Gas- of mazoutketel

Termin

Member
Ik heb momenteel een ACV mazoutketel van 27j oud met een ondergrondse mazouttank van 4800l. Gezien de ouderdom en het slechte rendement, zijn we aan het uitkijken om deze te vernieuwen. Ik twijfel echter om een nieuwe HR-/condensatiemazoutketel te plaatsen of een gasketel. Er komt nog geen gas toe in huis, passeert wel in de straat.

Gezien het de laatste maanden zijn om nog een mazoutketel te kunnen plaatsen zonder extra 'boete', wordt het al krap qua timing. Zeker met de huidige heisa rond de gasprijzen ben ik toch meer aan het neigen naar een mazoutketel. Enigste waar ik wat schrik voor heb, is het feit dat ik met een ondergrondse, enkelwandige mazouttank zit.

Zijn er mensen binnen de branche die mij kunnen helpen bij de keuze? Bedankt!
 
Een aardgasketel zal de goedkoopste oplossing zijn. Gas binnenbrengen kan al vanaf 206 euro (6%btw) indien aan de forfaitaire voorwaarden voldaan is, zie fluvius...
 
Een aardgasketel zal de goedkoopste oplossing zijn. Gas binnenbrengen kan al vanaf 206 euro (6%btw) indien aan de forfaitaire voorwaarden voldaan is, zie fluvius...
Puur de ketel lijkt me inderdaad voordeliger, maar op zich moet je alles in rekening brengen.

indien gasketel:
- mazouttank neutraliseren
- gas binnentrekken
- Aanpassing schoorsteen
- gasketel
- prijzen die heel hard fluctueren, vooral omhoog

indien mazoutketel:
- mazoutketel zelf
- aanpassing schoorsteen? Geen idee of dat ook nodig is?
- ook geen zekerheid over prijs, al kan je wel inkopen op zelf te bepalen tijdstip
- mazoutketel gaat doorgaans langer mee
 
Schoorsteen moet bij beide gebeuren. Wat veel mensen vergeten is dat uw onderhoud bij ee de gasketel niet alleen wat goedkoper is, maar ook maar 2jaarlijks moet ipv jaarlijks. Op 20 jaar spaar je al 1250-1500 euro uit zo.
Als uw mazouttank al wat van oude is kunnen daar problemen mee optreden, water in tank, lekke tank met alle gevlogen van dien, etc.. Ook is mazout wat storingsgevoeliger qua brandstoftoevoer en dergelijke.
 
Hier zat er 2cm water in de stookolie-tank, 30jaar oud wel.
deze maand komen ze hem opvullen met schuim/of zand

Gasketel is ook veel stiller, ipv onze oude mazoutketel. wereld van verschil
 
Denk dat ik hier heb betaald voor dezelfde situatie als u:

€225 gas binnentrekken (zelf wachtbuis gestoken)

€500 (denk ik, was via all in tankservice online ofzoiets) Om tank te neutraliseren met 'bioschuim' met certificaat

€6600 voor gasketel, boiler van 200l, afbraak oude mazoutketel, leidingen, intuberen schouw, ...

Gewoon nu die gasketel hangen en ge zijt er vanaf.
 
Hier gewoon een doorstroomgasketel voor 900

Werkt super
Hoeveel kWh en welk model? En dan heb je dit zelf geplaatst neem ik aan? Als ik enkel en alleen de aankoop van de ketel neem zonder ook maar een enkel onderdeeltje zit ik nog op €1900...
 
Hoeveel kWh en welk model? En dan heb je dit zelf geplaatst neem ik aan? Als ik enkel en alleen de aankoop van de ketel neem zonder ook maar een enkel onderdeeltje zit ik nog op €1900...
Het vermogen wordt uitgedrukt in Kw, niet in kwh. Voor 900 euro heb je een projectketel met een basisgeveldoorvoer en aansluitset. Dit is dan genre vaillant ecotec pro vcw 286 24 kw en nettoprijs .

1900 is de brutoprijs van een ecotec plus vcw 346 30kw
 
Het vermogen wordt uitgedrukt in Kw, niet in kwh. Voor 900 euro heb je een projectketel met een basisgeveldoorvoer en aansluitset. Dit is dan genre vaillant ecotec pro vcw 286 24 kw en nettoprijs .

1900 is de brutoprijs van een ecotec plus vcw 346 30kw
Ja KW idd , en idd die Vaillant:)
 
€500 (denk ik, was via all in tankservice online ofzoiets) Om tank te neutraliseren met 'bioschuim' met certificaat
Het zal Mazouttanksanering zijn, dat is het wit product van die mannen.
Veel lagere prijs, maar zelfde techniekers die langs komen.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Het zal Mazouttanksanering zijn, dat is het wit product van die mannen.
Veel lagere prijs, maar zelfde techniekers die langs komen.
Idd net eens in m'n mails gecheckt, dat was het. Het was trouwens €683 incl 21% btw.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
21%? Valt dat niet onder de 6%?
Ik ga er toch van uit dat uw woning meer dan 10jr oud is als je een mazouttank laat neutraliseren.
Zal uiteindelijk wel 6% geweest zijn ja, heb enkel de offerte bekeken daarstraks. Want ik zie dat ik een btw attest heb doorgestuurd.
 
Ahja. :p
Had natuurlijk een uitzondering kunnen zijn op de BTW-regel.
Bon dus toch 21%. Je krijgt blijkbaar enkel 6% als je ook een nieuwe tank steekt in ene weg. (Outdated regel much?)


Btw attest was van de gasinstallatie.
 
Bon dus toch 21%. Je krijgt blijkbaar enkel 6% als je ook een nieuwe tank steekt in ene weg. (Outdated regel much?)


Btw attest was van de gasinstallatie.
Ah tiens. Goed om te weten voor als we dat hier ook moeten doen.
 
Ah tiens. Goed om te weten voor als we dat hier ook moeten doen.
Als je gebruikt maakt van de renovatiepremie kan je die facuur trouwens mee indienen. (Als uw inkomen niet te hoog is, maar ik vermoed van wel want ik zat al nipt en was toen nog maar een paar jaar aan het werk)
 
Terug
Bovenaan