Koone
Active member
Krijgen we geen groepskorting als we allemaal klant worden?Ze zijn blijkbaar ook slimmer dan de meeste boekhouders.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Krijgen we geen groepskorting als we allemaal klant worden?Ze zijn blijkbaar ook slimmer dan de meeste boekhouders.
1 grote gezamelijke meeting want iedereen wenst toch dezelfde optimalisatie, da's weer tijd gespaardKrijgen we geen groepskorting als we allemaal klant worden?

Kunt ge dat sowieso niet toepassen op de helft van uw klanten1 grote gezamelijke meeting want iedereen wenst toch dezelfde optimalisatie, da's weer tijd gespaard
Nu als ik sommige erelonen zie van conculega's, dan zijn wij blijkbaar "den aldi".

Die helft mag je inderdaad vrij letterlijk nemen, wij vertellen elke dag hetzelfde verhaaltje!Kunt ge dat sowieso niet toepassen op de helft van uw klanten![]()
Ik vind dat trouwens wel wat dubbel. Akkoord dat boekhouder (of de mijne toch) uiteindelijk wel helpt omdat die mij duidt op mogelijkheden, facturen die ik vergeten ben, btw aangiftes, ...Die helft mag je inderdaad vrij letterlijk nemen, wij vertellen elke dag hetzelfde verhaaltje!
Enkele weken geleden een klantenlijst getrokken, meer dan de helft is ofwel consultant/vrij beroeper.
Over de huidige fiscaliteit zal je ons zeker niet horen klagen. Die gecreëerde freelance vennootschappen hebben een enorme groei met zich meegebracht...
Kan je mij (hier of in PB) even linken naar website van jouw kantoor?1 grote gezamelijke meeting want iedereen wenst toch dezelfde optimalisatie, da's weer tijd gespaard
Nu als ik sommige erelonen zie van conculega's, dan zijn wij blijkbaar "den aldi".
Wat bedoel je met "vennootschap-lite", qua adviseerde rol van de boekhouder dan of effectief een eenvoudigere/andere fiscale vorm?Ik vind dat trouwens wel wat dubbel. Akkoord dat boekhouder (of de mijne toch) uiteindelijk wel helpt omdat die mij duidt op mogelijkheden, facturen die ik vergeten ben, btw aangiftes, ...
Maar ik weet ook dat er echt héél veel vennootschappen zijn die eigenlijk exact dezelfde service nodig hebben, waardoor het in principe een heel pak geautomatiseerd moet kunnen (ik vermoed dat jullie al heel veel daarvan gewoon geautomatiseerd doen zelfs...). Er zou een soort "vennootschap-lite" moeten bestaan voor dat soort dingen.
Die aftrekbare btw moet je er ook wel nog bij tellen hé en in sommige gevallen nog investeringsaftrek...
Hun smartwatch wordt plots zo 50% goedkoper![]()
Klopt, daarom zei ik in sommige gevallen.Investeringsaftrek mag niet bij gemengd gebruik, dacht ik?

Klopt, daarom zei ik in sommige gevallen.
Bijvoorbeeld mijn bureautafel, is dat gemengd gebruik? Bij mij eigenlijk niet, dus ik pas daar investeringsaftrek op toe.
Mocht ik in loondienst werken, dan zou ik daar ook een bureautafel gezet hebben. Als zelfstandige is die bureautafel plots wel 50% goedkoper![]()

Goed punt, beste charels GEEN investeringsaftrek mogelijk op printers, computers, smartphones,...Ja maar je zet het best erbij voor de charels hier.
Je gaat er ook wel tegengekomen zijn die altijd protesteren van "ja maar ik heb dit online gelezen..."
Toch geen issue als je een apart kantoor hebt, en thuis ook privé computer en printer etc hebt?Goed punt, beste charels GEEN investeringsaftrek mogelijk op printers, computers, smartphones,...
(Tenzij je hem 100% beroepsmatig gebruikt)
Bij eerste categorie zeker niet maar meeste zijn wel die tweede bij ons.Toch geen issue als je een apart kantoor hebt, en thuis ook privé computer en printer etc hebt?
M.a.w. vooral opletten voor al die freelancers die werken waar ze wonen!
Heb gehoord dat het voorstel op tafel ligt om én dividend én VVPR-bis én liquidatiereserve te schrappen en als "versoepeling" de vennootschapsbelasting te verlagen? Denk zelf dat ze nu wel niet alles zullen afschaffen (en ons madam is nu wel iemand die nogal gemakkelijk stresst) maar toch...Die helft mag je inderdaad vrij letterlijk nemen, wij vertellen elke dag hetzelfde verhaaltje!
Enkele weken geleden een klantenlijst getrokken, meer dan de helft is ofwel consultant/vrij beroeper.
Over de huidige fiscaliteit zal je ons zeker niet horen klagen. Die gecreëerde freelance vennootschappen hebben een enorme groei met zich meegebracht...
Staat in die blauwdruk van Van Peteghem he. Ze willen gelijk ook het algemene vennb verlagen en de belastingschijven in PB verhogen.Heb gehoord dat het voorstel op tafel ligt om én dividend én VVPR-bis én liquidatiereserve te schrappen en als "versoepeling" de vennootschapsbelasting te verlagen? Denk zelf dat ze nu wel niet alles zullen afschaffen (en ons madam is nu wel iemand die nogal gemakkelijk stresst) maar toch...
Heb gehoord dat het voorstel op tafel ligt om én dividend én VVPR-bis én liquidatiereserve te schrappen en als "versoepeling" de vennootschapsbelasting te verlagen? Denk zelf dat ze nu wel niet alles zullen afschaffen (en ons madam is nu wel iemand die nogal gemakkelijk stresst) maar toch...
Dat tarief is slechter dan het huidige tarief he...Aan die tarieven zou elke WN beter freenlancer worden. Iedereen een vennootschap, hoera!
De 700/dag gaat iets beter uitkomen (als je 220 dagen werkt). Maar het verschil is niet heel groot.Wat is financieel het aantrekkelijkste? 700/dag als freelance of 6.000/maand belastingvrij als EU ambtenaar? Uiteraard hangt de keuze van nog vele andere factoren af.