iamhollywood
Well-known member
Omdat die persoon met zijn deliveroomaaltijden die wagen ook niet zal kunnen betalen"De fiscus mag geen opportuniteitsbeoordeling maken"
Dat is ook een gewaagde uitspraak in feite gezien dat er letterlijk een wetsartikel "overdreven beroepskosten" bestaat en waar de fiscus eigenlijk wel een beoordeling maakt.
Om te vermijden dat er plots Lamborghinis rijden om Deliveroo-maaltijden te leveren![]()
. Maar of die een 2ehandsfiets inbrengt of een elektrische bakfiets van 12.000€ mag niet beoordeeld worden.Ik mag evengoed als freelancer een Porsche Taycan inbrengen. Ik doe dat niet omdat er dan weinig inkomsten voor mezelf overblijven
, maar het zou perfect mogen.Als ik 2 Porschen zou aankopen zal ik waarschijnlijk wel die aankoop moeten verantwoorden. Maar dat wil nog niet zeggen dat die kost zal verworpen worden.
Ik heb ooit controle bijgestaan voor een advocate die kledij had ingebracht die ze had aangekocht omdat de Belgisch ontwerper 1 van haar belangrijkste klanten was. Maakte ook dure trips naar Milaan/Parijs etc. De aftrek van die kledij is aanvaard geweest, louter omdat in die kringen het niet kon maken andere kledij te dragen wanneer je het brand in belangrijke gesprekken vertegenwoordigt. Zij bracht ook dure kledij/handtassen/schoenen van andere brands in (Prada/Gucci etc), daar was de fiscus akkoord om ze in de verworpen uitgaven te steken zonder enig bijkomstig belastbaar voordeel in hoofde van de natuurlijk persoon.
Dusja ik ben benieuwd hoe men met die influencers gaat omgaan en vooral welke inkomsten belastbaar zullen zijn.
Laatst bewerkt:

. Men spreekt van een onderneming en dus belastbaar beroepsinkomen als je zulke handelingen op regelmatige basis stelt. Kwestie van appelen niet met peren te gaan vergelijken..