Ik vind het triest om te lezen hoe weinig eerlijke zelfstandigen hier zitten precies..
Er is een verschil tussen eerlijk en naief zijn.
Ik vind dit forum schitterend om de regels te leren kennen wat er allemaal kan. Ik heb zoooveel geleerd uit dit forum. Zonder deze thread zou ik hoogst waarschijnlijk nog werknemer zijn.
Want... er is geen enkele resource die zo interactief is als hier. Je moet veel zelf uitzoeken, maar je kan hier eens vragen: "dus... sociale bijdrage, te betalen van zaak over persoonlijk vermogen?"
Wagen financieren, lening? Eigen middelen? Leasing (en dan operationeel of financial renting?)
Je krijgt hier meestal context en wat er courant gedaan wordt. Maar of het voor u goed is, moet je zelf uitzoeken.
En je krijgt een antwoord, beetje context en wat kan en wat niet kan.
Wat is VAPZ, IPT, dividentuitkering, liquidatierekening, is een electrische wagen de moeite? Wat met laadpalen? Hoe ga je om met opdringerige recruiters? Vanaf welk dag-bedrag is het de moeite? Vanaf wanneer is het geld smijt weg?
Er zitten hier idd wel een paar... questionable types in de marge. Maar ik heb nog geen excessen gezien. Op zijn best wat gerommel in de marge. De eerste hier van de thread was iets ivm een playstation 4...
Mijn gedacht was: "moete voor zo een bedrag zoveel vragen stellen? dan maak ik me meer zorgen over uw business plan"
Er zitten er hier inderdaad wel wat te rommelen in de marge met hun relatiegeschenken... maar on the other hand: voor hij er over begon wist ik zelfs niet dat dat kon!
Je moet het allemaal met een korreltje zout nemen.
Bottom line is wel: de reden dat al die regels bestaan is... omdat arbeid veel te zwaar belast is in Belgie. Al de rest zijn symptomen, niet de oorzaak. Just my 2 cents.