent was eerst op verlof, kwam langs toen ik covid had en vertrok gelijk toen ik dat zei om pas een maand later terug te komen. 🤭)
 
Terug
Bovenaan