31/12Wanneer sluit je boekjaar af?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
31/12Wanneer sluit je boekjaar af?
Waarom heb je niet volstort voor 31/12/22? Of je statuten laten aanpassen aan het nieuwe wetboek waarbij je verzaakt aan het niet volstorte gedeelte?31/12

Ik heb dit niet concreet besproken vorig jaar denk ik met mijn boekhouder, maar we zijn beide wel van mening dat het zonde is om geld in de zaak te storten (los van dat ik dat privé niet heb liggen om even 15k extra te storten). Als er een tweede optie was zonder te storten dan is dat wel een gemiste kansWaarom heb je niet volstort voor 31/12/22? Of je statuten laten aanpassen aan het nieuwe wetboek waarbij je verzaakt aan het niet volstorte gedeelte?
Dan had je nu recht op VVPR![]()

Waarom was je ook opgericht met hoger kapitaal? Die van ons hadden allemaal 1.000-3.000 euro kapitaal (volledig volstort).Ik heb dit niet concreet besproken vorig jaar denk ik met mijn boekhouder, maar we zijn beide wel van mening dat het zonde is om geld in de zaak te storten (los van dat ik dat privé niet heb liggen om even 15k extra te storten). Als er een tweede optie was zonder te storten dan is dat wel een gemiste kans
In het algemeen is hij wel meer voorstander van liquidatiereserves omdat hij verwacht dat vvprbis weg valt, maar goed als er onmiddellijk gebruik van gemaakt kon worden dan kon er nog steeds beide methodes gebruikt worden.

1) dat is geen probleem he. De reden dat je minder mag sparen in IPT is omdat uw wettelijk pensioen de hoogte in is geschoten...Hey, net geprek gehad met mijn boekhouder waar ik toch sterk verschoot van 2 zaken.
1) IPT regeling: Ik geef mezelf ongeveer 45.000€ loon, en spaar ook SVAPZ. Rest van de beschikbare ruimte stortte ik vol met IPT. Dat was 605€ per maand. Nu blijkt dat ik met de nieuwe regelgeving slechts 468€ per jaar mag sparen om vrijgesteld te zijn van belastingen daarop.
Voor 2022 heb ik 7.260€ gespaard, veel te veel dus. Boekhouder stelde voor om dit boekhoudkundig over de komende 15 jaar te verrekenen.
Echter heeft men deze aanpassing ook voor 2021 gedaan. Daar had ik 1.236€ mogen sparen ipv wederom 7.260€.
Boekhouder stelde voor om 2021 te laten zoals het is en hopen dat we geen controle krijgen.
Ofwel heb ik niet goed opgelet, maar ik denk niet dat ik dit probleem hier echt heb voorbij zien komen?
2) Huur kantoorruimte en parking.
Mijn vorige boekhouder stelde in 2017 voor om 90€ voor een parkeerplaats 100% voor de zaak, eentje aan 50% voor de zaak (dus 45€) en 102€ (deel van kadastraal inkomen naargelang oppervlakte bureau) te nemen, 237€ in totaal dus.
Nu blijkt dat mijn vorige boekhouder dit nooit in de personenbelasting heeft ingebracht.
Maar ook dat kennelijk een parkeerplaats geen kadastraal inkomen heeft, dus volledig loonbelasting zou zijn. Klopt dit?
Het huurcontract zou nu voor 102€ per maand zijn, minder dan de helft dus.
Met het annuleren van auteursrecht komt er zo toch wel redelijk minder geld per maand naar de privé moet ik zeggen.
A) eerst zien, dan geloven. Gemakkelijk iets nu beweren dat ik pas over 20 jaar kan controleren.1) dat is geen probleem he. De reden dat je minder mag sparen in IPT is omdat uw wettelijk pensioen de hoogte in is geschoten...
Je kan dat checken op mypension he, als ze dat uiteindelijk terug laten dalen dan stijgt het aandeel dat je via IPT kan storten gewoon terug he.A) eerst zien, dan geloven. Gemakkelijk iets nu beweren dat ik pas over 20 jaar kan controleren.
B) allemaal leuk en wel, maar ligt het nu aan de overheid met hun regels met terugwerkende kracht of mijn vorige boekhouder die niets pro-actief deed, maar ik zit wel met +6.000€ die niet geoptimaliseerd is. En Baloise zal natuurlijk ook niet zeggen dat ik best minder spaar bij hen.
Niet als ze me daar nog ferm op gaan belasten.En die 6000€ is dus uiteindelijk gewoon extra winst he
Hey, net geprek gehad met mijn boekhouder waar ik toch sterk verschoot van 2 zaken.
1) IPT regeling: Ik geef mezelf ongeveer 45.000€ loon, en spaar ook SVAPZ. Rest van de beschikbare ruimte stortte ik vol met IPT. Dat was 605€ per maand. Nu blijkt dat ik met de nieuwe regelgeving slechts 468€ per jaar mag sparen om vrijgesteld te zijn van belastingen daarop.
Voor 2022 heb ik 7.260€ gespaard, veel te veel dus. Boekhouder stelde voor om dit boekhoudkundig over de komende 15 jaar te verrekenen.
Echter heeft men deze aanpassing ook voor 2021 gedaan. Daar had ik 1.236€ mogen sparen ipv wederom 7.260€.
Boekhouder stelde voor om 2021 te laten zoals het is en hopen dat we geen controle krijgen.
Ofwel heb ik niet goed opgelet, maar ik denk niet dat ik dit probleem hier echt heb voorbij zien komen?
2) Huur kantoorruimte en parking.
Mijn vorige boekhouder stelde in 2017 voor om 90€ voor een parkeerplaats 100% voor de zaak, eentje aan 50% voor de zaak (dus 45€) en 102€ (deel van kadastraal inkomen naargelang oppervlakte bureau) te nemen, 237€ in totaal dus.
Nu blijkt dat mijn vorige boekhouder dit nooit in de personenbelasting heeft ingebracht.
Maar ook dat kennelijk een parkeerplaats geen kadastraal inkomen heeft, dus volledig loonbelasting zou zijn. Klopt dit?
Het huurcontract zou nu voor 102€ per maand zijn, minder dan de helft dus.
Met het annuleren van auteursrecht komt er zo toch wel redelijk minder geld per maand naar de privé moet ik zeggen.
Ik denk dat de mijne <300 €/jaar is, door de zaak betaald en ik ben 35. Eenpersoonskamer.Wat betalen jullie (en welke leeftijd ben je) voor een hospitalisatieverzekering en is dit dan prive of iets wat de zaak kan betalen en als 'voordeel' geven aan de bestuurder?
En welke verzekering is dit juist (DKV bvb)?Ik denk dat de mijne <300 €/jaar is, door de zaak betaald en ik ben 35. Eenpersoonskamer.
Sommige hospitalisatieverzekeringen bevatten ook een tandverzekering (DKV bvb). Dat deel moet volgens mijn boekhouder wel privé betaald worden.
Wat betalen jullie (en welke leeftijd ben je) voor een hospitalisatieverzekering en is dit dan prive of iets wat de zaak kan betalen en als 'voordeel' geven aan de bestuurder?
Ik wist niet dat de zaak hospitalisatie kan betalen?
Ik heb dkv, weet niet wat kost me prive 35/maand.
Zou top zijn als ik dat op de zaak kan zwieren.
(Eenmanszaak)
Ik betaal 100 EUR per maand voor mezelf, vrouw en 2 kinderen (AG Insurance, incl. vastklikken leeftjid). Ook door de vennootschap betaald, weliswaar niet fiscaal aftrekbaar inderdaad.Wat betalen jullie (en welke leeftijd ben je) voor een hospitalisatieverzekering en is dit dan prive of iets wat de zaak kan betalen en als 'voordeel' geven aan de bestuurder?
Normaal gezien op naam van vennootschap, bij controle anders VAA.En moet het contract dan op naam van de vennootschap staan of staat dat onder uw prive naam en betaalt de vennootschap dat gewoon?
Ik had contact met DKV en die gaven mij plots een heel ander contract en prijs als ik over vennootschap sprak..