SomeDude
Well-known member
Half juni heb ik 2e hands racefiets overgenomen van leasemaatschappij (heb die hiervoor 3j als lease gebruikt maar volgens mij doet dat er niet toe)
Half september heb ik spaakbreuk opgelopen maar bij nader inspecteren wiel bleek er een barst in de carbon-velg.
Heb de verkopende partij (de leasemaatschappij, neem aan dat die als Europees handelaar beschouwd kunnen worden) hiervan op de hoogte gebracht en moest wiel binnendoen bij een fietsendealer uit hun (lease)netwerk.
Nadat ze bestekbon hiervan ontvingen hebben ze me het volgende gemaild:
Ik heb naar de fietsdealer gebeld (niet mijn fietsdealer) maar die hebben me gezegd dat ze helemaal niets melden van oorsprong probleem
Terug naar de verkopende partij gebeld en die hield vol dat de oorzaak extern was en 'dat het niet kon dat een velg barst zonder reden'
Ik heb me toen boos gemaakt en hij ging 'eens bij de producent horen of dat toch kon' (hoewel die in weze niets met de zaak te maken hebben)
Paar dagen later nog eens terug gebeld maar 'ze moesten het nog bekijken'
Week later nog altijd niets gehoord en ik heb gebeld en 'ja externe oorzaak, je bent door een put of op een borduur gereden ofzo', oftewel nog altijd hetzelfde afscheepverhaaltje en hij heeft gewoon de hoorn in de haak gehangen (toen ik van mijn oren maakte dat dat zever is)
Heb eens bij producent gecontroleerd maar daar hadden ze niets gehoord, dan eens naar fietsenmaker gebeld en blijkbaar is er iemand van de lease wel effectief langsgeweest zaterdag maar ze wisten verder ook van niets. Toen ik zei dat ze me hadden gezegd 'dat ik door put ofzo was gereden' vonden ze het daar ook wel belachelijk excuus
Bovendien heb ik van dat 'verslag' van zaterdag niets ontvangen. Moet zo iets niet door een externe, onafhankelijke vastgesteld worden?
En zelfs dan nog, fietsen in Belgie betekend dat je wel eens door een put rijdt. Heck het gaat om een Ridley Fenix (en wielen zijn ook van BCF-stal)
Heb via ander systeem bij lease klacht ingediend en formulier op https://consumentenombudsdienst.be/nl ingevuld maar mss dat hier mensen zijn die meer verstand hebben van wetten en garanties.
Heb vooral het gevoel dat ze ook denken dat een auto en een fiets hetzelfde is ....
PS: kost zou 500 euro zijn (minder dan aankoopbedrag)
PS2: heb net voor overname spaakbreuk gehad, laten herstellen en weer spaakbreuk gehad. Weer laten herstellen (bij dealer waar fiets geleased is en waar ik moest gaan) en net voor overname weer spaakbreuk. Ergens anders binnen gedaan en die zei dat herstelling slecht gebeurd was. Die nu ook gecontacteerd maar volgens hem kan een velg niet barsten door slecht spaken en was er toen ook nog niets aan te zien (maar kan wel onzichtbaar er al geweest zijn).
En enige externe factor die hij kon bedenken was een tak of zo in de wielen maar is niet geval.
PS3: heb +10 getuigen van de rit waarin probleem optrad (moest dat iets waard zijn)
Half september heb ik spaakbreuk opgelopen maar bij nader inspecteren wiel bleek er een barst in de carbon-velg.
Heb de verkopende partij (de leasemaatschappij, neem aan dat die als Europees handelaar beschouwd kunnen worden) hiervan op de hoogte gebracht en moest wiel binnendoen bij een fietsendealer uit hun (lease)netwerk.
Nadat ze bestekbon hiervan ontvingen hebben ze me het volgende gemaild:
'We mochten het herstelbestek van uw fietsdealer ontvangen en deze wist ons te melden dat de oorsprong van het probleem bij het loskomen van de spaak ligt, die, als gevolg van een externe oorzaak, de breuk aan de velg heeft veroorzaakt'
Ik heb naar de fietsdealer gebeld (niet mijn fietsdealer) maar die hebben me gezegd dat ze helemaal niets melden van oorsprong probleem
Terug naar de verkopende partij gebeld en die hield vol dat de oorzaak extern was en 'dat het niet kon dat een velg barst zonder reden'
Ik heb me toen boos gemaakt en hij ging 'eens bij de producent horen of dat toch kon' (hoewel die in weze niets met de zaak te maken hebben)
Paar dagen later nog eens terug gebeld maar 'ze moesten het nog bekijken'
Week later nog altijd niets gehoord en ik heb gebeld en 'ja externe oorzaak, je bent door een put of op een borduur gereden ofzo', oftewel nog altijd hetzelfde afscheepverhaaltje en hij heeft gewoon de hoorn in de haak gehangen (toen ik van mijn oren maakte dat dat zever is)
Heb eens bij producent gecontroleerd maar daar hadden ze niets gehoord, dan eens naar fietsenmaker gebeld en blijkbaar is er iemand van de lease wel effectief langsgeweest zaterdag maar ze wisten verder ook van niets. Toen ik zei dat ze me hadden gezegd 'dat ik door put ofzo was gereden' vonden ze het daar ook wel belachelijk excuus
Bovendien heb ik van dat 'verslag' van zaterdag niets ontvangen. Moet zo iets niet door een externe, onafhankelijke vastgesteld worden?
En zelfs dan nog, fietsen in Belgie betekend dat je wel eens door een put rijdt. Heck het gaat om een Ridley Fenix (en wielen zijn ook van BCF-stal)
Dus zelfs al zou ik door een put gereden zijn, lijkt me dat nog steeds 'normaal gebruik' en gevolg hiervan onder garantie valt (of zeker eerste 6 maand toch) of ben ik mis?Het Fenix platform bevat fietsen gemaakt voor elk type weg, echte allrounders. Elk type Fenix is zo ontwikkeld dat comfort centraal staat. Dit fietsplatform ontstond dankzij de samenwerking met Lotto Soudal in onze gezamenlijke zoektocht naar een specifiek frame voor de kasseiklassiekers. Daarom zijn de Fenix fietsen zonder twijfel de meest performante endurance fietsen van het pak.
Heb via ander systeem bij lease klacht ingediend en formulier op https://consumentenombudsdienst.be/nl ingevuld maar mss dat hier mensen zijn die meer verstand hebben van wetten en garanties.
Heb vooral het gevoel dat ze ook denken dat een auto en een fiets hetzelfde is ....
PS: kost zou 500 euro zijn (minder dan aankoopbedrag)
PS2: heb net voor overname spaakbreuk gehad, laten herstellen en weer spaakbreuk gehad. Weer laten herstellen (bij dealer waar fiets geleased is en waar ik moest gaan) en net voor overname weer spaakbreuk. Ergens anders binnen gedaan en die zei dat herstelling slecht gebeurd was. Die nu ook gecontacteerd maar volgens hem kan een velg niet barsten door slecht spaken en was er toen ook nog niets aan te zien (maar kan wel onzichtbaar er al geweest zijn).
En enige externe factor die hij kon bedenken was een tak of zo in de wielen maar is niet geval.
PS3: heb +10 getuigen van de rit waarin probleem optrad (moest dat iets waard zijn)