Ga jij zonder je partner op vakantie?

Ga jij zonder je partner op vakantie?


  • Totaal aantal stemmers
    50
Toen zoon 1 acht maand was, is de papa met zijn maat een weekje weg geweest. Nu nog is er bij zijn vrienden een ontspanning op een andere manier dan thuis, dat gaat precies wat vlotter. Ik ga het in alle geval eerst vragen, niet gewoon zijn koffer aan de deur zetten maar denk dat het positief zal zijn.
 
Ik ging pre corona elk jaar 2x weekend naar uk voor de voetbal. Is ideaal, stel hem dat gewoon voor wat voor hem het beste is...
 
Elk jaar naar Parkhof of Bankhof.

Nee, nog nooit alleen op reis geweest, zelfs als koppel reisde ik niet graag.
Eenmalig Tenerife gedaan, was wel in orde.
 
Mijn man en ik hebben van dag één afgesproken dat we ten allen tijde alleen of met vrienden/vriendinnen een korte vakantie kunnen nemen of een (lang) weekendje en tot nu toe ben in de enige die dat een paar keer heeft gedaan.:tongue:

Hij is niet niet iemand die dat graag doet. Ofwel met mij (met of zonder kind(eren):unsure:) ofwel niet. Om compleet te ontstressen heeft die veel aan een weekendje welness maar iedereen is anders.
Bespreek het met hem of plan zo'n dagje/weekendje samen weg.
Ik ben toch ook wel zo hoor. Maar dit komt dan eerder omdat ik anders weinig vrije tijd heb en ik die dan toch liever gebruik om die samen met vrouw en kinderen door te brengen. Als mijn vrouw daarintegen alleen wil ergens naar toe gaan mag dat ook van mij. Zolang ik maar samen mag blijven met onze zoon.
 
Toch ook een paar keer alleen er tussenuit geknepen sinds de komst van de dochter. Wel maar 1x per jaar een dag of 2-3 maar toch. Gewoon efkes batterijen opladen en de boel kunnen achterlaten is soms broodnodig!
 
Nee, ik ga al niet graag op reis dus helemaal alleen zou ik het nog minder tof vinden. En ik heb te weinig goeie vrienden om me compleet op m'n gemak te voelen op reis met anderen.
 
Jaarlijks 1 à 2 weken skiën en dan nog een weekend of 4/5 met vrienden/voetbal en dat is dan meestal wel in België, Duitsland of Holland.
 
Jot, en met de grootste glimlach. Soms is dat zelfs eens goed, zo eens een paar dagen niet op elkaars lip moeten zien. Onze vakantie-interesses zijn ook wat uit elkaar gegroeid tegenwoordig. MrsFingers is helemaal into bikepacking, fietsen op vakantie,... geworden terwijl ik de laatste tijd echt meer kan genieten van mij eens een namiddag onder een boom te zetten met een frisse bak lokaal brouwsel en een goed boek (ik heb mijn portie kamperen en avontuur met de scouts al gehad). Dus MrsFingers heeft nu een paar weekends of midweeks gepland als bikepacking trip, en er is geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt om mee te gaan.
 
absoluut, als die van ons met haar vriendinnen een week wilt gaan feesten dan moedig ik dat aan; en ik pak elke kans om met de kameraden met de motor is weg te zijn. we plannen ook wel een reis samen uiteraard, dus kwestie van wat af te wegen.
Maar da's absoluut bespreekbaar
 
Ik sta jaarlijks toch zo een 15 a 20 dagen op mijn snowboard, zonder dat vrouw en kind mee zijn. Dat zal 50/50 met maten en alleen zijn. Ik kom letterlijk zot als ik dat niet heb, en mijn vrouw beseft dat ook maar al te goed.

Het afgelopen 1,5 jaar was dan ook echt geweldig voor mij :headshake:. Ik denk dat ik voor de eerste keer in mijn leven begrijp wat mensen met "winterdepressie" bedoelen :wallbash:.

Ik zou dus nergens gelukkiger van worden dan dat ik thuiskom en mijn vriendin zegt "hier staan uw koffers, spring naar in de auto, ik heb geboekt in St Anton / Ischgl / Chamonix / La Grave /..., tot over een week!" :love:. Als hier iemand mijn vrouw dat wilt influisteren, bezorg ik u graag haar telefoonnummer.
 
Laatst bewerkt:
Yep, elk jaar een week of 2 in totaal ski zonder haar (ze doet dat niet graag)

Zij gaat op haar beurt dan es ladies only naar portugal.

Geven en nemen.

Nu, met dat de kindjes er zijn en op een leeftijd zijn gekomen dat skilessen aan de orde zijn gaat ze wss wel es mee gaan.
 
Nee, ik vind reizen sowieso overrated (leuk en interessant, maar tegelijk ook te veel gedoe en buiten mijn comfortzone) en zonder mijn vrouw vind ik er helemaal niets aan. Dat betekent daarom heus niet dat we "alles samen moeten doen".
 
Altijd samen. Ik heb dan ook geen maten waar ik zo close mee ben dat ik er mee op reis wil gaan.

Mijn vrouw en ik zijn wel echt close als ik soms vergelijk met andere koppels. Wij doen op een paar hobby's na bijna alles samen. Een paar jaar geleden moest ze voor het werk enkele dagen weg en daar hebben we beide zwaar tegenaan gezien.

Verder ben ik dankzij mijn werk vrij veel alleen thuis, dus ik heb zo al genoeg me-time.
 
Terug
Bovenaan