Gasketel onderburen

Iedereen doet hier alsof ze die buis recht door de living willen laten passeren.. Bende neuters
Als iemand dat de evidentie zelf vindt en dan vervolgens 'vrederechter' uitspreekt zonder je de tijd te geven om er over na te denken... Tja bad tactics...

Mijn buur heeft ook eens in de wilde weg een hek 2 meter op onze grond gezet uit het niets. En was vervolgens op z'n teen getrapt omdat ik vriendelijk had doorgegeven dat dit mijn rechten beknot. (We staan nu wel op 'burengoeie' voet en heb zijn probleem mee helpen oplossen).

Anyway weet niet wat in dit geval mag of niet en zou mij ook eerst willen informeren.

Nuja liever een buis in m'n waskot als een verzuurde buur is in't kot eronder.
 
Nuja liever een buis in m'n waskot als een verzuurde buur is in't kot eronder.
5 appartementen hier.
Schacht bevindt zich rondom de 5 waskoten + de muur daarrond ;)

Waar anders ga je al die buizen leggen? Die moeten ergens gestoken worden hé. :tongue:

Bij nieuwbouw valt dit gewoon niet op omdat de schacht weggewerkt in in de muren (met soms nog wat uitsteeksels in de waskoten).
Natuurlijk eens de appartementsblok er al staat dan ga je mogelijks dus esthetische issues creëren als er geen schacht is.
 
Waarschijnlijk oud open toestel op gemeenschappelijke schouw die nu niet meer kan gebruikt worden met condenserend toestel.
Vermoedelijk.

Alternatief is dat iedereen tegelijk overschakelt op een condensatieketel en dat de gemeenschappelijke schouw daartoe aangepast wordt.
 
Mijn onderburen hebben momenteel nog een oude, open gasketel die niet meer door de keuring geraakt.
Mag ik daaruit verstaan dat jij wel al een condensatieketel hebt? Want normaal zorgt een mix van open en gesloten toestellen op een gemeenschappelijke schouw net voor heel wat miserie.

Dit is een gekende problematiek in oudere appartementsgebouwen, en ik kan u daarvoor het forum van Quimmo aanraden:


Conclusie: dit kan al snel een pak geld kosten, zeker indien er in het verleden reeds fouten werden gemaakt doordat eigenaars bij de vervanging van hun toestel naar een gesloten type (condensatie) cavalier seul speelden.
 
Is dat normaal? Want ik ben eigenlijk niet echt van zins om een gat te laten boren in mijn vloer/dak hiervoor.
Dat heeft alles te maken met de beschikbare volumes. Een "oude" ketel haalt zijn verbrandingslucht uit de woning zelf, en voert de rookgassen af via de schouw. Een condensatieketel heeft een "snuiver" die buiten het gebouw staat en langs daar zijn zuurstof naar binnen trekt. Natuurlijk moet die buis een minimale diameter hebben om voldoende lucht te kunnen aantrekken, idem voor de diameter van de rookgasafvoer. Een gemeenschappelijke schouw is bijna gegarandeerd miserie in dit geval.

Op zich ben je niet verplicht mee te gaan in dat verhaal, maar als die buis op een anders onzichtbare/ongebruikte plaats zit, kun je er wel een centje voor krijgen als vergoeding.
 
  • Leuk
Waarderingen: Secj
Ik begrijp beide partijen maar zou het wel toestaan. Versta de onderburen ook. Doet mij denken aan de zijgevel van de buren. Als men dat ooit wil isoleren mag dit, zelfs al verlies ik daardoor oppervlakte. Met geven en nemen komt men veel verder in het leven. Maar ja, ik heb dan ook steeds begrip voor iedereen.
 
Terug
Bovenaan