Welke beroepsverplaatsingen die je dan precies? Hoeveel op jaarbasis?Het zou het enige voertuig zijn op de zaak, dus in principe kan die voor 100% in de zaak vermoed ik, al gaan ze bij controle hierover wel discussiëren zeker?
edit: rekeninghoudend dat ik volgend boekjaar waarschijnlijk naar een vennootschap ga en dus stopzettingscontrole ga krijgen op mijn eenmanszaak, is het dan niet slimmer om toch een beetje voorzichtiger te zijn met de 100%?
edit: wat betreft de wagen zou wrs tesla model 3 / Y zijn dan van +/- 60k, in financiele renting 450€/m volgens de website (min voorschot en koopsom natuurlijk)
Mijn camionette zit nu ook voor 100% in de zaak, maar die zou dan weg gaan en ingeruild worden voor een EV + gesloten trailer. Ik heb voor mijn werk slechts een handvol keer echt de camionette ruimte nodig, dan rijdt ik liever het hele jaar door met een leuke wagen dan dat ik een type sprinter / crafter moet gaan kopen om elke dag mee rond te bollen.
We hebben nog een aparte privé auto trouwens.
Ik wil alleszins geen gedoe met kilometers te moeten bijhouden. Ik doe 95% van mijn kilometers zakelijk. Eens de kleine gaan halen en eens naar den delhaize voor privé is echt een peulschil in vergelijking met de kilometers die ik afleg.
Al gaat dat natuurlijk met de EV wel iets meer zijn dan met de camionette.
Merk op dat woonwerk verkeer ook geldt als privé verplaatsing.
Kans op stopzettingscontrole is relatief klein hoor.
Laatste 2 jaar een 100-tal eenmanszaken omgevormd naar vennootschap, ik heb nog geen controle gezien.