Game Mania keert terug als webshop

Vroeger toen nog niet iedereen internet had. Met de fiets naar daar met kameraden. En dan de rekken afschuimen, hoesjes lezen, nieuwe games ontdekken, ......
Toch een hele belevenis wat allemaal is weg gevallen door 'digitaal'.

Slechtste: GTA5 2de-hands duurder dan nieuw. En niet over te discussiëren... Vreemd.

Wij gingen wel vooral naar de Game Nation in Hasselt. Met nogal een vreemde snuiter als uitbater. Maar had meer café vibes. Altijd redelijk wat hetzelfde volk wat daar gewoon de hele dag zat. Stonden ook arcade games zoals ManxTT.

Ik kan 'digitaal' niet echt een vooruitgang noemen. Was toch plezant om met een groepke een uitstapje te doen naar een gamewinkel.

Eigenlijk alleen maar goede herinneringen.
  • 20 jaar terug met maten in 't middelbaar CS1.6 LANnen in de Game Mania van Antwerpen (toen op de Sint-Jacobsmarkt).
    • In diezelfde Game Mania ook keivaak de demo's spelen op de PS2 & Xbox die er stonden.
  • In de Game Mania van Wijnegem Shopping Center jaarlijks rond kerstmis wat oudere games mogen kiezen van m'n ouders.
    • Rome: Total War, Morrowind, Prey, zo'n combo-doos met BF1942 & MOH:AA, GTA 3 & Vice City etc. etc. Vrij veel van de "core memory" games heb ik van daar gehaald.

Counter strike gaan spelen met alle gasten die daar toen ook aanwezig waren. Prachtige tijden !

beste herinnering: nacht launch van ps3 in gm Roeselare, de eerste die buiten ging met een ps3 kreeg zelfs een applaus :')

Goede/beste herinnering: eerlijk gewoon de tijd dat GM Hasselt nog op de Luikersteenweg zat en uitgebaat werd door een "ouder" koppelke. Vriendelijke mensen die altijd wel een klapke wouden slaan. 2/3 dagen voor de officiële launch-datum van Skyrim(de shitty ps3-versie weliswaar) per toeval langsgeweest en kreeg te horen dat ik het al kon meenemen. :D

Slechtste herinnering: de verhuis naar en uiteindelijk sluiting van GM Hasselt binnen de kleine ring. Vriendelijk volk, maar duidelijk dat het allemaal commerce was à la Gamestop. Altijd vragen of je nog pre-orders wou plaatsen of misschien niet de dure pre-order voor een CE wou plaatsen. Altijd vroegen ze ook wel een beetje naar wat ge speelde, maar duidelijk altijd met het oog om u meer te verkopen.

Ik herinner me een 2dehands exemplaar van Until Dawn ps4 steel case gereserveerd te hebben voor afhaling. GM, dus het was nog altijd €35, maar bij het ophalen zie ik dat de case van buiten echt een dikke , deuk erin had... Bijna alsof iemand erop geschoten had met een kermispistooltje... Toen heb ik wel gevraagd of ze nu echt serieus zijn dat ze zoveel aanrekenen en zoiets durven te verkopen... :sop:

Ergens ver in men achterhoofd herinner ik me een winkel in Hasselt waar ik nog liever ging in de late jaren 90. Mijn pa zou meestal geen idee hebben wat voor mij gepast was rond die leeftijd en die pee zou afkomen met games gelijk Driver of Hercules op de ps1. :love:

Totaal geen ervaring met Game Mania. Er was hier geen in de buurt -.-

Wel een Free Record Shop. Uitbater had altijd wel een tv met ps1 aan zijn “toog” uitgestald en dan Tomb raider of Fifa spelen. Was eind jaren 90. Goei herinneringen wel 😅

+ Die in Ieper ook eens een nachtlaunch meegemaakt en dat was toch wel echt speciaal.
- In Kortrijk eens iets gekocht van 25 euro en die hadden het getal fout ingegeven in de bancontact waardoor er 250 van mijn rekening gegaan is. Gelukkig achteraf wel rechtgezet. :unsure:

Ik heb daar het laatste jaar vooral Pokémon kaarten gekocht voor de zoon 😁 was verbaasd dat er altijd wel volk in de winkel aanwezig was als ik daar langs ging.
Opvallendste moment was de overrompeling bij de gratis Pikachu Van Gogh kaart bij aankoop van 30 euro aan kaarten. De winkel is toen gewoon leeg gekocht 🤣

Wij gingen wel vooral naar de Game Nation in Hasselt. Met nogal een vreemde snuiter als uitbater. Maar had meer café vibes. Altijd redelijk wat hetzelfde volk wat daar gewoon de hele dag zat. Stonden ook arcade games zoals ManxTT.

Ergens ver in men achterhoofd herinner ik me een winkel in Hasselt waar ik nog liever ging in de late jaren 90. Mijn pa zou meestal geen idee hebben wat voor mij gepast was rond die leeftijd en die pee zou afkomen met games gelijk Driver of Hercules op de ps1. :love:

Kwasi zeker Game Nation.

Gast had altijd allerlei verhalen.
Stond daar capoeira demonstraties te geven in zijn zaak (ten tijde van de release van Tekken 3 met Eddy).
's avonds stond die dans ineens op het podium in ne discotheek...

Was ook vaak vanalles te doen. Fifa toernooi tijdens WK enzo. En zoals ik zei stonden er ook arcade kasten.

+ In Roeselare werkte er 1 chille kerel (die er ook woonde in het appartement), die was altijd vriendelijk (en normaal). Was ook in handen van iemand die ook 2 vestigingen in Brugge had.

- Vloog helaas buiten als er moest bespaard worden, want ze hadden liever een klootzak van een kerel die zelfs zijn eigen camionetje van Game Mania had die vaak Brugge afwisselde met Roeselare en een taart van een vrouwmens die ook altijd vies gescheten stond te werken. Wanneer dat mens haar hond begon mee te nemen, was het om zeep voor mij.

- Dat vrouwmens ging ook mijn pre-orders gewoon cancelen als ik er binnen de 3 dagen niet om ging (waarna ik moest bellen, want hallo, ik werk en dat gaat dus niet altijd) en ooit meegemaakt dat ik het gewoon elders kocht en ze mij na een maand vroeg: 'ah dat ligt hier nog altijd aan de kant voor u, wil je dat nog?' (maar was wel gecanceld...)

Kwasi zeker Game Nation.

Gast had altijd allerlei verhalen.
Stond daar capoeira demonstraties te geven in zijn zaak (ten tijde van de release van Tekken 3 met Eddy).
's avonds stond die dans ineens op het podium in ne discotheek...

Was ook vaak vanalles te doen. Fifa toernooi tijdens WK enzo. En zoals ik zei stonden er ook arcade kasten.
Dat was hem ja! :fingerguns: Als klein manneke zou ik zoveel zagen om nog eens te kunnen gaan. :D Nou ja, RIP. Misschien nog x aantal jaar en we zien retrogamewinkels opduiken die op een of andere wijzen overleven... Ik dacht dat er eentje was in Stevoort Hasselt, maar niet zeker of dat die nog steeds open is of dat hij meer een verzamelaar was.

Dat was hem ja! :fingerguns: Als klein manneke zou ik zoveel zagen om nog eens te kunnen gaan. :D Nou ja, RIP. Misschien nog x aantal jaar en we zien retrogamewinkels opduiken die op een of andere wijzen overleven... Ik dacht dat er eentje was in Stevoort Hasselt, maar niet zeker of dat die nog steeds open is of dat hij meer een verzamelaar was.
Die is er nog (en bestaat nog niet zo lang), mooi winkeltje (eigenlijk een huis met kleine inkom en kelder). Veel qua aanbod ook. Doet nu ook JAP import, ga er graag langs als ik op vakantie ben in de geburen ^^

Met de maten eerst naar de Quick wandelen op ongeveer een km afstand, daar de hoop bonnen voor gratis een uurtje lannen allemaal in onze zak steken om dan 2km te wandelen naar de Game Mania en counter strike lannen. Heerlijke tijden!

Ging er ook geregeld een game huren voor 3 dagen (was denk ik 3€ ofzo) en speelde die dan gewoon uit op die periode. Voor de rest eigenlijk nooit nieuwe games gekocht behalve dan bij de launch van de PS3, die dan daar besteld was.
Merksem?

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan