Ga jij zonder je partner op vakantie?

Ga jij zonder je partner op vakantie?


  • Totaal aantal stemmers
    50

Squidward

Redacteur
In Engeland in mijn tijd was een girls of lads holiday heel normaal, ook als je een koppel was. Aangezien mijn partner op dit moment redelijk wat stress heeft, had ik gedacht om hem deze zomer een paar daagjes op vakantie te sturen.
Normaal is dat met mij en de kinderen en de hond een hele volks verhuis dus ik dacht aan een paar dagen, zonder het gezin maar eventueel met zijn beste maat. Zou het in eigen land houden, minimaal in reis-zorgen enzo. Gewoon even er uit. Ik wil alleen niet dat hij denkt dat ik hem buitenkegel. Goed idee of nah?
 
Nu niet meer, hetzij op fietsweekend met de vrienden ofzo. Vroeger gebeurde dat wel. Weekje Mallorca met de maten enzovoort. Maar da's gedaan nu.
 
Sure, go for it.

Ik ga regelmatig zonder partner of zelfs gewoon alleen op reis, gezien mijn maten allemaal een gezin hebben en mijn vremmes gene fan is van mijne bucketlist / te weinig verlof heeft. Tleven is te kort om op anderen te wachten en er is veel te veel te zien in de wereld!
 
Denk dat mensen het hier verkeerd verstaan hebben. Ze wil haar vriend op vakantie sturen omdat hij gestresseerd is..

Alleen op vakantie gaan, is natuurlijk een goed idee. Maar ge vraagt of het een goed idee is om uw vriend met zijn beste op vakantie te sturen, zonder dat hij het zelf weet :unsure:

Misschien wil hij dat niet? Wat als hij wil ontstressen met het gezin?

Laat het hem weten dat hij er tussenuit kan alleen, maar verplicht hem niet lol
 
Gij zult ontstressen of ge het nu wilt of niet! En durf daar géén extra stress van te krijgen! 😅

On a serious note: dat is natuurlijk héél mooi bedoeld. Maar ik zou hem toch laten kiezen, misschien dat hij dan toch eerder kiest om de kinderen en de hond ergens op te laten vangen en met u op citytrip te gaan, ofzo.
 
Dat klinkt als mijn vriendin.. Is nu een paar keer op weekend geweest ( pre corona) met haar beste vriendin, gaat nu elke zondag DnD spelen enzo

En dan is het van 'is dat goed voor u? Wilt gij niet ook iets gaan doen?' Ik heb echt nul behoefte om ergens alleen naar toe te gaan en vrienden heb ik niet ( toch niet voor zo een dingen met te doen). Dus zorg inderdaad eerst maar dat hij dat wil. Misschien is het zelfs beter als jij het afbolt met de kinderen voor een paar dagen :p
 
Mijn man en ik hebben van dag één afgesproken dat we ten allen tijde alleen of met vrienden/vriendinnen een korte vakantie kunnen nemen of een (lang) weekendje en tot nu toe ben in de enige die dat een paar keer heeft gedaan.:tongue:

Hij is niet niet iemand die dat graag doet. Ofwel met mij (met of zonder kind(eren):unsure:) ofwel niet. Om compleet te ontstressen heeft die veel aan een weekendje welness maar iedereen is anders.
Bespreek het met hem of plan zo'n dagje/weekendje samen weg.
 
Normaal ga ik elk jaar met 5 vrienden altijd ergens naar toe voor een lang weekend, toen ik nog samen was met mijn ex maakte zij er geen probleem van en ik ook niet als zij dat deed, moet kunnen binnen een relatie vind ik, zolang je niets verkeerd doet natuurlijk.
 
Bij mij is dat beperkt. Deze zomer ga ik ook een weekendje camperen met enkele vrienden. Een weekendje naar een klein festival met de maten staat ook nog op het programma. Ze weet dat we ons dan weer een bende 16 jarigen wanen en ons rot amuseren.
Zolang ik geen hele dagen weg ben is dat geen probleem. Ikzelf heb daar ook geen problemen mee als ze met de vriendinnen weg willen gaan maar dat zit er zo niet in bij hun.
 
Ik zou het zalig vinden om er eens een week op mijn eentje weg te gaan. Toen ik net samen was met mijn vrouw ben ik nog alleen op reis geweest naar Japan en Georgië, maar toen we het jaar nadien gingen samenwonen en ik het ludieke idee opperde om met een maat drie weken naar India te gaan zat het er een beetje tegen. :unsure: Vanaf dan ben ik vooral met mijn vrouw weggeweest. Met een dochter van 9 maanden is het voorlopig geen optie om een week de bloemetjes buiten te zetten terwijl de andere thuis zit met de kleine.

Als onze dochter wat ouder is, kan het wel eens zijn dat we nog eens apart ergens heen kunnen maar dat zien we nog wel. Ik zie mijn vrouw wel eens een weekje met haar zus of haar beste vriendin aan een zwembad liggen in Turkije of Griekenland. Perfect excuus om dan zelf eens een weekje naar pakweg Kiev, Teheran of Jerevan te gaan. Toen ik nog single was en in Antwerpen-centrum woonde ontving ik een jonge Russin met haar vader (via couchsurfing). Die gingen regelmatig ergens heen, wat vader-dochtertijd. Dat zie ik ook nog wel gebeuren, mocht mijn dochter daar interesse in hebben.

Ik spreek hier natuurlijk alleen voor mezelf, maar ik vind apart op vakantie gaan perfect kunnen. Je moet het natuurlijk wel willen ...
 
Ik ga ook regelmatig zonder partner en kinderen op vakantie.

Jaarlijks gaan we met de mannen een week (eind juni) mountainbiken in de Alpen en af en toe in de zomer nog ees een weekendje Winterberg ofzo. Net voor Corona ben ik met mijn vader en schoonbroer een maand gaan roadtrippen in de USA omdat hij dat als droom had en tegen de 70 aanloopt. Dus het was een beetje of we doen het of hij gaat er nooit geraken. Mijn vrouw heeft haar vader te vroeg moeten afgeven, dus die zei zelf al: doe dat maar of ge gaat er spijt van krijgen.

Langs de andere kant gaat mijn vrouw eens weg met haar zussen of vriendinnen en blijf ik bij de kinderen. Uiteraard gaan we ook samen op vakantie.

Mijn vrouw nog nooit horen klagen als ik weg ben. Dat geeft haar rust en moet ze niet liggen zeuren dat ik dingen niet goed doe, zoals opruimen, spullen laten slingeren, etc :)
 
Mijn vrouw nog nooit horen klagen als ik weg ben. Dat geeft haar rust en moet ze niet liggen zeuren dat ik dingen niet goed doe, zoals opruimen, spullen laten slingeren, etc :)
Misschien moet ik het zo inkaderen: "Schat, ik ben een week op verlof, dan moet ge niet liggen zeuren".
 
  • Haha
Waarderingen: 515
Hier is dat geen probleem :) Ben als mijn eerste zoon 4 maand was weekendje met maat naar Napels geweest en als hem een jaar was weekendje Valencia. Sindsdien wel niet meer, omwille van Corona.

Zij heeft sinds de geboorte van de eerste die optie wel niet meer opgenomen 😅.

Ik zou het gewoon zeggen dat hij dit gerust mag doen. Ik zou het super vinden moest mijn vriendin zoiets regelen maar niet iedereen is hetzelfde.
 
Ik moet er waarschijnlijk ook wel bijzeggen dat alhoewel ik niet op verlof of weg ga op mijn eentje zij wel relatief vaakt ( 1-2 keer per maand) er alleen voor staat omdat ik in het weekend moet werken of er iets gebeurd wanneer ik van wacht ben. Dus dat compenseert ook wel natuurlijk
 
Zou hij dat zelf wel willen?

Ikzelf ging tot voor we kinderen hadden minstens 2 keer per jaar op 'fietsstage'.
Laatste keer gedaan toen de oudste 6 maand was, op dat moment had men beste kameraad ook kind van die leeftijd en toen tegen elkaar gezegd dat volgende keer de kinderen (en vrouwen) meegaan.

1 dag zonder kinderen was leuk, 2e dag miste ik ze al.

Als ik met de madam op weekendje ga is het net hetzelfde, in het begin is het leuk zo rustig en na een halve dag mis je je luidruchtige kinderen

Iedereen is natuurlijk anders
 
Terug
Bovenaan