Gebruik van microtransacties in games

Pjotr123

New member
Hallo iedereen

Ik ben Pjotr en ik ben een student Global Business Management. Voor mijn bachelor eindwerk hou ik mij bezig met het gebruik van microtransacties in games. Mag ik vragen om onderstaande enquête even in te vullen? Het zal maximaal 5 minuten in beslag nemen en is uiteraard volledig anoniem.

Hierbij de link: https://forms.gle/AcVgGp5Z41Zk1SbN8

Alvast super bedankt en nog een fijne dag allemaal!

Groeten
 
ook ingevuld, maar die eerste vraag kan al voor problemen zorgen de dag van tegenwoordig :)
 
Ingevuld.
Ik betaal maandelijks microtransacties op een mobile game Animation Throwdown maar eigenlijk enkel om de advertenties te verwijderen. Kl*te is wel dat het 11€ kost maar die advertenties zijn zó irritant en tijdsverspillend dat het mij wel waard is. Speel het ondertussen al een jaar of 3 waarvan 2 jaar dat ik ervoor betaal.
 
Ingevuld.
Ik betaal maandelijks microtransacties op een mobile game Animation Throwdown maar eigenlijk enkel om de advertenties te verwijderen. Kl*te is wel dat het 11€ kost maar die advertenties zijn zó irritant en tijdsverspillend dat het mij wel waard is. Speel het ondertussen al een jaar of 3 waarvan 2 jaar dat ik ervoor betaal.

Als je een Android gsm hebt:
Settings > Connection & sharing> Private DNS.

En daar "dns.adguard.com" (zonder de ") invullen.


@TS: ingevuld ;)
 
Ingevuld.

Was blij dat het eens geen vragen waren waarbij je de hele tijd moet kiezen tussen “helemaal oneens - oneens - neutraal - mee eens - helemaal mee eens”.
 
Ingevuld<
De enige microtransactions die ik ooit gedaan heb waren voor stash tabs in Path of Exile. Da's alles eigenlijk.
 
Da's dus 264euro.. fuck.

Slay the Spire kost 10euro. Volledige game. Oneindig herspeelbaar. Probeer het eens. Aub.
Goh ja, ik speel de game meerdere keren dagelijks. Verder koop ik zoveel games niet meer als vroeger dus in die zin valt het nog redelijk mee. Komt overeen met ongeveer 2 PS5 games per jaar. Als ik het in dat opzicht bekijk vind ik het nog meevallen + het feit dat ik toch wel redelijk veel speel.
Als je een Android gsm hebt:
Settings > Connection & sharing> Private DNS.

En daar "dns.adguard.com" (zonder de ") invullen.


@TS: ingevuld ;)
De game is ook speelbaar via de browser dus ik speel eigenlijk hoofdzakelijk op de pc.
Maar de advertenties zijn gelinkt aan bepaalde dingen in de game, daarvoor moet je advertenties bekijken om dingen sneller te doen gaan. Door de zogezegde ingame VIP pass werkt dit zonder eerst de advertenties te bekijken.
Je kan ook volledig f2p spelen maar dan neem je de adds er maar bij. Na een jaar begon ik dat zo beu te geraken dat ik maar begonnen ben met de VIP pass.
 
Ik kan niet antwoorden op de vraag omtrent motivatie om iets te kopen. Als ik een gratis mobile game een maand speel en het blijft mij bevallen, dan durf ik éénmalig (heb dat in mijn leven voor 4 games gedaan) een item te kopen om de makers van het spel te steunen. Ik kan echter enkel kiezen tussen 'voor een grafische update' of 'om een voordeel te verkrijgen', wat voor mij nooit een motivatie zou zijn om iets te kopen.

Dus: kan de antwoordoptie 'andere' (of 'om de makers ven het spel te steunen') toegevoegd worden aan die vraag?
 
Ik ging het invullen, maar als ik een optie heb waar ik niet kan op antwoorden met enkel ja en neen, dan stopt het daar al voor mij :)
Die vraag "Vind je microtransacties (in-game aankopen) te duur voor het geen dat je in de plaats ontvangt?"
Dat is volledig afhankelijk van spel tot spel, dat is gewoonweg niet te beantwoorden met ja of neen imo.
 
Terug
Bovenaan