Pluspunten zijn voornamelijk de nostalgie:
- Toen ik in het middelbaar van school veranderde en plots vlakbij een GM terechtkwam. Daar heb ik de eerste maanden enkele nieuwe games kocht. Dat waren allemaal mainstream games (FM, Civ, COD, FIFA, NFS, FIFA Manager, ...), waar ik me megahard mee geamuseerd heb. De Free Record Shop in het dorp bij ons was net serieus ingekrompen, de oude games voor €1-5 waren bv. weg, dus dat was wel nice om tussen de tweedehandsgames of goedkopere zaken te kijken.
- Dat ik een game die vol bugs zat, en daardoor onspeelbaar was, zonder problemen kon inwisselen voor Skate 2. Dat werd uiteindelijk m'n meest gespeelde game op de PS3.

- M'n eerste bezoekjes aan een gamewinkel met mijn mama. Als 7-jarige heb ik daar enkele keren drie dagen games gehuurd voor de Gameboy Color en deed ik drie dagen niks anders dan die games spelen.
Ik krijg nog steeds een dopamineshot telkens ik een GM passeer door die herinneringen.
Minpunten:
- Een boertige verkoper die voor mij finaal de reden was om daar niet meer vaak te komen. Die zat ooit eens tegen mij te klagen over klant voor mij: "Die mensen hebben echt te veel geld. Ze hebben 3 kinderen, die allemaal een eigen tv en XBOX 360 hebben en dan kopen ze elk spel in drievoud."
Ik dacht dat die gewoon blij mocht zijn dat die aan die mensen alles in drievoud kon verkopen en vroeg me dan af wat die over mij zou zeggen gezien ik altijd het gevoel had dat die neerkeek op mensen die FIFA en zo kochten. Enkele maanden later hoorde ik die effectief tegen een collega iets zeggen à la: "Allez, weer ene die hier komt voor FIFA en COD, dat was nummer 15 vandaag. Origineel.", toen ik net bij hem had afgerekend. Als ik zag dat die in de winkel stond, ging ik gewoon niet meer binnen.
- De prijzen van de games sloegen nergens op vanaf een bepaald moment.
- Dat op den duur de winkel onherkenbaar was in een filiaal waar ik soms kwam. De buitenmuur was al jaren aan herschilderen toe, de kartonnen figuren bleven soms tot een jaar na de release van een spel staan, er werden meer merchandise en bordspellen uitgestald dan games, ... Da's ook al 10+ jaar geleden, het verbaast me dat die keten nog zo lang overeind gebleven is.